Etuhaarukka

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.10.2011 13:37

Yaaamaha kirjoitti:Nonii, ny ois semmone homma et pitäs saada jammun (wr 125x) keula vähä jäykemmäks...ku ny tuntuu pohjaavan todella helposti :s nii et mikä ois helpoin/nopein keino saada keula jäykemmäksi? Eri viskositeetin öljyt tai suurempi öljymäärä? Ja sama homma ois kyl tiedos takaiskarillekkin mut se on kaasuiskari...eli uuden vaimentime osto edes? :(

Etupäähän helpoin homma on heittää sinne jäykemmät öljyt sisään. Takaiskarille periaatteessa sama, mutta kaasuiskarin ollessa kyseessä pitää uudelleen täyttää kaasulla.

Se on siis todellakin kaasu (typpi) joka sinne tulee. Takaiskaria muutetaan pääsääntöisesti scimmilevyjä vaihtamalla. Takaiskarityöt on pääosin ammattimiesten heiniä.

Tavallinen tallaaja ei yleensä juuri sille voi tehdä, kuin muuttaa jousen esijännitystä. Moottoripyörän iskunvaimentimien toimintaperiaatteesta löytyy Tiittasen opuksesta. Kannattaa ladata se vaikka ei iskareita muuttelisikaan tai 2T moottoria virittäisi. Oppiihan kummiskin jotain uutta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
markus10
Liittynyt:
11.12.2009 20:57
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut markus10 » 5.5.2012 23:31

Paljon Derbi Senda X-treme:n (09) menee keulaan öljyä per pumppu?
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Jebex » 6.5.2012 0:06

Tää on kevaripuoli, tuonne kyselemään.
Sampsu
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.9.2010 16:13
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Sampsu » 9.5.2012 22:16

..
Viimeksi muokannut Sampsu päivämäärä 31.8.2012 17:17, muokattu yhteensä 1 kerran
mihalo
Pyörä:
Cagiva Mito 125
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.8.2009 23:02
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut mihalo » 14.5.2012 21:05

kuinka paljon öljyä menee cagiva mitoon 2000 vuosimallia?

Edit: Löyty ja se on 4,20 desiä per pumppu
s1l4kk4
Liittynyt:
20.3.2012 14:55
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut s1l4kk4 » 31.5.2012 15:54

Pitääkö yamahan keulassa ottaa alhaalta kuusiokolopultti irti vai kumikorkit ylhäältä jos haluaa vaihtaa öljyt ja stefat (mopo on 09 vuosimallia oleva dt) ps tarvitseeko erikoistyökaluja ?
zx-cv
Liittynyt:
10.7.2010 21:31
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut zx-cv » 6.6.2012 23:15

Lisätäänkö usd pumpuissa öljy Keulan "päältä" pultin kohdalta? samallailla, ku normikeulassa. Pitääkö sen päädyn avaamisessa olla varovainen, ettei tuu mitää jousta yms. silmille? :P
Insanelate
Pyörä:
Husqvarna sm 125
Liittynyt:
3.11.2011 19:49
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Insanelate » 28.6.2012 23:37

Joo eli hussessa on etuhaarukan t-palat "vääntyneet" oikealle. Jousitukset menevät kyllä pohjaan. Onko tämä vika itse korjattavissa ja paljo mahdolliset kulut olisivat, jos menisi vakuutukseen ja on täyskasko. Ja siis syynä on kolari.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 30.6.2012 22:16

Mites ko ostin tänää säxän nii siinä on molemmat stopparit poikki alemmasta t-palasta, niin olisko hyvä et porais pikkureijät niitten kohille ja pultit siihen vaa sojottaa? vai heikentääkö jotenki sitä?
Bacon
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -09
Liittynyt:
30.6.2011 21:51
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut Bacon » 2.7.2012 7:20

Insanelate kirjoitti:Joo eli hussessa on etuhaarukan t-palat "vääntyneet" oikealle. Jousitukset menevät kyllä pohjaan. Onko tämä vika itse korjattavissa ja paljo mahdolliset kulut olisivat, jos menisi vakuutukseen ja on täyskasko. Ja siis syynä on kolari.


Jos on kolarin toisen osapuolen vika, niin hänen vakuutus korvaa, mutta jos joutuu laittaa oman piikkiin niin se omavastuu on yleensä about 150€.
zuzuki-kuzki
Pyörä:
Suzuki S-1 vm.1992, Honda CRM vm.1992
Liittynyt:
23.7.2010 16:26
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut zuzuki-kuzki » 24.7.2012 21:15

Kuinkahan paljon öljyä menee Honda CRM pumppuihin, per puoli?
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut MiniMies » 4.8.2012 22:12

http://www.youtube.com/watch?v=Y43k1qFVGW4

Tämän mukaan lähdin hommaa tekemään ja pumppukin näytti olevan kohtuu samanlainen mutta homma kusi siinä vaiheessa kun piti paukuttaa ne putket erilleen niinkuin videossa tekee. Meikäläisellä meni nimittäin koko pumppu ihan jumiin parin napautuksen jälkeen. Sitten meni hermot ja aloin vasaroimaan niin paksumman putken alaosa vähän paskana, mutta kai tuosta vielä kalun saa kuhan saisi ne putket erilleen. Mutta millä helvetillä ne saa erilleen? Kaikkea on kokeiltu ja on vaan niin perkeleen tiukassa että ei mikään auta.

Kenelläkään ideaa mikä meni vikaan, tai miten nyt saan ne putket erilleen?

E: Homma hoidossa. Enään uupuu kuinka paljon laitan öljyä niihin. :roll:
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut rrubE » 15.8.2012 14:15

Mitä öljyä tuohon piaggion nrg usd keulaan pitää laittaa?
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Etuhaarukka.

ViestiKirjoittanut MiniMies » 15.8.2012 19:30

Mopopuolelle kysymään, esim. mallikohtaisesta keskustelusta.
rolleftw
Liittynyt:
29.8.2012 12:24
Re: Etuhaarukka

ViestiKirjoittanut rolleftw » 29.8.2012 12:29

Terve,

En suorilta löytänyt puhetta honda varaderon stefojen vaihdosta, mutta onko kellään tietoa eroaako se esim. honda nsr:n stefan vaihdosta? Stefa on vuotanut jonnin verran kromiputken ympärille öljyä, mutta toinen on pysynyt puhtaana - oletan stefan siis vuotavan.

Samalla kun vaihtaa stefan, niin olis tarvetta suoristaa tanko suoraksi etuhaarukkaan nähden. Kaatui kauan sitten pihassa nurmikolle ja seurauksena aiemmin mainitsemani ongelma. Todennäköisesti sen suoristaminen onnistuu yläpultin irroittamisen jälkeen vääntämällä - vai miten?