Yamaha DT viritys/tekniikka

1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 22.1.2013 11:12

on vakio ilmansuodatin se on putsattu parisataa kilsaa
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 22.1.2013 11:31

Katoppa se kuitenkin vielä, ettei oo paskanen/tukossa.
E: ja voihan kaasarissakin olla jotain paskaa
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut villlee » 22.1.2013 22:01

Miten paljon termostaatti vaikuttaa jäähdytysnesteen virtaamiseen syylärissä? Itselläni ei ole termostaatti paikoillaan, ja kun antaa kaasua kunnolla, niin syylärissä käy melkoinen virtaus. Että johtuukohan vain termostaatin puuttumisesta, vai kannentiivisteen vuotamisesta? :)
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 23.1.2013 0:02

Aika kovasti pulisee ilman termostaattia :lol: Laske nesteet ulos ja kato onko ne öljyset niin tiiät onko kannessa vikaa!
1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 24.1.2013 0:23

noniin . Nyt löyty syy miksi ei edes lähtenyt edes käyntiin, magneetossa oli irronnut vauhtipyörän takaa joku pultti pistin sen kiiinni ja rupes tulemaan kipinä suht normisti ehkä vähän heikon näköiseltä näytti uudella tulpalla.... käyntiin vähän ajan lykkäyksellä kaverin avustuksella vaikka on ollut 2 päivää lämpöisessä. tyhjäkäynti ja tehot vieläkin kadoksissa... ? veikaan että se pultti oli tehnyt ihmeelliset äänet ja surinat mutta voiko olla että se pultti on tehnyt jotain vahinkoa magneettoon . että voiko magneetto vian takia kadota tehot.?
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 24.1.2013 10:25

Periaatteessa kyllä, jos ei kokoajan tule kunnon kipinää, niin eihän se poltakkaan sitä seosta kunnolla --> tehot hukassa.
1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 24.1.2013 14:31

tais poijat löytyä vika!
1Jokkee
Liittynyt:
19.7.2011 0:36
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1Jokkee » 24.1.2013 14:39

piilorasvapallo oli oikees! katsoin pakoaukosta mäntää, kauheat jäljet männässä, ylelmpi männän rengas poikki. pakoputkea käänsin nii tuli vrm litra palomatonta , öljykastabensa liejua paisarista , jonka joukossa oli paljon metallimurskaa. Mitä mäntäää kannatatte mikä kestää ja suhthalpa.?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.1.2013 15:02

Alkuperänen kestää parhaiten, itellä edellisen jäljiltä proxi sisässä ja se on toiminut nyt 10tkm ongelmitta. Proxeissa ollu kuitenkin jonkun verran vaihtelua laadussa, joten itte ostasin varmaan wössnerin tai wisecon.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 24.1.2013 16:15

Tosin onhan siinä hinnassakin "vaihtelua" ;) Jos ulkomailta ostaa, saa laatumännän pikkusen proxia kalliimmalla, tai sitten sellasen halppiksen tosi halvalla.


Pitäs varmaan kuvan moottoripalvelussa käydä kysäseen sitä kohokammion tiivistettä ja 15p eturatasta.
Renkaatkin pitäs viedä vaihdatettavaks liikkeeseen.. Kiirettä on :lol:
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 25.1.2013 0:19

1Jokkee kirjoitti:piilorasvapallo oli oikees! katsoin pakoaukosta mäntää, kauheat jäljet männässä, ylelmpi männän rengas poikki. pakoputkea käänsin nii tuli vrm litra palomatonta , öljykastabensa liejua paisarista , jonka joukossa oli paljon metallimurskaa. Mitä mäntäää kannatatte mikä kestää ja suhthalpa.?



Oli vastaava ongelma hetki itelläni pariviikkoa sitten :D , wössneriä suosittelen lämpimästi ! makso suht paljon mutta oli sen arvonen :lol:
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.1.2013 8:47

Kaikki männät on huonoja huonoilla seoksilla. Että ihan vaan joku taiwanin mäntä sisään moposportilta. Hyväksi nekin on todettu kestävyyden perusteella.
MlETTINEN
Liittynyt:
7.11.2012 22:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MlETTINEN » 26.1.2013 20:47

Mistä kannattaisi tehoputkia katella vuoden 2005 Yamaha DT125RE:hen? Nettivaraosasta, mc-scatterilta, mototin sivuiltakin yritin ettiä, mutta ei löytyny sopivaa. Gianelli tai Arrowi ois varmaan hyvä valinta jos tulis vastaan - DEP:i ja Athena vaikuttavat liian hintavilta.

Ps. Mistä varaosia ylipäätänsä kannattaisi etsiä, kun olis nyt projekti pystyssä ja ois sen putken lisäks, ketjut, rattaat, stejat, mäntä, koneen tiivisteet, tupit, takalippa, maski, renkaat, sytytystulppa jne tossa ostoslistassa. Ja rajoitettu budjetti, että edullisia
osia mieluiten.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 27.1.2013 9:56

Ainakin ketjut, rattaat, maskin, tupet, tulpan ja mm. keulan stefat saa esimerkiksi motonetistä, jos sellanen sattuu olemaan lähellä. Ja vielä ihan edullisiakin ovat.

Renkaisiin kannattaa sijoittaa, itse ostin(tai sain) Continental TKC;t ja nyt ne on asennettu vanteille ja renkaat tasapainotettu. "iskän" pyörässä sellaset ja erittäin hyvät sorateille ja asvaltillakin täristää varmaan vähiten nappuloista, tai ainakin tosi hiljaset ovat nappuloiksi.
Renkaat ostettu Mynetmotosta, ulkomailta ja hintaa tais olla yhteensä sellaset reilu satanen (120e tms.) postikuluineen.
Toki riippuu missä ajat, mutta mitään Biltema-renkaita en suosittele; kuluu nopeesti, täristää helvetisti.

Mikä on sun mielestä halpaa? Noihin muihin osiin, paitsi putkeen menee jo varmaan heposti yli 400e halvoilla osilla ja sehän ei sisällä mitään sylinterin hoonautuksia ja porautuksia/kannen oikomisia, että jos ei niitä ole mahdollisuutta tehdä, niin mukavasti tulee maksamaan :)
MlETTINEN
Liittynyt:
7.11.2012 22:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MlETTINEN » 27.1.2013 13:07

Joku 800 € oli mielessä budjettina, voihan enemmänkin laittaa mutta olis kiva jos jäis vähän rahaa bensoihin ja mahdollisesti vakuutuksiin. Hoonaamista tai porausta ei tarvi tehdä, sylinteri on kunnossa (yhdessä kohdassa pienen pientä kulumaa). Mäntä menee mitä todennäköisemmin vaihtoon, koska oli ihan musta - en ole ihan varma mistä johtu, mutta sylinterin tiiviste oli rikki ainakin. Kiertokanki ei heilunu kuin joku millin tai pari sivuttain.

Eli siis motonetistä kulutusosat ja renkaat ulkomailta? Mistä niitä putkia sitten saisi (tiedossa on: motot.net, storm, duell, nettivaraosat, 24mx, scatter ja motonet. - mitä muita niitä on, saisko tehareitakin ulkomailta - saksasta ehkä)

Voisin itseasiassa tehdä topicin mun pyörästä tonne kevariprojekti-keskusteluihin kun ehdin, sais ehkä paremmin apua sitten tarvittaessa, kun on kuvia mitä näyttää.