Cagiva Mito viritys/tekniikka

*samse*
Pyörä:
Xps, Raptor
Liittynyt:
22.7.2005 17:47

ViestiKirjoittanut *samse* » 7.5.2009 19:39

Eikös noissa "uusissa" (esim 07) mitoissa/raptoreissa ole tuo Gilardoni#1 A0401. MotoWikissä sanotaan, että muuten sama kuin Gilardoni#1 73037, mutta 1,4mm matalampi. ELI... jos tuosta uudesta madaltaa kantta niin pitäisi vastata 73037? :nolo: tavallaan :lol:
M: "mototin komein ruoska" http://www.motot.net/galleria/28613
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 7.5.2009 20:13

*samse* kirjoitti:Eikös noissa "uusissa" (esim 07) mitoissa/raptoreissa ole tuo Gilardoni#1 A0401. MotoWikissä sanotaan, että muuten sama kuin Gilardoni#1 73037, mutta 1,4mm matalampi. ELI... jos tuosta uudesta madaltaa kantta niin pitäisi vastata 73037? :nolo: tavallaan :lol:



Madaltaa kantta tiivisteiden avulla (onko edes mahdollista...?) vai ihan ottamalla kannesta palan pois?
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 7.5.2009 20:55

hi !

ne Motowikin korkeus tiedot on pahasti väärin !

t.m
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 7.5.2009 21:01

itse olen sitä mieltä, että 73037 on yhtä korkea kuin A0401. Eli sen noin 91,7mm.

Kannen lasku tosin tekee hyvää. En muista tarkkoja lukuja, mutta kantta pitäisi laskea niin, että keskipaksulla tiivisteella squish olisi n. 1mm.

Jos haluaa laskea kannen täytyy olla sorvi, jotta O-rengas urat voi sorvata oikeaan syvyyteen, jos ne on liian matalat niin kannen tiiviste palaa. Sylinterin päältä taas voi ottaa tavaraa pois ihan hiomapaperilla, jos uskaltaa.
Samy
Liittynyt:
19.2.2007 17:47

ViestiKirjoittanut Samy » 7.5.2009 23:12

Tere, kui paljon tarvii tehä hommia -06 mallin suuttimen vaihdossa? Pitääkö kui helvetisti irrottaa osia vai pääseekö helposti kääntämään sivulle päin ja sitä kautta?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 8.5.2009 11:25

Samy kirjoitti:Tere, kui paljon tarvii tehä hommia -06 mallin suuttimen vaihdossa? Pitääkö kui helvetisti irrottaa osia vai pääseekö helposti kääntämään sivulle päin ja sitä kautta?



Aika helposti saa vaihdettua, itse ainakin muistaakseni vain käänsin kaasaria ja sitä kautta.
Jumuli
Pyörä:
Ktm exc 125 ja pv 60cc
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2007 21:32

ViestiKirjoittanut Jumuli » 12.5.2009 23:11

kertokaas nyt tappivirit mitä tuli uuteen mitoon sais...

vissiin sähköt repiä pois ja tuorevoitelu vittuu isompi kaasari 160 pytty mikä putki sille?

pitääkö alakertaa kuinka vahvistaa jne vastauksia :|

e. linkkiä kans vähä mistä lähtis osia tilaamaa
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 13.5.2009 20:46

http://www.motot.net/wiki/Cagiva_Mito_viritys

160 pytty on turha, ensinnäkin se on tehoton, toisekseen Cagivan tp-akseli on suunniteltu 125cc männälle. Isompi mäntä painaa enemmän --> tärinää --> petarit lahoaa. Alakertaa ei tarvi vahvistaa, kytkinjouset on ehkä hyvä vaihtaa jäykemmiksi kaikkein tehokkaimmilla seteillä.

Sp525 viritys lienee hieman hankalaa johtuen VHST kaasuttimesta.
Wogo
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
2.7.2008 13:35

ViestiKirjoittanut Wogo » 14.5.2009 15:02

hei, mikä läpät olis hyvä 66650E ja 38 kaasarin välissä?
Jumuli
Pyörä:
Ktm exc 125 ja pv 60cc
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2007 21:32

ViestiKirjoittanut Jumuli » 15.5.2009 0:03

Countach kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Cagiva_Mito_viritys

160 pytty on turha, ensinnäkin se on tehoton, toisekseen Cagivan tp-akseli on suunniteltu 125cc männälle. Isompi mäntä painaa enemmän --> tärinää --> petarit lahoaa. Alakertaa ei tarvi vahvistaa, kytkinjouset on ehkä hyvä vaihtaa jäykemmiksi kaikkein tehokkaimmilla seteillä.

Sp525 viritys lienee hieman hankalaa johtuen VHST kaasuttimesta.


muistaakseni näin jossain jonku 160cc suunitellun akselin (en tiedä oliko sitten unta) ;o ja tarkotuksena repiä kaikki sähköt helvettii ja tuorevoitelut pois ja pistää vanhan mallin sähköt ja itte bensat tehdä jne.

mutta siis 160 cc on turha ostos hinta hyöty suhteeltaan?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 15.5.2009 12:25

Jumuli kirjoitti:
mutta siis 160 cc on turha ostos hinta hyöty suhteeltaan?



On.
lime91
Liittynyt:
19.12.2006 22:47

ViestiKirjoittanut lime91 » 16.5.2009 23:03

Javaq kirjoitti:
Jumuli kirjoitti:
mutta siis 160 cc on turha ostos hinta hyöty suhteeltaan?



On.


riippuu ehkä vähän mitä sä haet...

vääntöä tulee mutta tehot ei, itse ajan nykyään 125cc:nä
Cagiva Mito on se ainut oikea!!
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 16.5.2009 23:21

No jos hakee rikkinäistä konetta niin polini on ihan fiksu vaihtoehto.
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 17.5.2009 12:11

Eikös pelkän jollymoton ja 35 mikunin laitto vaikuta enemmän kun tuon polinin?
_XXX_
Pyörä:
Derbi senda racer 03
Liittynyt:
10.7.2008 12:19

ViestiKirjoittanut _XXX_ » 19.5.2009 19:23

Kertokaas viisaammat, jos pörä on TT ja haluaisi huippuja n.120-130km/h mut, pitäis kiihtyä kuin hayabusa, niin millaiset välitykse pitäisi laittaa ja mitä muuta voisi tehdä?