2T viritys ja tekniikka

mirå
Liittynyt:
14.6.2009 14:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut mirå » 21.8.2011 14:12

Imuvuoto, tk ruuvi löystyny , kaasuvaijeri jumis,
Stilly
Pyörä:
Honda NSR 125 -03
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
19.1.2010 16:53
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Stilly » 25.8.2011 19:19

ite ihmettelin ku ei pysyny kans tyhjäkäynnil sit huomasin että ryyppyvaijerin ruuvi oli löysällä.
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 29.8.2011 20:42

missähän vikaa kun alakierrosten-keskikierrosten kohdalla 1 ja 2 vaihteilla röpöttää ja ei ota kierroksia juuri ollenkaan. isommilla vaihteilla kulkee mutta kun päästää kaasun ja laittaa takasin niin saattaa vähäsen booata.
Kaasutin Keihin PJ 36 tai 37 suuttimina 65,85,185
Tulppa uusi, kaasutin ja läpät puhdistettu.
Ja suuttimia en ole vaihdellut.
Kyseessä vanha tm.
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut proppu » 29.8.2011 22:23

Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 3.9.2011 18:18

proppu kirjoitti:Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.


Neulaa ei voi säätää, eli pienempi suutin?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 3.9.2011 19:00

Retox kirjoitti:
proppu kirjoitti:Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.


Neulaa ei voi säätää, eli pienempi suutin?


Neulaa ei voi säätää ?? kai sen neulan kuitenki irti saa ?? sinne alle ohut rikka nii säätyy se silläkin.

neulan ja pääsuuttimen säätöalue on aivan eri, ei kannata es yrittää pääsuuttimella puolen kaasun röpötyksiä tai matalien kierroksien booauksia yrittää säätää. menee ylärekisteri sitte aivan pieleen.

Kuva
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 4.9.2011 21:25

Johani kirjoitti:
Retox kirjoitti:
proppu kirjoitti:Neulasta laihemmalle pykälä tai kaks. Ja tarvittaessa PS vähän isommaks.


Neulaa ei voi säätää, eli pienempi suutin?


Neulaa ei voi säätää ?? kai sen neulan kuitenki irti saa ?? sinne alle ohut rikka nii säätyy se silläkin.

neulan ja pääsuuttimen säätöalue on aivan eri, ei kannata es yrittää pääsuuttimella puolen kaasun röpötyksiä tai matalien kierroksien booauksia yrittää säätää. menee ylärekisteri sitte aivan pieleen.

Kuva



Viimeks ku tutkailin nii näytti siltä että ei lähe neula irti ollenkaa, heiluu kyllä.
Pakkohan sen olis irrota? mutta luistin on juminu pari kertaa, kulunut sivuista, lie nuo PJ:t paskoja kaasuttimia?
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 5.9.2011 19:06

Ei ne sitten ole huonoja jos osaa laittaa säätöihin, esim cr:n säädöillä ollut pj34 toimi täydellisesti dt:ssä kun ruuvasi ilmaruuvia hieman aukipäin ja sääti tyhjäkäynnin uudestaan ;)

Muutenkin tyhjäkäynti on helppo säätää, ja sille on oma piirinsä. Luisti ei siis nouse ruuvatessa tyhjäkäyntiä :)

Seoksethan toimii myös kierrosten mukaan täyskaasulla niin, että tehopiikillä seos laihenee ja ylikierroksilla rikastuu.

Jos pyörä toimii hyvin ja kiertää yli tehopiikin, voi suutinta hiukan isontaa tehon kärsimättä niin ei käy tehopiikillä ajossa männälle huonosti 8)
mirå
Liittynyt:
14.6.2009 14:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut mirå » 5.9.2011 21:49

Ostakkeehan pois tollanen 34 Mikuni. Itsellä ei ole kauheasti enään säätöintoa kun tk suuttimet ei vaan voi ikinä tulla postista :) Mukaan ps 200 240 260 270 340 380. ja tk 25. pien pala lohjennut luistin alareunasta mutta se ei menoa haittaa :D
Hupsu
Pyörä:
GasGas 200 ec
Liittynyt:
14.8.2006 9:21
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hupsu » 6.9.2011 16:08

hussessa on 1 renkainen mäntä ja cagivassa/apriliassa 2rengasta.

Löytyis 1 ylimääränen cagivaan tarkotettu männän rengas niin viittiikö sen laittaa husseen? kuinka tasan tarkallee sama poraus pitäis olla? jos vaan uppoo ja näyttää hyvältä niin voi laittaa?
4 tahti on voimaa, 2 tahti on ylivoimaa !
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 7.9.2011 9:50

NSR:ään iski vikaa, eilen olin sadesäällä ajelemassa kun olin niin ei kiertänyt enää piikille, ja hirveä savupilvi seurasi perässä. Vaihdoin sitten piperin vakioputsariin + PS pienemmäksi ja neulaa laihemmalle. Sama vaikutus, seuraavaksi kokeilin pestyllä + öljytyllä piperillä + isompi PS eikä kierrä vieläkään, ja savuttaa pirusti. Mikähän nyt on vikana? Tulppa vaihettu ja kaasarin säätöjä muuteltu muttei auta...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.9.2011 16:32

SuperRKO kirjoitti:ja hirveä savupilvi seurasi perässä

Kampiakselin stefa luultavasti kytkimen puolelta pettänyt. = Polttaa vaihteistoöljyjä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 13.9.2011 4:39

Hei, joskus ihmettelin kun ei omassa pyörässä ollut vakioputkessa E-hyväksyntää että mistä lähtien sellanen on vaadittu, kukaan ei vastausta tuntunut tietävän joten löysin tällasen, toivottavasti tästä on jollekkin muullekkin joskus höytyä: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0;wap2

Ennen 1.1.1991 käyttöönotetuilla moottoripyörillä ei ole alunperinkään ollut päästövaatimuksia, joten niissä mittausta ei tarvita lainkaan.

jos moottoripyörä ei ole tyyppihyväksytty niin Äänenvaimentimen E-merkintää ei vaadita (toki sellainenkin kelpaa)

Muutoskatsastusvelvollisuus

Jos moottorin teho ei kasva enempää kuin 10 %, moottorin muutoksia ei tarvitse muutoskatsastaa.

(oma pyöräni ei ole tyyppihyväksytty, rek-otteessa tyyppihyväksyntä kohta tyhjä, vm-1990 :) )

Näillä perustein ei poliisi teharin takia voi tieratsiassa viedä kilpiä jos tehot pysyy pers tuntumalla rajoissa, harvemmin dynoa kantavat mukana, ja pakoaukonsäätimen saa sähköisesti lukittua kiinni niin ei kierrä piikille :)
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 19.9.2011 6:28

käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 19.9.2011 8:17

Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?