4t yleinen viritys/tekniikka

tterpi
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 '04, Gilera Runner SP 50 '09
Liittynyt:
22.7.2010 10:28
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut tterpi » 29.8.2011 17:40

No alkuun voisi koittaa tuolla venttiileiden säädöllä, kun viime kerrasta sitä aikaakin on... Eli siis kysytään sellaista: miten venttiileiden säätö tapahtuu? Eikös se ole niin, että se onnistuu ihan kotikonstein, vai pitääkö viedä jonnekkin korjaamolle säädätettäväksi/korjattavaksi?
9/7 R.I.P Локомотив Яросла́вль
10/23 R.I.P Marco Simoncelli
-jou-
Liittynyt:
21.4.2010 21:45
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -jou- » 29.8.2011 21:07

Miten helposti menee venttiilit sekasin jos vaihtaa nokka-akselin, racing putken ja katkaisee rajoittimen johdon?
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 30.8.2011 17:28

Ei se jenkarajoitin siellä turhaan ole. Jos paljon liikaa kierrätät vakiojousilla niin saattaa tulla ongelmia. Tuskin virinokallakaan tehoalue nousee niin ylös että lisäkierroksista on edes mitään hyötyä..
-jou-
Liittynyt:
21.4.2010 21:45
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -jou- » 30.8.2011 20:21

Entä jos laittaa nokan ja putken pelkästään? Ku maahantuoja väitti et tulis noin 20hv :D
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 30.8.2011 22:08

Mikä pyörä?
-jou-
Liittynyt:
21.4.2010 21:45
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -jou- » 31.8.2011 17:00

Hm crm f125x
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 31.8.2011 23:53

Nokka ja putki ja kaasarin säätö on varmaan aika hyvä resepti! Jos vakiona on 11kw niin ei välttämättä jää kauas 20hv. Muutamasta lisähevosesta en välttämättä kuitenkaan montaa sataa euroa maksaisi :roll: .
-jou-
Liittynyt:
21.4.2010 21:45
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -jou- » 1.9.2011 16:40

Se on kyl totta. Mut tekis mieli vähä lisää potkua :D
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut sumppa » 1.9.2011 21:58

juza-- kirjoitti:Se on kyl totta. Mut tekis mieli vähä lisää potkua :D


Jos on varaa ostaa tuollainen pyörä niin ei siinä parin satasen häviämistä luulisi huomaavankaan ;) . Nokka muuttaa myös koneen käytöstä yläkireämmäksi joka tekee kiihdyttelystä hauskempaa mutta hyötyajon hankalammaksi.
Arrowww
Pyörä:
Yamaha WR125X -11
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.5.2011 19:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Arrowww » 4.9.2011 2:59

Onko WeeRaan mitää muuta viri nokka-akselia ku toi Malossin ku se käy vaa ton 180cc kitin kans?

Eli onko muuta merkkiä ku tota? :s
Ride or Die! //
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 5.9.2011 3:46

Arrowww kirjoitti:Onko WeeRaan mitää muuta viri nokka-akselia ku toi Malossin ku se käy vaa ton 180cc kitin kans?

Eli onko muuta merkkiä ku tota? :s


tuleehan se vakiokanteen kuitenkin se malossin virinokka, sylinteri vaan vaihdetaan 180cc eli käy kyllä 125cc kanssakin, en tiiä sitte riittääkö 125 männässä venttiilitaskujen syvyys. voithan kasata ilman kannentiivistettä virinokalla, venttiilitaskuihin sinitarraa, pyöräyttää koneen ja mittaat riittääkö, jos ei nii koneistaa vaikka millin syvemmäksi vakiomännästä niitä taskuja :)

http://www.youtube.com/watch?v=jaxucrs2 ... re=related 2:22
Arrowww
Pyörä:
Yamaha WR125X -11
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.5.2011 19:55
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Arrowww » 5.9.2011 19:36

Johani kirjoitti:
Arrowww kirjoitti:Onko WeeRaan mitää muuta viri nokka-akselia ku toi Malossin ku se käy vaa ton 180cc kitin kans?

Eli onko muuta merkkiä ku tota? :s


tuleehan se vakiokanteen kuitenkin se malossin virinokka, sylinteri vaan vaihdetaan 180cc eli käy kyllä 125cc kanssakin, en tiiä sitte riittääkö 125 männässä venttiilitaskujen syvyys. voithan kasata ilman kannentiivistettä virinokalla, venttiilitaskuihin sinitarraa, pyöräyttää koneen ja mittaat riittääkö, jos ei nii koneistaa vaikka millin syvemmäksi vakiomännästä niitä taskuja :)

http://www.youtube.com/watch?v=jaxucrs2 ... re=related 2:22


Aattelin iha käydä asennuttamassa et tekevätkö samal ton jos maksaa vaan lisää?
Paljo auttaa sit PC:n ja arrowin kokoputkiston kans?
Ride or Die! //
UddeMP
Liittynyt:
5.4.2011 18:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut UddeMP » 9.9.2011 16:33

Ybr/senda/xt/yms kompleksiin osia:
http://www.motot.net/talli/osat/id27165/
Saa tarjota/ehdottaa vaihtoa tai mitä nyt ikään keksittekään
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut miiggz » 11.9.2011 21:35

Onkos ketään itte tohon minarellin nestejäähy 125cc nelitahtiseen venttiilivälyksiä säätänyt? Kun pittäs hussesta säätää, jälleenmyyjän huoltomies kun on lomilla vielä 2 viikkoa, ja menny jo 500km määräaikaisesta huollosta yli :| Huomaa kyllä kun ylämäki tulee eteen, että venttiilit on vähä perässä.
Nii että millanen homma tuo välyksien säätäminen olisi tehdä itte?
EFI
Pyörä:
Honda CBR 125 R -07
Liittynyt:
13.9.2011 12:47
Re: 4-t tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut EFI » 14.9.2011 13:19

Itselläni on Honda CBR 125 R -07. Onko järkevää lähteä kantta koneistamaan vakiopytyllä?