Yaaamaha kirjoitti:Nonii, ny ois semmone homma et pitäs saada jammun (wr 125x) keula vähä jäykemmäks...ku ny tuntuu pohjaavan todella helposti nii et mikä ois helpoin/nopein keino saada keula jäykemmäksi? Eri viskositeetin öljyt tai suurempi öljymäärä? Ja sama homma ois kyl tiedos takaiskarillekkin mut se on kaasuiskari...eli uuden vaimentime osto edes?
Etupäähän helpoin homma on heittää sinne jäykemmät öljyt sisään. Takaiskarille periaatteessa sama, mutta kaasuiskarin ollessa kyseessä pitää uudelleen täyttää kaasulla.
Se on siis todellakin kaasu (typpi) joka sinne tulee. Takaiskaria muutetaan pääsääntöisesti scimmilevyjä vaihtamalla. Takaiskarityöt on pääosin ammattimiesten heiniä.
Tavallinen tallaaja ei yleensä juuri sille voi tehdä, kuin muuttaa jousen esijännitystä. Moottoripyörän iskunvaimentimien toimintaperiaatteesta löytyy Tiittasen opuksesta. Kannattaa ladata se vaikka ei iskareita muuttelisikaan tai 2T moottoria virittäisi. Oppiihan kummiskin jotain uutta.