Yamaha TZR viritys/tekniikka

WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 6.7.2009 12:08

ei kannata turhaan ostaa uutta mäntää , osta vaan uudet m-renkaat ja porauta pytty myöhemmin, varmaan jossain 10tkm paikkeilla?? :s
tsekkaa tetsari galleriasta-
-janii-
Liittynyt:
28.2.2009 19:16

ViestiKirjoittanut -janii- » 6.7.2009 12:50

istomoila kirjoitti:Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!

Tarkan halkasian saat ku viet sen vaikka koneistamolle ja sanot et mittaa siitä halkasian ni luulis olevan aikas tarkka mitta :D
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 6.7.2009 16:26

istomoila kirjoitti:Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!


Kyllä mä jo 7000tkm porauttaisin :lol: Tarkotit varmaan 7tkm? :nörtti:
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 6.7.2009 17:08

istomoila kirjoitti:Olen nyt ajanut 7000tkm samalla männällä ja ajattelin vaihtaa uutta jo tilalle kun väljältä tuntuisi. Auttaakko väljyyteen jos ostaa vain uuden saman kokoisen männän? Ja miten saa tarkasti selville minkä kokoinen mäntä on? Vastatkaa kiitos!
Pytty irti ja tutkimaan. Jos ei oo syviä naarmuja/uria, niin ei tarvii porata, mutta jos hoonausjälkiä ei ole näkyvissä, niin hoonauta ainakin. Ite ostaisin jo mieluummin uuden männän kuin pelkät renkaat, koska mäntäkään ei varmaa oo enää mikään uudenveroinen, esim. m-renkaiden urat ym. voivat olla jo kuluneet. Kaikesta helpoiten selviät kun marssit pytyn kanssa koneistamolle ja kysyt, että mitä tälle kannattaa tehdä. Ne tilaa sulle sieltä uuden oikeankokoisen männän ja hoonaavat/poraavat sylinterin tarpeen mukaan. Hintoja: Poraus n. 30-50 €, hoonaus n. 5-10 € ja männän hinta esim. prox jotain 80 € muistaakseni. Hinnat siis suunnilleen, sekin riippuu paikasta ja esim. männän merkistä, valmistusmaasta ja valmistustavasta.
Peter
Pyörä:
Suzuki Ts
Liittynyt:
17.7.2008 23:09
Eli apua tarvittas

ViestiKirjoittanut Peter » 8.7.2009 20:25

Tein kone remonttia ja nyt kytkin luistaa nii pirusti ettei oikein ees liiku vaihe päällä.
Kytkinlevyt hyvässä kunnossa ja jousetkin mun mielestä.
Eli onko joku osa väärin vai mikä vikana? Pitäskö säätää siitä kytkinkruunun päällä olevaa 10mm mutteria jotenkin? Vaijerin säätäminen ei auta. Nii ja kun välilevyissä on sellaset kapeemat kohat ulkoreunalla onko väliä mihin suuntaan se on?
samppa91
Pyörä:
Honda cb 350 cafe racer
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.1.2005 21:08

ViestiKirjoittanut samppa91 » 8.7.2009 23:59

Peter kirjoitti: Pitäskö säätää siitä kytkinkruunun päällä olevaa 10mm mutteria

Pitäis
Peter
Pyörä:
Suzuki Ts
Liittynyt:
17.7.2008 23:09

ViestiKirjoittanut Peter » 10.7.2009 11:46

NYt kytkin on säädetty toimii muuten mut vaihteet on väärinpäin eli ykkönen ylös ja loput alas. Eli pitää taas kone halkasta :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 10.7.2009 16:30

Peter kirjoitti:NYt kytkin on säädetty toimii muuten mut vaihteet on väärinpäin eli ykkönen ylös ja loput alas. Eli pitää taas kone halkasta :D


tai sitte ei, katot vaihepolkimen juureen ja järkeilet siitä lähtevän tangon kans, että ku sen toisessa päässä olevan jutskan laittaa booreille väärälle puolelle nii menee vaihteet väärinpäin. tosi hankala selittää.
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 11.7.2009 0:10

Johani kirjoitti:
Peter kirjoitti:NYt kytkin on säädetty toimii muuten mut vaihteet on väärinpäin eli ykkönen ylös ja loput alas. Eli pitää taas kone halkasta :D


tai sitte ei, katot vaihepolkimen juureen ja järkeilet siitä lähtevän tangon kans, että ku sen toisessa päässä olevan jutskan laittaa booreille väärälle puolelle nii menee vaihteet väärinpäin. tosi hankala selittää.

Hämäännyin ton kaa iteki tos talvel :lol: Mut kyl se lähti liikkeelle ''pienellä'' työnnöllä ja kytkimen luistamisella.. Oli siis hieman isohko vaihde silmäs :lol:
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 13.7.2009 21:43

Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 13.7.2009 22:13

jerbona kirjoitti:Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..


osta läjä, 230, 240, 250, 260, 270 ? ja tyhjäkäyntisuuttimia 25, 30, 35

28mm dt kaasari antaa mukavasti potkua kansmyös :)
jerbona
Pyörä:
0.6L
Paikkakunta:
Nurmijärvi City
Liittynyt:
2.11.2008 20:14

ViestiKirjoittanut jerbona » 13.7.2009 23:35

yritin laittaa tänään jo 32 lorttoa, mutta imukurkku oli n. 4milliä liian pieni, niin en jaksanut alkaa sen kanssa säätämään.. :D btw. kaasuvaijerin ppäkin oli vääränlainen.. ;)

Johani kirjoitti:
jerbona kirjoitti:Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..


osta läjä, 230, 240, 250, 260, 270 ? ja tyhjäkäyntisuuttimia 25, 30, 35

28mm dt kaasari antaa mukavasti potkua kansmyös :)

Mutta kannattaako ostaa pienempää kuin tuo 230?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.7.2009 2:17

jerbona kirjoitti:yritin laittaa tänään jo 32 lorttoa, mutta imukurkku oli n. 4milliä liian pieni, niin en jaksanut alkaa sen kanssa säätämään.. :D btw. kaasuvaijerin ppäkin oli vääränlainen.. ;)

Johani kirjoitti:
jerbona kirjoitti:Miten iso suutin mun kannattaa pistää ku 180 o liian pieni? Vireinä on tehari, teholäpät, pipercross ja Y.P.V.S.. Niin ja tyhjäkäynti suutinki vissii liian pieni, pitäs vissii olla joku 25? Äkkiä vastauskia keskiviikkona menossa ostostelemaan..


osta läjä, 230, 240, 250, 260, 270 ? ja tyhjäkäyntisuuttimia 25, 30, 35

28mm dt kaasari antaa mukavasti potkua kansmyös :)

Mutta kannattaako ostaa pienempää kuin tuo 230?


pelkälle teharille mun mielestä micron suosittelee 230 ja piperi antaa reilusti lisä ilmaa vakiosudattimeen ku veraa, joka kasvattaa suodattimen kokoa myös reilusti, omassa dt:ssä 50 numeroa, 250 -->300.
möyhännes
Pyörä:
Yamaha TZR -90, Tunturi Tiger -90
Paikkakunta:
Pönttövuori
Liittynyt:
27.10.2008 18:26
ongelma

ViestiKirjoittanut möyhännes » 15.7.2009 17:16

Moro!
Mikähän mahtaa olla teesarissa vikana, kun yläkierroksilla alkaa pätkimään, ihan kuin ei sytyttäis? Vikä tuli yhtäkkiä, olin ajamatta 3 päivää ja siinä välissä ilmesty.. Kaasarin oon putsannu, ilmanputsarin myös, tulpan uusinu, ypvs:sää säätäny, mut mikää ei tunnu toimivan... Tyhjäkäynnil toimii normaalisti, myös ennen piikkiä, mut sit se alkaa pätkimään? :( harkkaluvatki alkaa kohta mennä pois voimasta perkl.. tarviis nopeesti jeesausta! Voiko vika olla ypvs:ässä? Ilmanputsari on pipercrossi, suuttimista ei tietoo :itku:
Mattisal
Liittynyt:
5.7.2009 1:17

ViestiKirjoittanut Mattisal » 15.7.2009 18:21

Möyhännes, ilmoittele mullekkin jos löydät vikaa. Itsellä on samanlainen ongelma enkä ole keksinyt missä vika... Veikkaisin sytytyspuolaa mutta en ole kerennyt vielä kattoon