Mikko* kirjoitti:Oon aatellu hankkia ton ärgeeäffäni tilalle jonkun nelaripiikin. Niitten tehoissa ei oo hurraamista, siis ainakaan vakiona. Isommat sylinterisarjat, paremmat kannet ja nokat maksaa mansikoita. Milläs sitten vois vielä virittää? TURBOLLA tietysti! Turbon asentaminen nelariin kun ei KUULEMMA oo mikään mahdoton homma, niin miksei sellasta siihen vois laittaa? Tarvis vaan löytää turbo joka soveltuu tommoseen ykspyttyseen vähän hönkivään koneeseen. Mistä semmosia turboja sit kannattas ettiä tai mistä niitä saa? Mitenkäs kaasarin kanssa (paineistaminen) ?? Ja tarviiko aukot suurentaa? YMS... Kaikkee tietoo turboista eli pakokaasuahtimista tänne!
Mopopuolella on tästä topicci, mutta siellä vaan puhutaan jostain hiustenkuivaajista ja tietokonetuulettimista! Jospa täällä olis paremmin asiasta tietävää porukkaa. Ellei oo, niin sitten moottoripyöräpuolelle ->
RPO kirjoitti:Eikö kukaan tiedä mitenkä noissa turbo vehkeissä on se kaasutin laitettu?
Onko se laitettu painekoteloon vai onko ne muokattu niin, että toimii paineenalaisena? Tuskin niihin ainakaan löytyy paineistus sarjoja niin kuin auton virityskaasuttimiin.