2T viritys ja tekniikka

Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 19.9.2011 14:42

Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?


ei oo leikannu kiinni, mistäs päättelit että laihalla käyny?
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 19.9.2011 21:31

Retox kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?


ei oo leikannu kiinni, mistäs päättelit että laihalla käyny?
Onhan tuo mäntä vähän kiinni ottanut sylinteriin. Laihalla ajattelin siksi olevan, että laihalla ollessa mäntä lämpölaajenee enemmän, ja ottaa kiinni sylinteriin. Ensin kevyesti ja lopulta mahdollisesti kokonaan. Voi johtua tietty muustakin kuin laihalla olemisesta. Esim. öljynpuutteesta tai liian tiukasta porauksesta.

Mitäs helvettiä siitä pitäisi diagnosoida? BTW. Jos jotain viritysohjeita kaipaat, niin ota edes kuvaa kaikista aukoista.
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 20.9.2011 16:26

Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:
Esajuppeli kirjoitti:
Retox kirjoitti:käykäähän katsomassa kuvia sylinteristäni, ja antakaa diagnooseja :D
Leikkasi kiinni kun kävi laihalla?


ei oo leikannu kiinni, mistäs päättelit että laihalla käyny?
Onhan tuo mäntä vähän kiinni ottanut sylinteriin. Laihalla ajattelin siksi olevan, että laihalla ollessa mäntä lämpölaajenee enemmän, ja ottaa kiinni sylinteriin. Ensin kevyesti ja lopulta mahdollisesti kokonaan. Voi johtua tietty muustakin kuin laihalla olemisesta. Esim. öljynpuutteesta tai liian tiukasta porauksesta.

Mitäs helvettiä siitä pitäisi diagnosoida? BTW. Jos jotain viritysohjeita kaipaat, niin ota edes kuvaa kaikista aukoista.


Empä tarvitse sun viritysohjeitas..
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 20.9.2011 20:38

Mitä siitä sitten piti diagnosoida :D?
Retox
Pyörä:
Tm Vrx 125
Paikkakunta:
Kiuruvesi
Liittynyt:
1.5.2010 12:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retox » 21.9.2011 13:17

Esajuppeli kirjoitti:Mitä siitä sitten piti diagnosoida :D?


no ei hirveen terveeltä näyttäny sylinteri, kuhan kysäsin. Vuotaako kannentiiviste vai mikä polttanu nuo tummat jäljet?
Eenie-6foot7foot
Pyörä:
Gas Gas 125 EC
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
1.9.2011 21:13
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Eenie-6foot7foot » 21.9.2011 21:21

Sori jos tää menee vähän offtopicciin mut en löytäny parempaa paikkaa joten , Kummat Kiertää enemmän 50cc mopetit Vai 125 Kevarit ? Jos oikein oon käsittäny nii 50cc voi maksimissaa kiertää joku 14000 rpm , mut kevareista mul ei ollenkaa tietoo miten ne kiertää ? Ja kiertääk 70cc mahdollisesti jopa 15000 rpm ?
Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 22.9.2011 7:25

Mistäköhän johtuu et startti pyörii välillä tyhjää? ei siis pyöritä konettaa ollenkaa, sitte ku laittaa virrat pois ja päälle, ja liikuttaa pyörää ni toimii, tätä ei siis tapahdu joka kerta vaan ehkä n. kerran kymmenestä starttauksesta.
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 22.9.2011 8:27

Eenie-6foot7foot kirjoitti:Sori jos tää menee vähän offtopicciin mut en löytäny parempaa paikkaa joten , Kummat Kiertää enemmän 50cc mopetit Vai 125 Kevarit ? Jos oikein oon käsittäny nii 50cc voi maksimissaa kiertää joku 14000 rpm , mut kevareista mul ei ollenkaa tietoo miten ne kiertää ? Ja kiertääk 70cc mahdollisesti jopa 15000 rpm ?
Yleensä pienemmät koneet kiertävät enemmän. Lue Tiittasen kirja niin selviää miksi.
löre
Pyörä:
Neljä pyörää
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2010 23:09
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut löre » 22.9.2011 15:28

Jyri94 kirjoitti:Mistäköhän johtuu et startti pyörii välillä tyhjää? ei siis pyöritä konettaa ollenkaa, sitte ku laittaa virrat pois ja päälle, ja liikuttaa pyörää ni toimii, tätä ei siis tapahdu joka kerta vaan ehkä n. kerran kymmenestä starttauksesta.

Vaihda startin hiilet. Kaverilla sama vika ja hiilet paskana.
http://www.motot.net/talli/osat/id36486/ CBR 125 PURKUOSIA
Jukman
Pyörä:
EX: Yamaha DT 125-X
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
23.8.2008 17:00
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jukman » 22.9.2011 15:40

En tiedä onko kyseisessä pyörässä sama mekanismi kuin omassa dt:ssä, mutta itsellä kyseinen ongelma korjaantui vauhtipyörän takana olevien rullien putsauksella.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 22.9.2011 16:35

Eenie-6foot7foot kirjoitti:Sori jos tää menee vähän offtopicciin mut en löytäny parempaa paikkaa joten , Kummat Kiertää enemmän 50cc mopetit Vai 125 Kevarit ? Jos oikein oon käsittäny nii 50cc voi maksimissaa kiertää joku 14000 rpm , mut kevareista mul ei ollenkaa tietoo miten ne kiertää ? Ja kiertääk 70cc mahdollisesti jopa 15000 rpm ?


http://members.cox.net/oldernyzer/04%20 ... yno_sm.jpg
valdo_the_noob
Pyörä:
BMW F650GS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.11.2010 17:32
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut valdo_the_noob » 26.9.2011 10:41

tarkotus olisi vähän tehoa lisätä tuohon derbi gpr:n, joku väitti että athenan 125cc pytystä saa 5 hevosta lisää pyörään, onko jollakulla tämmöisestä väitteestä mitään tietoa? Ostaisin mielummin 125cc pytyn kuin että lähtisin 180cc hankkimaan, toki sekin on vaihtoehto. Moottorihan tuossa on sama kui DT:ssä joten luulisi täällä asiasta paremmin tietäviä olevan.
_PeeTee_
Pyörä:
gpr nude
Paikkakunta:
JN$
Liittynyt:
27.5.2009 17:43
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _PeeTee_ » 26.9.2011 16:11

Athena 125cc persdynossa aivan saman tehoinen kuin detsin vakio.. Suoraan vaan se 170cc athena, sillä saattaa jo pienen eron huomata ainakin väännössä
valdo_the_noob
Pyörä:
BMW F650GS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.11.2010 17:32
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut valdo_the_noob » 26.9.2011 19:18

kiitoskia, täytyy kattella tossa talvella kun paremmin aikaa
läskipää2000
Liittynyt:
24.9.2009 17:21
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut läskipää2000 » 28.9.2011 14:14

Ajattelin ostaa DT:seeni Boysenin läpät normaalien tilalle. Onko 30e arvoinen teholisä? Mikä noista tekee siis paremmat kuin tavalliset ja huomaako teholisää/kasvaako kierrosherkkyys? :)