Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 10.9.2013 20:59

http://www.mp-racing.fi/kaasuttimen-kum ... -4608.html
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 11.9.2013 0:42

Mitäs säätöjä jengi on pitänyt hussen VHST 28 vakiokaasarissa näillä keleillä? Entä kesäisin?
Alluzi
Liittynyt:
23.6.2013 20:02
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Alluzi » 11.9.2013 22:03

Juu täytyy ostaa isompi suutin. Eikös neulan korkeus vaikuta siihen paljonko se syöttää bensaa suhteessa ilmaan eli juuri sitä röpöttääkö vai käykö hyvin? Ja nyt kun teillä on ollu näitä isompia suuttimia niin röplttääkö silti ennen ku ottaa piikin? Ja moni on sanonu, että pitää neulaa toisteks ylimmässä lovessa niin eikö kannattas pistää siihen ylimpään loveen jos röpöttää alakierroksilla vai vaikuttaako se diihen yläpäähän sitten jo ?
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 11.9.2013 22:26

Neulan korkeus vaikuttaa 1/8-3/4 kaasuun. Eli jos röpöttää keskikierroksilla, niin neulan sokkaa ylemmäs. Pääsuuttimen koko vaikuttaa sitten 3/4-4/4 välillä. Eli sitä neulan sokan asentoa kannattaa aina kokeilla, kun on ongelmia tyhjäkäynnin ja täyskaasun välillä. Helppoa ja ilmaista tuo neulan sokan säätö, aina kannattaa kokeilla, ennen kuin alkaa uusia suuttimia ostelemaan, ellei 100% varmasti johdu pääsuuttimesta. Ja useimmat Husset tuntuvat röpöttävän aina vähän pintakaasulla, ainakin vakiokaasarilla.

Tästä sivusta kun tekee raamattunsa, alkaa homma luistaa ;) http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 11.9.2013 23:01

Mikä vikana hussessa kun varatankilla pääsee ajamaan vain 5 kilometriä?

Mahtaisikohan olla varatankin letku liian alhaalla tankissa?
Mixutti
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.6.2011 19:40
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mixutti » 12.9.2013 7:42

Mistäs vois johtua tommonen että kun antaa ihan vähäsen vaan kaasua niin jää leijailemaan kierrokset, ja lakkaa kun antaa kunnolla?
killerm
Pyörä:
husqvarna sm
Liittynyt:
31.10.2011 20:34
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut killerm » 12.9.2013 14:48

Kiertää pirun huonosti parilla ekalla vaihteella loppuu(jos nyt ollenkaan, ei lähde esim kaasust rengas kiertää tyhjää hiiekkalla) vaikka ps 165 ja kokeiltu eri suuttimilla. Sokka tokasssa ,38tk ja seosruuvi n.1,5-2 auki. Oisko jotain hyvåää vinkki millä voisi kokeilla saisko parannusta aikaan.
Viimeksi muokannut killerm päivämäärä 13.9.2013 11:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.9.2013 18:33

Mixutti kirjoitti:Mistäs vois johtua tommonen että kun antaa ihan vähäsen vaan kaasua niin jää leijailemaan kierrokset, ja lakkaa kun antaa kunnolla?

Sulla on kaasuvaijeri jostain kohin rispaantunut ja vastustaa vaijerin liikettä, jolloin palautinjousi kaasuttimessa ei jaksa vetää luistia alas asti, mutta kun käytät kaasun pohjassa, jousi saa on tiukemalle ja jaksaa työntää paremmin, ja vauhilla työntää luistin alas.
Kokeile käyttää kaasu pohjassa ja hitaasti suljet kaasun, jos jää leijumaan, niin vaijerissa vika/roskaa jossain välissä.
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 12.9.2013 21:57

Mixutti kirjoitti:Mistäs vois johtua tommonen että kun antaa ihan vähäsen vaan kaasua niin jää leijailemaan kierrokset, ja lakkaa kun antaa kunnolla?


Itsellä sama ongelma hussessa. Epäilen kaasarin säätöjä tuohon ongelmaasi.

Itsellä TT setti (175 pääsuutin, neulan asennosta ei tietoa) ja käy ainakin saatanan rikkaalla ja tuota leijumista tekee kun antaa ihan vähän kaasua.

Säätövinkkejä vakiokaasarille otetaan vastaan!
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 13.9.2013 13:31

Onko maailmassa ketään joka tietää mitään näistä 07-08 sähköhelvetti pa-säätimistä?
Elikkä ecu 6 vilkkuu pa säädin ei liiku ajossa pyörä ei sen takia ota piikkiä ollenkaan.
Vika tuli kaasarin irrotuksen jälkeen kaasutin siis mikuni 35mm joten siinä ei oo mitään ylimääräsiä sähkö hiluja.
Kalibroida yrittäny monesti ja sillon harvoin ku pääsen kolmos vaiheeseen nii se ei onnistu, joskus servo pyörähtää ja jää ylä asentoon joskus vaan vähän inahtaa ja öljyvalo jää palamaan sen jälkeen tasaisesti,
Ecu 6 vilkkuu edelleen eikä säädin liiku ajossa apuja nyt!
Noname24
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -07
Liittynyt:
7.9.2012 14:56
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Noname24 » 13.9.2013 14:10

JiiiKoo kirjoitti:Onko maailmassa ketään joka tietää mitään näistä 07-08 sähköhelvetti pa-säätimistä?
Elikkä ecu 6 vilkkuu pa säädin ei liiku ajossa pyörä ei sen takia ota piikkiä ollenkaan.
Vika tuli kaasarin irrotuksen jälkeen kaasutin siis mikuni 35mm joten siinä ei oo mitään ylimääräsiä sähkö hiluja.
Kalibroida yrittäny monesti ja sillon harvoin ku pääsen kolmos vaiheeseen nii se ei onnistu, joskus servo pyörähtää ja jää ylä asentoon joskus vaan vähän inahtaa ja öljyvalo jää palamaan sen jälkeen tasaisesti,
Ecu 6 vilkkuu edelleen eikä säädin liiku ajossa apuja nyt!


Mul ei ota piikkiä oikeen ajossa myöskään, ja toi kalibrointi ei taho onistua oikee millään. Pitäskö ne siel paisarin takana olevan kiekon vaijerit laittaa silleen, et ne pultit menee sinne kiekon sisään vai on sieltä kokonaan ulkona?? Jos laitan ne sinne ihan sisään, nii mul tulee kans toi ecu 6. Ja miten siin sähkömötikäs oleva kiekko, pitäskö sen liikkua? Mul ei se liiku ainakaa kalibroides eikä kädelläkää ku liikuttaa nii ehkä millin liikkuu suuntaansa.. ois kiva saatuu toi kalibroituu ku ei piikkiäkää ota.
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 16.9.2013 14:36

Käypikö 450 hussen motovanteet suoraan katulaiskaan piikki husseen?
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 16.9.2013 16:51

Noniin, eipä tarvitse enää tapella vakiokaasarin kanssa vaan nyt olisi Keihin PJ 38 odottamassa asennusta. Kuitenkaan isompaa imukaulaa tai v-force 3 läppärunkoa ei löydy vielä eli mistä ne saa halvimmalla? Eikö joidenkin hondien läppärungot muuten toiminut tässä myös?
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 17.9.2013 14:32

Itse ostin imukaulani tuosta: http://www.mp-racing.fi/kaasuttimen-kum ... -4608.html

En ole ainakaan netissä nähnyt halvempaa Suomesta tilattuna.
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 17.9.2013 17:52

Mikä on ongelmana kun varatankilla ajaa vain noin 5 kilometriä?