Cagiva Mito viritys/tekniikka

Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 29.4.2009 19:15

Näitä tehoja on aika vaikea arvioida. Jokaisella tuntuu olevan oma mielipide.

Tässä on jotain fakotja italialisesta Mito info pdf:stä cmc foorumeilta:
Google translate kirjoitti:In the end I am obliged to write even a chapter dedicated to testing and
Myth of the test.
A Myth repowering up to about 25-26CV to the wheel. Top
performance are the old Myth 2 and the first Mito ev with Mikuni 35, over
Racing to the old myth.
Speech must be done separately for Myth tested by magazines. These motion
normally (the speech is also valid in general) are subject to a
set-point. To have the original muffler (not always ...), the
filter box and probably the carburetor. Myth 2 The'93 tested by
Motorcycle Racing (October 1993) has reported 31.1 hp at the wheel and 11.500giri
came out from the base of 400 m starting from standstill in 14.3 sa 146.3 km / h. Ever
Myth 2 of the'93 tested by MOTOSPRINT test / comparison with the Cagiva 500 GP
at Mugello has reported 32.75 HP to the wheel to 11,000 rpm, acceleration 0 --
400 in 14.2 seconds with output rate of 150.5 km / h, top speed 174.2 km / h
(say from the photos that the Mito head mounted muffler is not a standard, in fact
did not seem made of pressed steel ...). Even better was a Myth
ev with Mikuni 35 tested by "In Moto" with 34.7 hp to the wheel and 176 km / h
maximum speed.
Working on the engine you can get a lot more HP also
Myth standard. A cylinder with 73,037 original series up to
almost 34 hp to the wheel (replacing the original carburetor and muffler).

Tests made at different times on my Myth I only have a chart of when
I carried out the tests, I think in 2002, to verify the performance of the new
head (Figure 2). Although the engine had come to the end of life and
need a comprehensive review, the results were more than buoni.

La test configuration:
• crankcase has about 38,000 km;
• 73037 cylinder series with about 20,000 km;
• monofascia Vertex piston with around 8,000 km;
• strip monopetalo carbon originals;
• carburetor Dell'Orto VHSA 32;
• chain standards;
• the test was done on my Myth after a winter of more than
three months, with no change in carburetion or another (and set in motion
raised to the bench).
Were performed three tests in 5 gear, the power was found to
wheel: 1st test 32.0 HP, 31.8 HP 2nd and 3rd test 32.2 HP).


Tossa vielä yhen Miton dyno paperit, siinä siis ilmeisesti 35mm Mikuni ja Jollymoto:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/197125/cpage/2/si/mito%20teho/what/allfields#poststart

Tossa sun esimerkissä eniten kuristaa toi 28mm dellorto. 66650E kaipaisi 35mm mikunin tai mahdollisesti 38mm Dellorton, jollainen oli 66650E:n kaverina lucky explorer Frecciassa.

Itse arvioisin noin 30hp, ehkä vähän alle.
eccu123
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.3.2008 16:26

ViestiKirjoittanut eccu123 » 29.4.2009 21:54

The_Pake kirjoitti:Paljonko näillä pitäs mennä:
-mikuni 35mm kaasari
-35mm imukaula
-pipercross ilmansuodatin
-Boyesen teholäpät
-jollymoton street tehari?

Nouseeko kulutus paljonkin virien myötä vai pysyykö suunnilleen samana? Entä paljonko tehoa olisi suunnilleen?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 29.4.2009 22:03

The_Pake kirjoitti:
The_Pake kirjoitti:Paljonko näillä pitäs mennä:
-mikuni 35mm kaasari
-35mm imukaula
-pipercross ilmansuodatin
-Boyesen teholäpät
-jollymoton street tehari?

Nouseeko kulutus paljonkin virien myötä vai pysyykö suunnilleen samana? Entä paljonko tehoa olisi suunnilleen?



Älä laita sitä pipercrossia.
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 29.4.2009 22:04

Aramid kirjoitti:Näitä tehoja on aika vaikea arvioida. Jokaisella tuntuu olevan oma mielipide.

Tässä on jotain fakotja italialisesta Mito info pdf:stä cmc foorumeilta:
Google translate kirjoitti:In the end I am obliged to write even a chapter dedicated to testing and
Myth of the test.
A Myth repowering up to about 25-26CV to the wheel. Top
performance are the old Myth 2 and the first Mito ev with Mikuni 35, over
Racing to the old myth.
Speech must be done separately for Myth tested by magazines. These motion
normally (the speech is also valid in general) are subject to a
set-point. To have the original muffler (not always ...), the
filter box and probably the carburetor. Myth 2 The'93 tested by
Motorcycle Racing (October 1993) has reported 31.1 hp at the wheel and 11.500giri
came out from the base of 400 m starting from standstill in 14.3 sa 146.3 km / h. Ever
Myth 2 of the'93 tested by MOTOSPRINT test / comparison with the Cagiva 500 GP
at Mugello has reported 32.75 HP to the wheel to 11,000 rpm, acceleration 0 --
400 in 14.2 seconds with output rate of 150.5 km / h, top speed 174.2 km / h
(say from the photos that the Mito head mounted muffler is not a standard, in fact
did not seem made of pressed steel ...). Even better was a Myth
ev with Mikuni 35 tested by "In Moto" with 34.7 hp to the wheel and 176 km / h
maximum speed.
Working on the engine you can get a lot more HP also
Myth standard. A cylinder with 73,037 original series up to
almost 34 hp to the wheel (replacing the original carburetor and muffler).

Tests made at different times on my Myth I only have a chart of when
I carried out the tests, I think in 2002, to verify the performance of the new
head (Figure 2). Although the engine had come to the end of life and
need a comprehensive review, the results were more than buoni.

La test configuration:
• crankcase has about 38,000 km;
• 73037 cylinder series with about 20,000 km;
• monofascia Vertex piston with around 8,000 km;
• strip monopetalo carbon originals;
• carburetor Dell'Orto VHSA 32;
• chain standards;
• the test was done on my Myth after a winter of more than
three months, with no change in carburetion or another (and set in motion
raised to the bench).
Were performed three tests in 5 gear, the power was found to
wheel: 1st test 32.0 HP, 31.8 HP 2nd and 3rd test 32.2 HP).


Tossa vielä yhen Miton dyno paperit, siinä siis ilmeisesti 35mm Mikuni ja Jollymoto:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/197125/cpage/2/si/mito%20teho/what/allfields#poststart

Tossa sun esimerkissä eniten kuristaa toi 28mm dellorto. 66650E kaipaisi 35mm mikunin tai mahdollisesti 38mm Dellorton, jollainen oli 66650E:n kaverina lucky explorer Frecciassa.

Itse arvioisin noin 30hp, ehkä vähän alle.

Pitkä lainaus mutta persdynolla erittäin mukava ajaa, hiukkasen repivä mutta pehmeä alustaltaan
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 29.4.2009 23:07

The_Pake kirjoitti:Paljonko näillä pitäs mennä:
-mikuni 35mm kaasari
-35mm imukaula
-pipercross ilmansuodatin
-Boyesen teholäpät
-jollymoton street tehari?

Nouseeko kulutus paljonkin virien myötä vai pysyykö suunnilleen samana? Entä paljonko tehoa olisi suunnilleen?

Katso aikaisemman viestini linkki, siinä olevassa Mitossa oli 35mm Mikuni ja Jollymoto. Boyesen ja Pipercross on aika turhia. Boeyesenit saattaa antaa lisää tehoa alakierroksille, mutta Piperi vaan laskee tehoja.

Nopeuden voi laskea seuraavasti: takarenkaan piiri/välityssuhde*kierrokset*0.06

6 vaihteisella Mitolla, jossa vakio välitykset(14/41), nopeus 6 vaihteella noin:

Oletetaan, että renkaan piiri on noin 1.92m(Mittasin Frecciasta, Mitossa saattaa olla hieman eri)
6 vaihteen välitys on 19/22
Rattaat 14/41
Kytkimen välitys on 72/22
Kiertää 11000 rpm (Katsoin McBeastin dynopaperista)

1.92m/((19/22)*(41/14)*(72/22))*11000rpm*0.06=153km/h

Jos mittaat itse takarenkaan piirin, voit laskea tarkemman nopeuden.
eccu123
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.3.2008 16:26

ViestiKirjoittanut eccu123 » 30.4.2009 16:10

Noh, vaihdetaan sitten piperi johonkin muuhun, eikä tuo nopeuden laskeminen oikein auta, koska en tiedä, että paljonko jaksaa kiertää 6. vaihteella ;)
Nämä ovat siis kiinni Mitossa, jota olisin ehkä ostamassa.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 30.4.2009 20:19

Eikös nämä uudet mitot ole tehottomampia mitä vanhat, näin muistan lukeneeni. Jos joku pikaisesti kertaisisi minulle eri vuosimallien moottoreiden/tehojen erot. Vanhimmissa oli parempi putki tms?
Sitten ihan ohimennen kyselisin, millätavoin piper on huono putsari?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 30.4.2009 20:32

Piper on ihan käypä putsari jossain mopossa, mutta vertaa piperin pinta-alaa Cagivan vakio putsarin pinta-alaan. Cagivan putsari on aika paljon isompi. Lisäksi ilmanputsarinlaatikko toimii helmholtzin resonaattorina(lue wikipediasta), joka lisää moottorin tehoa sen värähtely taajuudellaan ja taajuuden moninkerroilla.

Noista Mitojen tehoista on tossa ylempänä. Tehokkain on evo1 Mito, missä on kolmipuolaiset vanteet, 35mm Mikuni, 200H kansi, 1-renkainen tasapää mäntä, kevlar änkkä ja 73037 sylinteri. Seuraavaksi tehokkain vanha Mito 2, minkä tunnistaa pyöreistä etuvaloista. Molemmissa niissä on 7 vaihdetta.
eccu123
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.3.2008 16:26

ViestiKirjoittanut eccu123 » 3.5.2009 20:33

Vaikuttaako tehari ja 35mm kaasari kulutukseen paljonkin?
_porkkana_
Pyörä:
Aprilia Rs
Liittynyt:
19.11.2008 17:56

ViestiKirjoittanut _porkkana_ » 4.5.2009 14:26

Kaverin puolesta kysyisin et saaks mitoon jostain isompii pyyttyi ja paljonko sellanen maksais?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 4.5.2009 16:12

_porkkana_ kirjoitti:Kaverin puolesta kysyisin et saaks mitoon jostain isompii pyyttyi ja paljonko sellanen maksais?



Saa, joku 160cc kooltaan tais olla. Ei kannata hommata, monelta menneet laakerit paskaks ton jäljiltä. Jos tehoa haluat, niin hommaa jonkun tehokkaamman 125cc pytyn, saa enemmän tehoa kuin tosta 160cc pytystä.
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 4.5.2009 21:51

The_Pake kirjoitti:Vaikuttaako tehari ja 35mm kaasari kulutukseen paljonkin?

Niinkuin tietopankissa lukee että jolly + 35 = 36 hevosta
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 4.5.2009 22:10

Temu- kirjoitti:
The_Pake kirjoitti:Vaikuttaako tehari ja 35mm kaasari kulutukseen paljonkin?

Niinkuin tietopankissa lukee että jolly + 35 = 36 hevosta



Kysyi kulutusta? ;)


Ei nuo hilppeet ainakaan bensankulutusta vähennä, kyllä se vie enemmän. Mutta kaasukäsi ratkaisee tässäkin paljon.
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 5.5.2009 7:21

Javaq kirjoitti:
Temu- kirjoitti:
The_Pake kirjoitti:Vaikuttaako tehari ja 35mm kaasari kulutukseen paljonkin?

Niinkuin tietopankissa lukee että jolly + 35 = 36 hevosta



Kysyi kulutusta? ;)


Ei nuo hilppeet ainakaan bensankulutusta vähennä, kyllä se vie enemmän. Mutta kaasukäsi ratkaisee tässäkin paljon.

Hoho :lol: sen siitä saa kun ei lue kysymystä kunnolla
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
mito

ViestiKirjoittanut ojatalo » 6.5.2009 22:01

Myydään: 1kpl 66650E #1 sylinteri (kaverin lukuun-puolesta)
http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic ... um=foorumi

t.m