Piikkien sähköt ja ongelmat

takanasi
Liittynyt:
14.6.2010 20:23
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut takanasi » 8.3.2012 13:34

Samanlainen katkaisin löytyy kyllä jalustimesta siihen en oo pahemmin perehtyny mut eikö vapaan merkki valokin toimi melkein samalla idealla mut päinvastoin
LaNaGGi
Pyörä:
Tm 125 vrx, Aprilia Rx 70cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.5.2011 16:39
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut LaNaGGi » 15.3.2012 23:06

saisko tänne jostain vilkkujen sähkökaavioo? pyorä on TM vrx -92 ja ei oo akkua. olisin hyvin kitollinen jos saisin jostain tietoo ja jos joku jaksais vaikka ite piirtää kaavioo nii olisin hyvi kiitollinen :)

ja kun oon uutta jarruvalon katkasiaa ostamassa niin toinen johto varmaan menee takavalolle mut mihis se toinen sit kuuluu?
Erämaankulkija
Liittynyt:
10.7.2011 18:15
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Erämaankulkija » 20.3.2012 20:47

Honda CRM/NSR sähköongelmaa.

Eli pyörä on Honda CRM 1992, mutta eikös nuo nsr ja crm ole tekniikaltaan aika samat vehkeet, (myös sähköistä) olen lukenut topicceja, mutten löytänyt vastausta tarkasti itselleni.

Eli CRM antaa kipinän yleensä ekalla polkasulla, kun on virrat päällä sitten saa taas laittaa virrat edestakas päälle ja polkasta nii tulee kerran kipinä, saan puolalle tulevista johdoista (vihreä, ja keltamusta)??? 1,75-1,8 volttia jännitettä, mutta taas puolan läpi tulpalle tulevasta johdosta ja rungosta ei tule mitään, polkee käynttin tai ei. eli 1. kysymys on onko tuo volttimäärä joka tulee puolan piuhoille tarpeeksi suuri vai miten? ja onko vika siis puolassa, kun ei virta tule läpi asti? 2. kysymys. voiko vika olla kenties cdi-boksissa vai jossain muussa, kuten (pitääkö näissä vehkeissä säädellä ajoituksia magneeton puolella)) vai?? voiko staattorilla, impulssikäämillä tai jollai muulla olla merkitys tässä tilanteessa? piuhat ja liitokset näyttäisivät olevan kunnossa. miten jatkan ja mistä/miten mittaan seuraavaksi?

HUOM! Pyörä lähtenyt muutaman kerran käyntiin kerännyt kierroksia helvetisti, mutta se on saatu nyt aisoihin, pysynyt kuitenkin vain noin 20 sekuntia max. käynnissä melko epätasaisesti kunnes sammunut. Ei ole lähtenyt käyntiin taas vähään aikaan.

Kiitos vastauksista etukäteen!

-Marko
Erämaankulkija
Liittynyt:
10.7.2011 18:15
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Erämaankulkija » 21.3.2012 20:03

Erämaankulkija kirjoitti:Honda CRM/NSR sähköongelmaa.

Eli pyörä on Honda CRM 1992, mutta eikös nuo nsr ja crm ole tekniikaltaan aika samat vehkeet, (myös sähköistä) olen lukenut topicceja, mutten löytänyt vastausta tarkasti itselleni.

Eli CRM antaa kipinän yleensä ekalla polkasulla, kun on virrat päällä sitten saa taas laittaa virrat edestakas päälle ja polkasta nii tulee kerran kipinä, saan puolalle tulevista johdoista (vihreä, ja keltamusta)??? 1,75-1,8 volttia jännitettä, mutta taas puolan läpi tulpalle tulevasta johdosta ja rungosta ei tule mitään, polkee käynttin tai ei. eli 1. kysymys on onko tuo volttimäärä joka tulee puolan piuhoille tarpeeksi suuri vai miten? ja onko vika siis puolassa, kun ei virta tule läpi asti? 2. kysymys. voiko vika olla kenties cdi-boksissa vai jossain muussa, kuten (pitääkö näissä vehkeissä säädellä ajoituksia magneeton puolella)) vai?? voiko staattorilla, impulssikäämillä tai jollai muulla olla merkitys tässä tilanteessa? piuhat ja liitokset näyttäisivät olevan kunnossa. miten jatkan ja mistä/miten mittaan seuraavaksi?

HUOM! Pyörä lähtenyt muutaman kerran käyntiin kerännyt kierroksia helvetisti, mutta se on saatu nyt aisoihin, pysynyt kuitenkin vain noin 20 sekuntia max. käynnissä melko epätasaisesti kunnes sammunut. Ei ole lähtenyt käyntiin taas vähään aikaan.

Kiitos vastauksista etukäteen!

-Marko



EDIT:::

eli kokeilin että yleismittarin plus akun plusnapaan ja miinuksen tulpanhattuun ja silloin antaa melkein sen 12 volttia. mutta kipinää ei tule, tulppa + tulpanhattu uusia, välillä siis antaa sen yhden kerran kipinän. saako puolan kyljistä tulla jännitettä kun mittarin plus on akun plussassa ja miinus on puolan kyljessä/tulpanhatunjohdossa. onko puola paskana vaiko mitä ?
RonsQ
Pyörä:
Yamaha DT 125R -90, Yamaha TZR 125 -94, Peugeot Squab 50 -00, Stuntti Trekker, Aprilia RX 50 -99
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
2.5.2010 20:18
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut RonsQ » 5.4.2012 11:50

Moro, missä vika kun mulla on detsissä josssa on kawan kone ja sähköt nii valot vedetty suoraan akulta ja eihän ne sit tietenkää kauaa kestä ilman latausta nii laitoin latauspiuhat kiinni ja sit etuvalo poksahti mittasin sit et lataus piuhoist tulee reilu 30V ja sitä kautta se heittää ne samat jännitteet valoille?? oisko jännitteensäädin paskana??
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 5.4.2012 14:33

Eikös jännitteensäädin kuuluis olla laturin piuhojen ja akun välissä? Näin oon ite ainaki ymmärtäny, mutta vois joku tietäväisempi kertoa onko näin :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 15.4.2012 22:11

Morjens! Kyselin aikaisemmin tuosta sytytyksen katkosta. Eli voiko sytytyspuolan kiinnityskohtien alle laittaa esim maadoitusjohtoja? Tuli vaan mieleen että sehän on samalla tavalla toimiva kuin kela, ja kelassa on rautasydän. Minulla tuollainen sytytyspuola: http://www.moto-hame.fi/images/11-680.jpg
ja siinähä nuo kiinnikkeet ovat se "rautasydän" eli johtuukohan siitä pätkiminen kun mulla on maadoitusjohtoja siinä alla. ? :idea:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 16.4.2012 12:14

Ei johdu, jos sulla on maadoitusjohdoissa oikeat liittimet http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/14737/normal_IMG_2908.jpg, eli tommoset reiällä varustetut abikot, jos liittimet puuttuu ja sinne on pultin ympärille vaan pyöritetty kuorittua sähköjohtoa, niin laita sinne oikeat liittimet.
Buffalo
Liittynyt:
14.9.2010 18:50
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Buffalo » 21.4.2012 17:20

Mitäs nyt... tossa pihalla hussea ihmettelin ja ajankuluksi tarkistin vilkut, niin aluksi kesti noin 2-3 sek napin painalluksesta että vilkku meni päälle. Sitten huomasin että takavalo myös välähtelee vilkun kans eri tahtia eikä etuvalo toiminut (paitsi se pieni paloi). Laitoin vilkun pois ja laitoin sen ylimmän valovaihtoehdon (parkki?). Siinä sitten mittaristo alkoi sekoilemaan ja sammui. Mittaristo kummiskin toimii siinä keskiasennossa ja valot pois asennossa. Sulakkeet näyttivät olevan kunnossa. Otin jännitemittarin ja virrat päällä akun navoissa oli noin 7,5V jännite ja laski sekunnin välein suunnilleen näin: 7,5 -> 7,4 -> 7,3 -> jne. Apua tarvin kipeästi :|

Pyörä ei siis ollut käynnissä missään vaiheessa ja vuosimallia 2008.
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Meikko » 22.4.2012 2:09

Muihin en osaa sanoo mitään, mutta eikö toi varauksen nopee lasku viittaa oikosulkuun?
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 23.4.2012 19:56

^juu jännitteen nopea lasku viittaa oikosulkuun.

Oma kysymys: Miten cdi:n rikkoutuminen ilmenee? (jos siis pyörä sentään lähtee käyntiin). Voiko oikosulku rikkoa cdi boksin?
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 23.4.2012 20:24

Ei ole suora oikosulku jos sulakkeet ovat ehjät. Akku on ainakin ihan tyhjä. Lataahan akku ja kokeile uudestaan ;)
wiizel
Pyörä:
Aprilia mx 125, suzuki pv, piaggio nrg
Paikkakunta:
loimaa
Liittynyt:
8.10.2006 11:55
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut wiizel » 25.4.2012 20:19

Mikäköhän nyt mahtaa olla rikki?

Pyörästä samahti eilen kaikki valot, vilkut ei toiminut yms. Vika löytyi melko nopeasti kun tarkastin sulakkeet. Nyt tänään kävi samalla tavalla, mutta vika ei enään ollut sulakkeissa? Sulakkeisiin tuli virrat ihan ok ja olivat kaikinpuolin ehjät. Mikä on mahtanut kyrvähtää?:S
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut jake--- » 26.4.2012 9:06

Jännitteensäätimessä vikaa? Tai sitten jostaki vaa johon hankautunu paskaksi.
Kuvat.fi Galleria!
tterpi
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 '04, Gilera Runner SP 50 '09
Liittynyt:
22.7.2010 10:28
Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

ViestiKirjoittanut tterpi » 30.4.2012 16:16

Osaakohan joku auttaa... Sellainen ongelma että vilkut ja takajarruvalo toimivat enää ainoastaan kun laittaa virrat päälle (muut valot eivät toimi silloin, rakenneltu vähän omia virityksiä muille valoille :) ). Vilkuille vilkkurele rikki joten vilkut palaa kokoajan kun ne on päällä. Kun painaa jarrua niin jarruvalo syttyy jonkinasteisella viiveellä ja se palaa yhtä kirkkaasti kuin normaali takavalo, joten kun valot on päällä niin jarruvaloa ei käytännösssä näe ollenkaan :s Sulakkeet ehjät, eikä polta sulakkeita joten missäköhän voisi olla vika kun ei polta sulakkeita joten johdot ei ota maihin (ei mikään johto poikki?).

On tosi epäselvästi selitetty, mut toivottavasti joku ymmärtää... :D
9/7 R.I.P Локомотив Яросла́вль
10/23 R.I.P Marco Simoncelli