Hyvää päivää foorumilaiset.
Onko kenelläkään havaintoa millä laskutoimituksella saan tarkistettua valitsemani puristussuhteen (korjatun puristussuhteen, joka mitataan siitä hetkestä kun pakoaukko sulkeutuu), ja valitsemani kannen palotilan tilavuuden vaatiman bensan oktaaniluvun ?
Sen verran olen nettiä kahlannut että tiedän tämän olevan aritmeettisesti määritettävissä. Ulkomaiset 2-T pajat pystyvät homman määrittämään, kun koneistavat tavan tallaajille 2-T moottoreiden sylinterikansia.
En viitsi investoida MOTA:an tai vastaavaan viritysohjelmistoon, mikä kyllä em. oktaanitarpeen osaa laskea ja määrittää.
Kai tuon nyt jollakin pitkällä matemaattisella lausekkeella onnistuu, jonka voi hakata vaikkapa Exceliin.
Toinen kysymys tässä samalla:
2000 -luvun Yamaha YZ125 kansissa on "squish" paljealue noin 1,00mm. Onko todettu että tavallinen bensa-aseman pumppubensa ei kestä tiukempaa "squisshiä"?
Ulkomaan foorumeilla epäillään että nykybensa saa tiukemmalla "squishillä" liikaa pyörteilyä, mikä saa/saattaa saada aikaiseksi nakutusta/itsesytytystä. Molemmat em. kysymykset ovat ajankohtaisia kun pitäisi meidän perheen TZR125 kansi heittää sorvaamoon.
Eli, kestääkö 98 -oktaanin bensa tiukkaa esim. 0,6mm paljealueen sovitusta?
terv. A.
Onko kenelläkään havaintoa millä laskutoimituksella saan tarkistettua valitsemani puristussuhteen (korjatun puristussuhteen, joka mitataan siitä hetkestä kun pakoaukko sulkeutuu), ja valitsemani kannen palotilan tilavuuden vaatiman bensan oktaaniluvun ?
Sen verran olen nettiä kahlannut että tiedän tämän olevan aritmeettisesti määritettävissä. Ulkomaiset 2-T pajat pystyvät homman määrittämään, kun koneistavat tavan tallaajille 2-T moottoreiden sylinterikansia.
En viitsi investoida MOTA:an tai vastaavaan viritysohjelmistoon, mikä kyllä em. oktaanitarpeen osaa laskea ja määrittää.
Kai tuon nyt jollakin pitkällä matemaattisella lausekkeella onnistuu, jonka voi hakata vaikkapa Exceliin.
Toinen kysymys tässä samalla:
2000 -luvun Yamaha YZ125 kansissa on "squish" paljealue noin 1,00mm. Onko todettu että tavallinen bensa-aseman pumppubensa ei kestä tiukempaa "squisshiä"?
Ulkomaan foorumeilla epäillään että nykybensa saa tiukemmalla "squishillä" liikaa pyörteilyä, mikä saa/saattaa saada aikaiseksi nakutusta/itsesytytystä. Molemmat em. kysymykset ovat ajankohtaisia kun pitäisi meidän perheen TZR125 kansi heittää sorvaamoon.
Eli, kestääkö 98 -oktaanin bensa tiukkaa esim. 0,6mm paljealueen sovitusta?
terv. A.