Tume34 kirjoitti:Turbon öljynpaluulla ei saa olla mitään vastuksia, tai tuloksena on hyvin nopeasti ahtimen tuhoutuminen.
GhostRanger:jäikö epäselväksi
Tume34 kirjoitti:Krukoda kirjoitti:tiedättekö mitään firmaa mikä voisi pistää kevariini turbon ja paljonkohan sellainen maksaisi? pystyyks 2-tahtii pistään turbon?
Tiedän montakin. Maksaa hyvin monta rahaa, useimmiten yli sen kevarin verran.
Ja pystyy laittamaan.
Sanzu kirjoitti:En ole turbottamassa mopoani, mutta kyselen ihan vain mielenkiinnosta.
Isompi turbo tarkoittaa enemmän tehoa, mutta isompaa viivettä? Pienellä taas toistepäin? Mitäs jos tuplaturbottais kusiaisen/tonnisen/viellä isomman, mutta kahden samankokoisen sijasta laittaisi ison ja pienen turbon? Kiihtyisi pienen turbon turvin ihan hyvin, mutta ison turbon potkastessa mentäisi ihan perkeleen lujaa sitten. Edes teoreettinen mahdoliisuus?
Luin 13 ekaa sivua ja siirryin suoraan tälle sivulle. Laittakaa vaan linkkiä, jos on jo kysytty ja vastattu.
Tume34 kirjoitti:.Sanzu kirjoitti:*nips naps*
Tume34 kirjoitti:Sanzu kirjoitti:En ole turbottamassa mopoani, mutta kyselen ihan vain mielenkiinnosta.
Isompi turbo tarkoittaa enemmän tehoa, mutta isompaa viivettä? Pienellä taas toistepäin? Mitäs jos tuplaturbottais kusiaisen/tonnisen/viellä isomman, mutta kahden samankokoisen sijasta laittaisi ison ja pienen turbon? Kiihtyisi pienen turbon turvin ihan hyvin, mutta ison turbon potkastessa mentäisi ihan perkeleen lujaa sitten. Edes teoreettinen mahdoliisuus?
Luin 13 ekaa sivua ja siirryin suoraan tälle sivulle. Laittakaa vaan linkkiä, jos on jo kysytty ja vastattu.
Twinturbohan on ideana jo vanha, joten ei nyt mitenkään uutta sen saralta.
Mutta olisitko siis laittamassa kaksi erikokoista turboa rinnan? Ei mitään järkeä siinä, sillä pakokaasujen energiahan jakautuisi tällöin näiden kahden turbon välille, jolloin lagi olisi entistä suurempi, mutta toisaalta taas isompikaan ei jaksaisi pyöriä kunnolla, eikä näinollen ahtoja juuri tuottaisi.
Oikea menetelmä olisi laittaa hieno sähköinen ohjaus, että pienillä kierroksilla lähes kaikki pakokaasu kulkisi pienenmmän turbon läpi, mutta kierrosten kasvaessa vaihtuisikin suurempi peliin, ja näin voimaa enemmän.
Sitten voidaan miettiä kuinka kannattavaa tuollaisen systeemin suunnittelu ja toteuttaminen on, kun oikean kokoisen ahtimen valitsemalla lagi tuskin muodostuu häiritseväksi yhtä turboa käytettäessä. Etenkin kun laittaa vielä muuttuvageometrisen ahtimen.