Onko kukaan löytänyt jotain isompaa imutorvea, joka olisi (suhteellisen) helppo asennella alkuperäisen tilalle?
En haluaisi alkuperäisestä ilmansuodatinkotelosta luopua, koska se on (omasta mielestä) paljon käytännöllisempi kuin sukkaputsari tms.
Ajattelin korvata alkuperäisen Mikuni TM28 kaasuttimen 32-34mm litteäluistisella kaasuttimella, jotta saisi moottoria hieman pirteämmäksi.
Tällä hetkellä huippunopeutta kerää ~130km/h, mutta ei kiihdy riittävän nopeasti.
Mitään järjetöntä tykkiä en ole rakentelemassa moottorista, vaan toteuttamassa ihan perusvirejä, jotta on mukavampi ajaa kadulla.
Ainakin sylinterin madallus + pyttykoro, viilaus, pa-säätimen laipan korkeuden tarkistus @ YKK, isompi imukaula ja isompi kaasutin (Keihin PWK tai Mikuni TM) suunnitteilla.
Jos sitten tehot kohoaisi n. 25-26hv tienoille järkevällä tehoalueella.. niillä tehoilla pitäisi pyörän jaksaa kiihtyä 16/57 välityksillä riittävän nopeasti 0-100km/h.
Nyt GSF Dynolla saatu jonkinlaista käyrää ihmeteltäväksi..
Ainakin tuo 7,250-9,000rpm paikkeilla oleva 'tehokuoppa' pitää koittaa jollain tavalla fiksailla pienemmäksi.
Pieni epäilys, että tuo voi johtua paisarissa (Arrow) olevasta lommosta.. että se muuttaisi hivenen tehoaluetta.
Käsittääkseni KTM EXC 125 TT paisarilla on saatu
mahdollisesti eniten kierroksia ja huipputehoa piikkisistä detseistä.. onko näin?
Mutta kärsiikö silloin alatehot miten paljon - jos joku osaa vaikka ajokokemuksien perusteella kertoa?
Pääosin tulee ajossa pidettyä n. 4,000-5,000rpm kierroksia, joten siltä alueelta en haluaisi tehoja kadottaa.