Yamaha TZR viritys/tekniikka

Sami R
Pyörä:
yamaha dt 125, honda monkey
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
23.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut Sami R » 30.3.2008 13:49

eikös tezarilla voi ihan hyvin ajaa vaikka ypvs venttiili on kokonaan pois ?
partsu
Paikkakunta:
piikkiö
Liittynyt:
7.5.2005 20:35

ViestiKirjoittanut partsu » 30.3.2008 19:10

Sami R kirjoitti:eikös tezarilla voi ihan hyvin ajaa vaikka ypvs venttiili on kokonaan pois ?



tämä testataan heti luultavasti tällä viikolla kunhan saan uuden takarenkaan haettua, luulisin näin että pystyy koska itsellä ollut ypvs kauemman aikaa jo rikki mutta käyttänyt sitä ns"käsisäädöllä". Ja hyvin on toiminut vaikka pakoaukko on ollut aivan aukikin.
Sami R
Pyörä:
yamaha dt 125, honda monkey
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
23.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut Sami R » 30.3.2008 20:01

partsu kirjoitti:
Sami R kirjoitti:eikös tezarilla voi ihan hyvin ajaa vaikka ypvs venttiili on kokonaan pois ?



tämä testataan heti luultavasti tällä viikolla kunhan saan uuden takarenkaan haettua, luulisin näin että pystyy koska itsellä ollut ypvs kauemman aikaa jo rikki mutta käyttänyt sitä ns"käsisäädöllä". Ja hyvin on toiminut vaikka pakoaukko on ollut aivan aukikin.


Joo oikeastaan testasin tämän jo ja kyllähän se toimii mutta tietenkin alaväännöt on jokseenkin hukassa eikä ota oikeen kunnolla huippujakaan, mutta siis kuitenkin toimii
Sami R
Pyörä:
yamaha dt 125, honda monkey
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
23.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut Sami R » 30.3.2008 20:01

partsu kirjoitti:
Sami R kirjoitti:eikös tezarilla voi ihan hyvin ajaa vaikka ypvs venttiili on kokonaan pois ?



tämä testataan heti luultavasti tällä viikolla kunhan saan uuden takarenkaan haettua, luulisin näin että pystyy koska itsellä ollut ypvs kauemman aikaa jo rikki mutta käyttänyt sitä ns"käsisäädöllä". Ja hyvin on toiminut vaikka pakoaukko on ollut aivan aukikin.


Joo oikeastaan testasin tämän jo ja kyllähän se toimii mutta tietenkin alaväännöt on jokseenkin hukassa eikä ota oikeen kunnolla huippujakaan, mutta siis kuitenkin toimii
Sami R
Pyörä:
yamaha dt 125, honda monkey
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
23.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut Sami R » 30.3.2008 20:02

partsu kirjoitti:
Sami R kirjoitti:eikös tezarilla voi ihan hyvin ajaa vaikka ypvs venttiili on kokonaan pois ?



tämä testataan heti luultavasti tällä viikolla kunhan saan uuden takarenkaan haettua, luulisin näin että pystyy koska itsellä ollut ypvs kauemman aikaa jo rikki mutta käyttänyt sitä ns"käsisäädöllä". Ja hyvin on toiminut vaikka pakoaukko on ollut aivan aukikin.


Joo oikeastaan testasin tämän jo ja kyllähän se toimii mutta tietenkin alaväännöt on jokseenkin hukassa eikä ota oikeen kunnolla huippujakaan, mutta siis kuitenkin toimii
skylane
Liittynyt:
26.6.2006 0:09

ViestiKirjoittanut skylane » 30.3.2008 21:48

Mulla ois nyt kaikki ypvs roinat tossa, ja ois tarkotus heittää kiinni. Tää foorumin haku ei jotenkin napannut mitään infoa asiasta joten kysyn tässä, miten se pitää säätää kun se heitetään kiinni?

Pistäkää vaikka linkkiä ohjeeseen, itse en sellaista kunnollista löytänyt!
Dunlop
Pyörä:
Käyttis depa
Paikkakunta:
Vieremä city
Liittynyt:
15.8.2005 21:55

ViestiKirjoittanut Dunlop » 30.3.2008 21:58

Eikös se oo ainakin jokin konsi että, kääntää virrat päälle ypvs surinat kun on ohi niin pitäisi pakoaukon olla auki (siis pa säätimen) ?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 30.3.2008 22:46

Dunlop kirjoitti:Eikös se oo ainakin jokin konsi että, kääntää virrat päälle ypvs surinat kun on ohi niin pitäisi pakoaukon olla auki (siis pa säätimen) ?


kyllä. se surisee ja sitte pitäs olla pykälätön se pakoaukko ja ku se surisee nii männän puolelta pitäs akseli laskeutua alas ja palata takas ylös.
skylane
Liittynyt:
26.6.2006 0:09

ViestiKirjoittanut skylane » 31.3.2008 14:57

kyllä. se surisee ja sitte pitäs olla pykälätön se pakoaukko ja ku se surisee nii männän puolelta pitäs akseli laskeutua alas ja palata takas ylös.


Ja jos tuo pakoaukko ei ole pykälätön tuon jälkeen, niin miten säädän sen pykälättömäksi? Onko vaijereissa mitään säätöä, kiristystä?

Kiitos jo etukäteen!
Makke1990
Liittynyt:
28.1.2006 22:26

ViestiKirjoittanut Makke1990 » 1.4.2008 19:59

vaihoin tossa männän... nii paljonkohan pitäs ajella sisäänajoa?
N1tr0
Paikkakunta:
Hämeenkyrö
Liittynyt:
3.6.2007 4:00

ViestiKirjoittanut N1tr0 » 1.4.2008 20:35

Noin 500km, itse otin varman päälle ja ajoin 800km.
aleksi312
Liittynyt:
13.10.2004 18:15

ViestiKirjoittanut aleksi312 » 2.4.2008 21:36

Tilasin nakkilan pyörästä ja moposta uuden kaasuvaijerin pyörääni. Tarvikevaijeri, kun alkuperäisiä ei enää ilmeisesti saa. Nyt kaasarin luisti jää puoliksi auki, vaikka vaijeri on säädetty löysimmilleen. Tyhjäkäyntiruuvi on myös pois edestä. Eli onko vaijeri vain yksinkerteisesti liian lyhyt? Mistähän kannattaisi kysellä uutta vaijeria vai pystyyköhän tuota jotenkin pidentämään?
Dunlop
Pyörä:
Käyttis depa
Paikkakunta:
Vieremä city
Liittynyt:
15.8.2005 21:55

ViestiKirjoittanut Dunlop » 2.4.2008 22:07

moposportilta saa vaijereita
nx-speed
Liittynyt:
31.3.2007 18:51

ViestiKirjoittanut nx-speed » 2.4.2008 22:14

Pitäisi saada reilusti pidempi kaasuvaijeri kuin vakio, mites moinen toteutuu?
skylane
Liittynyt:
26.6.2006 0:09

ViestiKirjoittanut skylane » 3.4.2008 15:47

Jees, eli nyt ois ypvs roinat kii ja pääsee testaileen kunhan vaan saa akun ladattua. Vielä yks kysymys, minne tuo YPVS-ohjausboksi tulee normaalisti kiinni? Ja kuinka tiukalla noiden vaijereiden kuuluu siitä pytyn kiinnityskohdasta olla?

KIITOKSIA jo etukäteen =)