2T kevytmoottoripyörän koneremontti

jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 19.9.2012 21:02

jaajaa, taidan irroittaa sen niin kun tarve tulee että hitsaan laakerin sisään pienen mutterin johon laitan pultin ja pulttia pyörittämällä se työntää ittensä pois siitä :D
isopasi
Pyörä:
skyteam monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
saarijärvi
Liittynyt:
7.6.2012 19:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut isopasi » 21.9.2012 22:27

Juu Honda nsr Magneto heiluu 3 milliä akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää räminää ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat stefat ja laakerit ja tiivisteet mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?) :roll: :)
atv rider
Pyörä:
Yamaha Dt "211cc"
Liittynyt:
1.6.2009 17:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut atv rider » 22.9.2012 21:27

Kertokaas kuinka saan kampiakselin asennettua runkolaakerin pohjaan saakka, tuli tehtyä pieni virhe ja asennettua kytkimenpuoli ensin (tiukempi sovite jäi magneeton puolelle) eli siis pitäisi saaha kampiakseli magneetonpuoleisen runkolaakerin pohjaan saakka??? :nolo: Lohkot ovat tällähetkellä erillään..
isopasi
Pyörä:
skyteam monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
saarijärvi
Liittynyt:
7.6.2012 19:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut isopasi » 23.9.2012 9:45

isopasi kirjoitti:Juu Honda nsr Magneto heiluu 3 milliä akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää räminää ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat stefat ja laakerit ja tiivisteet mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?) :roll: :)


Korjaan: Klappia siis esiintyy akselissa joka tulee magneettoon sisään-ulos tyylinä. Muuten on jämäkkä.. Ja koneesta kuuluu pienehkö sivuääni joka on kuulunu jo vähäaikaa.??

Apuja kiitos
Akii.k
Pyörä:
Aprilia MX 125
Liittynyt:
14.10.2011 14:04
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Akii.k » 25.9.2012 19:23

Mitäs kannattaa vaihtaa alakertarempassa? Kiertokanki, stefat, laakerit? Minkä hintanen tommonen alakerta remppa normaalisti on? Koneena rotax 122, muovirattaat uudet niin niitä ei tarvitse. Nyt on ajettu 23tkm, milloin kannattais rempata alakerta?
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 27.9.2012 8:23

isopasi kirjoitti:
isopasi kirjoitti:Juu Honda nsr Magneto heiluu 3 milliä akselin kanssa, magneetolle tulee öljyä kopan pultin kirrettä pitkin jostain koneen sisältä ja kone pitää räminää ku kone pyörii, elikkäs kertokaa kaikki tarvittavat stefat ja laakerit ja tiivisteet mitkä kannattaa ja pitää vaihtaa koneeseen. Ja mistä ne saa?? (mielellään suoria linkkejä ku ei hajuakaan mitä ja mistä etsin?) :roll: :)


Korjaan: Klappia siis esiintyy akselissa joka tulee magneettoon sisään-ulos tyylinä. Muuten on jämäkkä.. Ja koneesta kuuluu pienehkö sivuääni joka on kuulunu jo vähäaikaa.??

Apuja kiitos


Kone auki ja siitähän se selviää mitä laakereita menee vaihtoon. Jos on paljon ajettu tai lähellä rempparajaa niin kaikki vaan uusia jos ei kalliita ole. ja stefat tottakai kaikki uudet, samoin tiivisteet. Niin ja jos magneetossa klappia ja se on varmasti ehjä ja kiinni kampurassa niin sillon runkolaakerit on siirtyny eläkkeelle ja samoin se stefa joka vuotaa. En osaa sanoa onko näsärissä jotai erikoisia laakereita..? Kaikki "normaalit" ainakin saa ihan laakerikaupasta. Ei ole hondan varaosamestoista tietoa mutta äkkiseltään tuli suomalaisia puljuja mieleen mm. jokaosa, stormi, nakkilan pyörä ja mopo... Kysele näsäri ketjussa, siellä vois pojat tietää enemmän.
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 2.10.2012 14:36

Tullu monta vuotta näprättyy 2t koneita mut nyt vasta tulis eka männän vaihto eteen nii olis pari kysymystä. Niin mites pitääkö sylinteri mitata vai tunkeeko vaa uue männä sisää? Ja kun on kantta laskettu niin täytyykö ottaa mitään huomioon sen takii? Pyörä cagiva raptor 125.
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 3.10.2012 9:30

No periaatteessa voit vaan laittaa samankokosen männän uuden tilalle, mutta jos on paljon ajettu se mäntäs niin hyvä olis mittauttaa että sylinteri on tasapaksu eikä lähteby vetään kartioksi. Jos ilmenee ettei tasapaksu niin sitten hoonaus ja seuraavan männän vaihto :)
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 25.10.2012 20:22

No laitetaan nyt vaikka tänne kun pitäis saada tuo kone irti pyörästä. Eli miten tuo moottorin taaimmainen pultti toimii millä on myös haarukka kiinni? Toisella puolella mutteri ja toisella puolella sellanen hitsipiste että sinnepäin se ei ainakaan lähde. Ja ei se kyllä lähde sinne mutterin suuntaankaan. Pitääkö tuo hitsi hioa pois tuosta vai miten helkkarissa tuo pultti otetaan veks?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.10.2012 20:33

Mulla ainakin katuhussessa lähti vaan naputtamalla mutterin puolelta :o
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 25.10.2012 20:47

No mitä kettua.. Kun siellä toisella puolella on se saatanan hitsi juttu, miten se voi sinne lähteä :lol: Vai toimiiko tuo jotenkin erilailla, että ei ole sellanen yhtenäinen putkilo se.. Miltä se sulla näytti toiselta puolelta?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.10.2012 20:53

Hyvä kuva valehtelisi enemmän kuin tuhat sanaa.. vai miten se oli. Eli pistä kuva tuleen siitä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.10.2012 22:51

Mulla oli ainakin sellanen yks suora sivu toisella puolella, mistä otti sitten kiinni runkoon, en nyt osaa oikeen selittää, mutta nappaan sulle vaikka kuvan huomenna :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 25.10.2012 23:13

Jep tollanenhan se on tuossakin. Eli mitens se tappi sieltä tulee sit pois, ei vieläkään ymmärrä? :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.10.2012 23:25

Siis siinä on vaan se suora sivu ettei pääse liikkumaan kun vääntää mutikkaa auki/kiinni, eli ei ole mitenkään hitsattu kiinni :D Mulla siis lähtee vaan kun nyppää mutterin irti ja paukuttaa akselin ulos sieltä räikän jatkovarren avulla :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125