Käykö kaikkiin pyöriin? pyörä on mito 07 ja välit 14-41
Mulla on ollu tapana laittaa kaikki jäteöljy isoon kanisteriin, esim. jinkun vanhat koneöljyt, Derbin vanhat vaihteisto-öljyt, keulaöljyt, porukoiden autojen vanhat öljyt yms. Sit kaataa siitä kanisterista tippakannuun, ja laittaa tippaknnulla ketjuille. Halpaa, öljyä voi laittaa päivittäin ja tuntuis toimivan ku lähes 8000 ajettu samoilla ketjuilla ja rattailla, eturatas on kyl kerran vaihdettu isompaan. Miinuksina on et ketjujen puoleinen vannekehä on likainen.Makk kirjoitti:Namco kirjoitti:Onko kauppojen kuivavoiteluaineet hyviä normi ketjuille? Vai onko normi rasva parempaa?
Itse oon todella kuivavoiteluaineet melko kehnoiksi, osta suosiolla jotain moottopyörän ketjuille tarkoitettua ketjurasvaa.
kimmog kirjoitti:Heittäkää ne ketjut jäteöljyastiaan muutamaks tunniks vaikka, kuumentakaa öljyä koska lämmetessään siitä tulee juoksevampaa ja voitelee joka paikan ja sitten otatte astiasta pois ja annatte roikkuu hetken jossain ja pyyhitte ylimääräset öljyt liinalla pois.
Tolla tavalla ei tarvii rasvailla kovinkaan usein ja ketjut pysyy kunnossa.
Kehiz kirjoitti:Entäpä O ja X rengas ketjuille? Voiko niidenkin voiteluun käyttää normaalia öljyä, vai turvottaako renkaat? Mitkä aineet soveltuisi rengasketjuille voiteluun?
Pixar kirjoitti:Mitä eroa on O-rengas ja z-rengas ketjuilla. Kaverini kivenkovaan väittää että ainakaan o-rengas ketjuja ei tarvitsisi rasvata, kun se rasva on siellä ketjun sisällä ja se on se sen erikoisuus. Mutta mitä tossa tätä topiccii luin nii ne pitää rasvata ihan normisti? Eikös näin.