2T kevytmoottoripyörän koneremontti

MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 25.10.2012 23:31

Siis hääh? :lol: Tälleinkö se siis sullakin on:
On taas niin paskanen pyöräkin että..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.10.2012 7:08

Jos tota akselia ei oo hitsattu runkoon niin sitten on samanlainen :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 26.10.2012 11:52

Eli siis ympyröity juttu on sullakin? :lol:
Kerro lisää miten tapin saa tuolta pois kun tuo on tossa eessä? O.o
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.10.2012 12:52

Mun järkeni sanoo, että tuo akseli ei ole tuolta päästä pyöreä, vaan se on toiselta sivulta suora, jolloin tuo rungossa kiinnioleva (ympyröity siis) puolikuu estää akselin pyörimisen mutteria kiristettäessä. Eli mutteri veks ja akseli lyödään ulos.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 26.10.2012 13:23

Hmm voiskohan se olla noin.. Tuo puolikuu kun tulee periaatteessa sen putken päälle, tai siis että on ulompana. Jos putki on sen muotoinen että tulee silti tuosta niin omat aivot sanoo että puolikuu olisi tehty niin että on samalla tasolla, got it? :lol: Oon helvetin huono selittämään..

Jos se noin lähtee niin ainakin helvetin tiukassa se on.. Ties millon on otettu irti ja pyöräkin vm. 99. Meillä ollu 6 vuotta ja sinä aikana ei ole ainakaan irrotettu. Niin kiinnostuneita ja hyvin pitäneitä ollu isommat veljet.. :roll: Samat säädötkin niillä oli kokoajan sen mitä nyt 4 vuotta ja pakoaukon säädinkin oli paskana kun mulle tuli, ja ei viittinyt mitään tehdä, ihmetteli vaan kun ei enää kule mihinkään :roll:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.10.2012 13:54

-Zone- kirjoitti:Mun järkeni sanoo, että tuo akseli ei ole tuolta päästä pyöreä, vaan se on toiselta sivulta suora, jolloin tuo rungossa kiinnioleva (ympyröity siis) puolikuu estää akselin pyörimisen mutteria kiristettäessä. Eli mutteri veks ja akseli lyödään ulos.

Mulla siis omassa hussessa tuo akseli on juuri tommonen ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.10.2012 14:11

MiniMies kirjoitti:niin että on samalla tasolla, got it?

Eihän sen ole mikään tarve olla samalla tasolla. Mun järki sanoo, että se puolikuu rungossa ulottuu yhtä syvälle, kuin runko on tuosta paksu. Näin on aivan sama, onko se akselin pää sen puolikuun ulkoreunan pään tasalla vai ei. Ei ole minkäänlaista tarvetta valmistaa sitä niin että se olisi. got it?

MiniMies kirjoitti:Meillä ollu 6 vuotta ja sinä aikana ei ole ainakaan irrotettu.

Avaus putsaus ja rasvaus kuuluu normaaleihin huoltokohteisiin ja enduroissa näitä kuuluu huoltaa tiuhaan. Ei ole enää mikään ihmekään jos on lujaa jumissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 26.10.2012 14:57

Ahaa, no hyvä, nyt sitten tietää miten sen kuuluu mennä.. Vielä kun saisi irti.

-Zone- kirjoitti:
MiniMies kirjoitti:Meillä ollu 6 vuotta ja sinä aikana ei ole ainakaan irrotettu.

Avaus putsaus ja rasvaus kuuluu normaaleihin huoltokohteisiin ja enduroissa näitä kuuluu huoltaa tiuhaan. Ei ole enää mikään ihmekään jos on lujaa jumissa.

No ei ole minun vika, enkai minä nyt sillon ala pyörää huoltamaan kun ei ole edes oma. Nyt vaan tulee sitten kaikki paskat meikäläisen niskaan kun ei ole nuo 2 perkeleen simpanssia viittinyt huoltaa.. Täytyy sanoa että oli niin väärä pyörä valinta niille. Muttakun ensimmäiselle oli pakko olla vaan sitä tehoa. Ja eipä sitäkään ollut kun ei viittinyt edes kaasaria säätää/perehtyä asiaan.. On nimittäin koko husse jo ihan eri maata kun tuli mun käyttöön, käy veljilläkin kateeks kun pienellä vaivalla saa paljon paremman pyörän.

Mutta tosiaan, oisko jotain niksejä tuon tapin irrotukseen? Ei nimittäin helpolla kyllä tule lähtemään.. :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.10.2012 15:24

Koska sinne mutteripäähän ei kannata kauheasti hakata, niin itse melkeinpä hitsaisin tähän toiseen päähän pultin kiinni (kanta vasten akselia). Sitten CRC:tä reilusti ja liukuvasaralla kiskois akselin liikkeelle sieltä. Irtonaisesta akselista kun sitten saisi sen pultin rälläköityä helposti pois, eikä sekään haittais vaikka siitä jotain akseliin jäisikin.

Liukuvasaroita saa aika halvallakin (mm biltemassa 15,99) vaikka sellasen tekee kyllä itsekin jos on jokin sopiva pitkähkö akseli johon saa päätytopparin. Sitten vielä esim käsipainojen painoja joilla saa nytkäytettyä akselin liikkeelle.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 26.10.2012 15:43

Hitsausvehkeitä ei meiltä löydy ja ei löydy kyllä lähistöltä keneltäkään tutulta.. Kyllä tuo mutteripää näyttää IMO aika jämäkältä tavaralta ja tuntuukin kyllä että kyllä se melko kovaa paukutusta kestää. Noh, saa nähä kuinka paljon ton kanssa joutuu tappelee.. Tänään ei kerkiä, ja työkalutkin yhellä hallilla kun korjaa veljen auton käsijarrua. Mutta jos huomenna pääsis töihin :P Toivottavasti ei ihan tuhottomasti mene aikaa tuohon tappiin niin saisi rempan suht nopeesti tehtyä..
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.10.2012 15:48

Ite hakkasin sen sellasella minilekalla ja ison räikän jatkovarrella pois sieltä(eli niin ettei sen akselin reunoille hirveesti kohdistu iskua ettei kierteet mene). Ja eipä se siitä miksikään mennyt ;) Koita ensin varovasti pari napakkaa iskua ja kato sitte tilanne uudelleen :)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 26.10.2012 15:54

Mitä tänään vähän kerkesin tutkia niin ei kyllä tapahdu yhtään mitään kun pari kertaa aika kovaakin löin sinne tapin päähän :roll: No saas nähä sitten miten käy kun pääsee kunnolla sen kaa tappelee..

Pitiköhän muuten kytkin purkaa että saa lohkot erilleen? :P Kun ei kytkimeen nyt mitään vaihdettavaa löydy niin säästyis aikaa. Huollon tarpeessa se olisi kyllä kytkinkin mutta tähän hätään ei ole osia eikä rahaa. Nopeehan se on sitten joskus laittaa kuntoon. Ei luista mutta aika pahasti on/off tyyliä jo, kerran yllätti pahemman kerran ja sammutin valoihinkin perkele :nolo: Mutta talvi tulossa niin ei se lähteminen ole sillon niin nuukaa kun ei ole pitoa niin paljon :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.10.2012 16:15

Pitää ottaa irti(ainakin katuhussessa :D) ja eihän sen purkamisessa mee kun max 10min :lol:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 27.10.2012 0:25

Niinno eihän se sinänsä iso homma ole. Tulee vaa lisää osaa lajiteltavaks :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.10.2012 12:41

No mutta jos sen tekee nopeesti niin muistaa vielä suunnilleen mikä tulee mihinkin :D Itellä oli kone levällään melkeen kuukauden niin ei ollu kasausvaiheessa mitään hajua osasta osista :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125