Cagiva Mito viritys/tekniikka

^smile^
Pyörä:
Cagiva Mito 125 -05
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
23.8.2007 15:31

ViestiKirjoittanut ^smile^ » 19.5.2009 23:16

laitetaas nyt vielä tännekkin eli siis

osaisko joku sanoo jotkut suuntaa antavat säädöt mikuni tm35 kaasarille (suutinta, neulaa, seosruuvii ymymy), kun on 05 mitossa kii arrowi ja evo1 filtteriboxi? Semmosii mist ois hyvä lähtee hakee oikeita
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 1.6.2009 16:18

Ostin eilen -99 miton. Pyörässä Mikunin 35mm kaasutin ja hukkaputki otettu pois. Ilmansuodatinkotelossa ei ole ollenkaan "tötteröitä".

Tehoja tuntuu olevan kadoksissa. Kone kiertää ylös asti mutta booaa ajoittain. Cts toimii. Pääsuutin on kokoa 310.

Lienee viisainta lähteä hakemaan isompaa suutinta. 330?

Onko imutötteröiden vaikutus suuri ilmansaantiin?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 1.6.2009 21:01

On, sun kannattaa ehdottomasti hankkia ne tötteröt siihen. TT-imuputket siis.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 2.6.2009 10:03

Ostakaa multa A1 imuputket ja suuttimet :D
Loud Pipes Save Lives.
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 2.6.2009 15:06

Noniin, tilasin maahantuojalta tt-imuputket. Tilaus lähti tehtaalle. Hintaa tötteröllä 17e. Ei paha :)
he-ku
Pyörä:
Cagiva mito 06
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.12.2007 9:46

ViestiKirjoittanut he-ku » 3.6.2009 21:42

Milläs sais alavääntöä pyörään? Löytyy jo arrowi
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 4.6.2009 17:20

Kuuluuko Mikuni Tm 35 imukaulaan tulla joku boost bottlen tapainen?? Omassa pyörässäni oli stage6:n pullo.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 5.6.2009 11:35

he-ku kirjoitti:Milläs sais alavääntöä pyörään? Löytyy jo arrowi

Kaasarilla ainakin vähän.
Loud Pipes Save Lives.
nieminja
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 Suzuki RGV 250
Liittynyt:
29.10.2007 18:33

ViestiKirjoittanut nieminja » 5.6.2009 12:12

soup kirjoitti:Kuuluuko Mikuni Tm 35 imukaulaan tulla joku boost bottlen tapainen?? Omassa pyörässäni oli stage6:n pullo.

Stagen pullot on pelkkiä koristeita,jos ei se nyt sattumoisin satu olemaan oikein mitoitettu.
http://www.motot.net/talli/osat/id57984/ CRM etujarrulevy
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 5.6.2009 18:27

Hi !

ainoa Cagiva 125cc 2T mikä ikuna on käyttänyt virallisesti tehdas asennuksena Boost Bottlea, on ollut Aletta Oro S1 & S2 '85~'86. Silloin ei ollut vielä CPC tai CTS pakosäätimiä Cagivoissa.

hyvää Boost Bottle cagiva infoa löytyy foorumiltani.

t.m
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 6.6.2009 17:57

Kun tuon SP525 mallin viritys on tuon kaasarin ansiosta hieman hankalampaa, niin mikä olisi 'eliitti'tehari tt-setin kaveriksi ? Tai mikä olisi hinta-teho suhteeltaan paras ?
Ja olikos SP mallissa ilmanputsarin kuristin?

Ja tarvitseeko teharin kanssa säätää öljypumppua ja onnistuuko se helposti, jos kaasari säätää öljynsyöttöä?
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Jumuli
Pyörä:
Ktm exc 125 ja pv 60cc
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2007 21:32

ViestiKirjoittanut Jumuli » 9.6.2009 14:03

TseiTsei kirjoitti:Kun tuon SP525 mallin viritys on tuon kaasarin ansiosta hieman hankalampaa, niin mikä olisi 'eliitti'tehari tt-setin kaveriksi ? Tai mikä olisi hinta-teho suhteeltaan paras ?
Ja olikos SP mallissa ilmanputsarin kuristin?

Ja tarvitseeko teharin kanssa säätää öljypumppua ja onnistuuko se helposti, jos kaasari säätää öljynsyöttöä?


oon kuullu sellasta huhua että jättää vaa piuhat kytkemättä sähköhelvetistä mittarii syttyy joku valo ja tuorevoitelua ei oo enää mutta sen jälkee voit iskeä isompaa kaasaria sinne ja tehdät bensat ite :)
Aleksi.S
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
23.5.2005 15:28

ViestiKirjoittanut Aleksi.S » 18.6.2009 21:01

Tuotanoinniin, kyselisin että mistä lähteä säätämään ?
Pyörä pitää noin 1k tyhjäkäynnillä kierroksia, sammuu ajoittain mikäli ei kaasuttele.
En kaasarin säädöissä ole mikään insinööri, joten hieman voisi apu kelvata mistä lähteä tyhjäkäyntiä säätämään.
VM.03 ja kaasari phbh28bd

Kaasarin kyljessä on tämä musta ruuvinipukka, säädin hieman ja nyt saan pyörän pysymään tyhjäkäynnillä, mikä on jo edistys. Tosin nyt on pieni tehokuoppa 5k kierroksien kohdalla, kaasua saa pumpata urakalla mikäli aikoo vähänkin isommalla vaihteella päästä vauhtiin. Säädinkö väärästä nipukasta ? :O

Voisi joku hieman valaista tietämätöntä.
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 18.6.2009 22:05

Huono minäkin olen kaasarin kanssa, mutta lähdetään nyt siitä että olethan ajanut moottorin lämpimäksi ennen tyhjäkäynnin säätöä?

Tyhjäkäyntiruuvi on siinä kaasarin sivulla, hankala selittää mutta säätää vaikka tankkia nostamallakin. Eli ruuvi ei ole missään "piilossa", helposti ulottuvilla.
Aleksi.S
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
23.5.2005 15:28

ViestiKirjoittanut Aleksi.S » 18.6.2009 22:08

Kyllä, ajoin koneen lämpimäksi. Onko tyhjäkäynnin säätöruuvi juuri tuo joka on kaasarin sivussa, musta nuppi ? En löytänyt mitään muuta mitä pystyisi säätämään ilman järeimpiä aseita, joten oletin että tuo on juuri se.