Miten kampiakseli on paras laittaa paikoilleen? Tuleeko toimimaan jos vetää vaan lohkot väkisin kiinni pulteilla? Vai kannattaako hakata vaikka kumivasaralla?
No siis mitään ei vedetä väkisin vaan pikemminkin pikku hiljaa ne pultit kiinni ja tasaisesti joka suunnasta, niin ei ole niin väkivaltaista. Ja kokeile pyöriikö se kampiakseli nätisti vai tuntuuko että jumii johonkin ja sitten naputtelet sillä vasaralla sen kampuran niin että se pyörii hyvin.
Osaisko joku täällä kertoa tuosta hussen mekaanisesta pakoaukonsäätimestä että mihinkä asentoon tulee laittaa se osa joka tulee kytkinkopan sisään, kun ei meenaa toimia pa-säädin jos kasataan vähänkin väärässä asennossa?
kermakoira kirjoitti:Onko ihan normaalia että kun pakoaukosta kurkkaa niin mäntä on sivuilta reilusti tummunut?
No on ja ei, riippuu miten paljon männälläsi on ajettu. Kyseessähän on siis ohivuoto eli männänrengas on syystä tai toisesta kulunut/katki/särki. Eli jos mäntä on paljon ajettu, rengas on kulunut ihan syystäkin väljäksi.
Sen verran pieni homma männänvaihto, että tekisin sen vaikka jonain sadepäivänä kun ei oo muuta tekemistä E: tosin yammun koneen männällä ajaa yleensä helposti sen 15tkm..
Noniin nyt lähiaikoina olis sen rempan aika, pitääkö sylinterin muttereihin laittaa kierrelukitetta sitten ku kasaan sen? Entäs kannen muttereihin? Pelkkä kannentiiviste vai jotain massaa siihen lisäks?
Mitäs pitää ottaa huomioon ku vaihtaa männän cagivaan? Eka kerta niin ei oikeen kokemusta. Ja kun on kanttalaskettu vaikuttaako mitenkään? ja viel mikä olis hyvä mäntä ja mistä sais?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten tämmöset laakerit irroitetaan lohkosta http://www.yamahamotorcyclespares.co.uk ... SION&uID=0 tuo 9 numero, ne on siellä lohkossa silleen ettei pysty toiselta puolelta painaamaan/lyömään pois. Ei oo viel ollu tarvis vaihtaa tommosta laakeria mutta tulevaisuudessa voi olla
jalkapyörä kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten tämmöset laakerit irroitetaan lohkosta..
Montakin konstia. Itse olen hitsannut laakeriin tylysti pultin kiinni ja sitten vetänyt laakerin pois holkilla, prikalla ja mutterilla. Jälkimmäisten tilalla voi käyttää myös liukuvasaraakin. E: Neulaholkki siis nimeltään tuo laakeri. http://www.kentso.fi/prebeo/group/neula ... kit-hk/159
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein