2T kevytmoottoripyörän koneremontti

derbisendaxrace
Liittynyt:
7.3.2012 23:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut derbisendaxrace » 12.8.2012 22:57

Miten kampiakseli on paras laittaa paikoilleen? Tuleeko toimimaan jos vetää vaan lohkot väkisin kiinni pulteilla? Vai kannattaako hakata vaikka kumivasaralla?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 13.8.2012 8:22

No siis mitään ei vedetä väkisin vaan pikemminkin pikku hiljaa ne pultit kiinni ja tasaisesti joka suunnasta, niin ei ole niin väkivaltaista. Ja kokeile pyöriikö se kampiakseli nätisti vai tuntuuko että jumii johonkin ja sitten naputtelet sillä vasaralla sen kampuran niin että se pyörii hyvin.
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kermakoira » 17.8.2012 15:43

Onko ihan normaalia että kun pakoaukosta kurkkaa niin mäntä on sivuilta reilusti tummunut?
tu_pi
Liittynyt:
24.1.2010 14:43
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut tu_pi » 24.8.2012 16:24

Osaisko joku täällä kertoa tuosta hussen mekaanisesta pakoaukonsäätimestä että mihinkä asentoon tulee laittaa se osa joka tulee kytkinkopan sisään, kun ei meenaa toimia pa-säädin jos kasataan vähänkin väärässä asennossa?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 25.8.2012 6:51

kermakoira kirjoitti:Onko ihan normaalia että kun pakoaukosta kurkkaa niin mäntä on sivuilta reilusti tummunut?

No on ja ei, riippuu miten paljon männälläsi on ajettu. Kyseessähän on siis ohivuoto eli männänrengas on syystä tai toisesta kulunut/katki/särki. Eli jos mäntä on paljon ajettu, rengas on kulunut ihan syystäkin väljäksi.
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kermakoira » 26.8.2012 22:45

Ajettu n. 11,5tkm. Uskaltaako tuolla viellä tän syksyn ajella vai pitäskö heti rempata?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.8.2012 22:48

Sen verran pieni homma männänvaihto, että tekisin sen vaikka jonain sadepäivänä kun ei oo muuta tekemistä :D
E: tosin yammun koneen männällä ajaa yleensä helposti sen 15tkm..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kermakoira » 27.8.2012 10:09

Jep, ainoo vaa ku ei oo autotallii tai autokatosta ni hauska tossa metrin päähän seinästä ulottuvan katoksen alla sateessa duunailla :D
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.8.2012 22:34

No sitten eriasia :D Otat vaikka jonku kaveris kans, jolla on katos/talli joku päivä hommaks. Ei tossa vaiheessa nyt hirvee kiire homman kanssa ole.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
kermakoira
Pyörä:
Derbi GPR 125
Liittynyt:
29.6.2010 14:23
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut kermakoira » 7.9.2012 20:10

Noniin nyt lähiaikoina olis sen rempan aika, pitääkö sylinterin muttereihin laittaa kierrelukitetta sitten ku kasaan sen? Entäs kannen muttereihin? Pelkkä kannentiiviste vai jotain massaa siihen lisäks?
'-'
Pyörä:
KTM 250 exc
Liittynyt:
4.9.2008 16:11
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut '-' » 9.9.2012 22:09

Voi laittaa kierrelukitetta, mutta kestää hyvin ilmankin..
Laita vaan suosiolla pelkkä tiiviste ja muista kiristää oikein eli ristiin kansi. ;)
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 10.9.2012 20:24

Mitäs pitää ottaa huomioon ku vaihtaa männän cagivaan? Eka kerta niin ei oikeen kokemusta. Ja kun on kanttalaskettu vaikuttaako mitenkään? ja viel mikä olis hyvä mäntä ja mistä sais?
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 17.9.2012 21:35

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten tämmöset laakerit irroitetaan lohkosta http://www.yamahamotorcyclespares.co.uk ... SION&uID=0 tuo 9 numero, ne on siellä lohkossa silleen ettei pysty toiselta puolelta painaamaan/lyömään pois. Ei oo viel ollu tarvis vaihtaa tommosta laakeria mutta tulevaisuudessa voi olla
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.9.2012 22:55

jalkapyörä kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten tämmöset laakerit irroitetaan lohkosta..

Montakin konstia. Itse olen hitsannut laakeriin tylysti pultin kiinni ja sitten vetänyt laakerin pois holkilla, prikalla ja mutterilla. Jälkimmäisten tilalla voi käyttää myös liukuvasaraakin.
E: Neulaholkki siis nimeltään tuo laakeri. http://www.kentso.fi/prebeo/group/neula ... kit-hk/159
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.9.2012 17:44

Toinen kikka on hitsata laakerikoolin sisäpinnalle pari heppiä migillä niin se jotenkin kutistuu ja melkein tipahtaa pois.

Dremelillä lähtis kanssa.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi