Kuristusten etsintätalkoot

loodi
Liittynyt:
29.2.2004 23:45
Hyosung Comet 125 vm 03

ViestiKirjoittanut loodi » 29.2.2004 23:48

Oisko vinkkejä tohon comet 125 viritykseen, ainakin maahantuojalta saatujen venttiilien ajotuksien mukaan nii ne on ihan väärin ne ajotukset.. muuta infoa kellään?
-runner-
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut -runner- » 1.3.2004 0:24

Cagiva Mito Evolution:

Pakoputken alkukäyrästä lähtee noin 30cm pitkä ja noin 4cm halkaisijaltaan oleva hukkaputki, joka tukkimalla on pakoputki täysitehoinen.

Ilmanputsarin ilmanottoputket kuristavat, vaihtoehtoina on poistaa putket, tai ostaa tilalle tt-ilmanottoputket (Kit Potenza, 51€)

TT ilmanottoputket

Kaasuttimesta täytyy vaihtaa tyhjäkäyntisuutin vakiokoosta 55 kokoon 65-70.Pääsuutin tulee vaihtaa koosta 100 kokoon 122-125.

Jotkut myös vaihtavat takarattaan koosta 38 kokoon 41, mutta omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että sitä ei välttämättä tarvitse vaihtaa, itse ostin ketju/ratassetinvaihdon yhteydessä 39 kokoisen, ja nyt tahtoisin mieluummin sen vanhan 38 takaisin.

Cagiva Planet:

Putkessa alkupäässä sisällä suppilokuristus, joka hitsattu kahdesta kohdasta kiinni.Lähtee parhaiten dremelillä/poralla pois.

Planetkin putken kuri, anteeksi huono tarkennus kuvassa

Ilmanputsarille ei tarvitse tehdä mitään, Planetissa on ilmanottoputket vakiona samanlaiset kuin mitossa tt:nä.

Pääsuutin tulee vaihtaa vakiokoosta 110 kokoon 125, ja tyhjäkäyntisuutin koosta 60 kokoon 70.
Viimeksi muokannut -runner- päivämäärä 9.4.2004 16:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
BMW tallissa..
M: Shoei Z-one + Iridium visiiri!
loodi
Liittynyt:
29.2.2004 23:45

ViestiKirjoittanut loodi » 1.3.2004 15:43

Ei kellään nyt sattuis oleen mitään tietoa tosta Hyosung Comet 125 virityksistä ku ärsyttää sen nuhaisuus, mitä oon ite saanu selville niin noi venttiilien ajotukset on pielessä, jos joku tietäs minkälaiset ajotukset tohon parhaiten sopis nii voisko kiltisti kertoa :D Tai suoria nokka-akseli merkkejä/malleja millä tohon sais vähän lisää jytää, ainakin toi 26millin kaasari kummaski pytys vaikuttais olevan ihan yhtä iso, ja on tohon laitettu 250cc putkiki eikä sekää vaikuttanut ollenkaan.. Et jos jollain olis tietoa tosta nii olisin kiitollinen jos vois kertoa.
loodi
Liittynyt:
29.2.2004 23:45

ViestiKirjoittanut loodi » 1.3.2004 15:44

joo tos on pieni typo tossa "vaikuttais olevan yhtä iso" kuulu sanoa että vaikuttais olevan ihan hyvät.
Enduro-Pappa
Liittynyt:
26.1.2002 3:00
Re: Hyosung Comet 125 vm 03

ViestiKirjoittanut Enduro-Pappa » 1.3.2004 17:11

loodi kirjoitti:Oisko vinkkejä tohon comet 125 viritykseen, ainakin maahantuojalta saatujen venttiilien ajotuksien mukaan nii ne on ihan väärin ne ajotukset.. muuta infoa kellään?


no, eipä muuta kun sitten uusimaan se nokka-akseli. Sillähän ne ajoitukset hoidetaan.
viksa
Paikkakunta:
Heinävesi-CITY
Liittynyt:
10.1.2003 19:19

ViestiKirjoittanut viksa » 5.3.2004 19:01

joo elikkäs minun käsittääkseni honda nsf on kuristettu ainakin kaverilla siten, että pakoaukon kohdalle on tullu semmonen pultti jossa on läppä päässä joka tukkii osan pakoaukkoa.
korjatkaa jos olen väärässä..
Reikäpäisyys on täysin normaalia!
Daim
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.9.2003 17:35

ViestiKirjoittanut Daim » 6.3.2004 12:57

Niin tosta cometista, noi Cycleworldin pojat oli laitellu siihen 250cc nokka-akselin ja se ei ollu edes lähteny käyntiin :) ...en sitten tiedä kuinka paljon ne noista virittelyistä tietää kun kyselin jotain siltä kuka sitä oli yrittänyt piristää, niin se ei mun mielestä tiennyt hevon v*ttua noista pyöristä :P ...sitten se tokaisi, että imupuolelle pitäis tehä jotain ja paljon
[JaRsKa]
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
18.8.2003 21:19

ViestiKirjoittanut [JaRsKa] » 6.3.2004 16:24

Mää vaan sitä että tietääkö kukaan miten toi ktm 125exc on kuristettu... :roll:
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 6.3.2004 16:56

Se on rakennettu 11kw tehosex.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
tassukka
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.9.2003 11:41

ViestiKirjoittanut tassukka » 7.3.2004 17:21

siis eikö cagiva planettia kuristamattomaksi laittaessa tarvitse aukoa putkea? kertokaapa ketkä on sen jo tehneet..
wsauhu
Liittynyt:
1.11.2002 0:16

ViestiKirjoittanut wsauhu » 7.3.2004 21:35

Daelim 125 vt evolutioniin pitää vaihtaa:
1.Pakoputki, ulkopuolelta näyttäää isolta, mutta ison putken sisällä menee pieni mehupilli. Koko putki on täys paska kannattaa vaihtaa.
2. Kaasutin, "normaalin" kaasuttimen kurkku on pyöreä, mutta daelimmin kaasuttimen kurkku on taas lähempänä soikeaa, kurkku on 26 mm korkea mutta leveys on jotain 16-19 mm. Kannen imuaukko on 26 mm halkaisijaltaan.
3. Ilmanpuhdistin, ei hengitä kovin vapaasti.

Nämä ovat varmoja tietoja, koska olen itse koko pyörän purkanut.
Mikä ei tapa vahvistaa!
vuohi
Liittynyt:
3.2.2003 19:09

ViestiKirjoittanut vuohi » 12.3.2004 23:58

husqvarna 125 wre/sm itse olen pakoputken tyhjentänyt ja silläkin oli jo ihan käsittämätön suuttimien vaihdon kanssa, mutta täytyy viel kaasari vaihtaa täks kesäks et saa kaiken ilon irti. eli putkessa on noin 20cm alusta katalysaattori (irti vaan:D) ja sit paisunta säiliön saumasta noin 1cm taakse päin kuristus holkki. ja sit pääsuutin noin 155kokoseks tai kaasari vaihtoon
loodi
Liittynyt:
29.2.2004 23:45

ViestiKirjoittanut loodi » 16.3.2004 12:29

:retee: Jepjep ei kelläkään olis tietoa tosta hyosung cometin huippunopeudesta kuristettuna, bike lehden mukaan 103.. mut tota.. mulla ainakin ku oli vielä kolaroituna niin meni kakkosella jo 70km/h joten on vähä vaikee uskoo tohon 103..
Noir
Paikkakunta:
Nurmijärvi, Klaukkala
Liittynyt:
23.3.2003 18:23

ViestiKirjoittanut Noir » 17.4.2004 23:52

Täällä ei kenelläkään muulla taida mitään ultimate daelimia olla, josta kukaan muu ei ole kuullut kuin minä, mutta miten on - kun siinä on tehoja alle 11kW elikkäs 9.7, että siin ei sitten oo mitään poistettavaa? Amatöörin näkökulma näihin asioihin: pakoputkien aukko on suunnilteen nuppineulan pään kokoinen.. Krhm.. Uudet röörit?

Eli Daystar eikä evoluutioni. Samat jutut?
Olen hai, ole sinä laiva.
wsauhu
Liittynyt:
1.11.2002 0:16

ViestiKirjoittanut wsauhu » 18.4.2004 20:40

Noir kirjoitti:Täällä ei kenelläkään muulla taida mitään ultimate daelimia olla, josta kukaan muu ei ole kuullut kuin minä, mutta miten on - kun siinä on tehoja alle 11kW elikkäs 9.7, että siin ei sitten oo mitään poistettavaa? Amatöörin näkökulma näihin asioihin: pakoputkien aukko on suunnilteen nuppineulan pään kokoinen.. Krhm.. Uudet röörit?

Eli Daystar eikä evoluutioni. Samat jutut?


Mä puhun evolutionin putkistosta. Kerroppa mulle sellanen pikku juttu että miten helvetissä semmonen pakoputki jossa menee 15 millinen putki sisällä, vaikka putken sisähalkaisijan pitäis olla n. 30 mm, voi parantaa koneen tehoa. Millähän ihmeellä sä saat siihen kunnon putken ilman että siihen vaihtaa uuden pakoputken? Ja haittaako se sua jollain tavalla jos mä laitan tänne jotain vinkkejä millä pyörän saa kulkemaan vähän paremmin. Ja jos epäilet sitä putki hommaa niin meneppä kuule kattomaan kuvat osastoon, laitoin sinne kuvia Daelim 125 VT Evolutionin pakoputkesta.
Mikä ei tapa vahvistaa!