2T viritys ja tekniikka

Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 16.10.2011 20:31

Ite jostain luin et 2tahdissa ei sais olla liikaa puristuksia ei toimi kunnolla. En kyllä tiiä
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LaneKit » 16.10.2011 21:26

Jos on ns "tappiin" lskettu pvpoju96 tyyliin, ni silloin nuo korkeat puristukset rajoittavat huipputehoja, jos ne tulevat korkeilla kierroksilla, keskelle pitäs kyl tulla runtua. Noi korkeelle kiertävät vehkeet käyttää alhasempaa puristusta. Toisaalta itellä on piikissä aika kovat puristukset, kansi ihan uusiks ja pytty käytetty stan stephensillä, silti kiertoja ois ihan saatanasti jos ois varaa jollyyn ja isompaan kaasariin, niiku ton edellisellä omistajalla :|
läskipää2000
Liittynyt:
24.9.2009 17:21
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut läskipää2000 » 16.10.2011 21:43

----
Viimeksi muokannut läskipää2000 päivämäärä 23.10.2011 9:41, muokattu yhteensä 1 kerran
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 23.10.2011 0:11

Voiko pinnoitettua sylinteriä hoonata? Tuleekos sitten seuraava koko mäntää sisään, vai samaa kokoa oleva?
Viimeksi muokannut L_rppa päivämäärä 24.10.2011 18:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jebex » 24.10.2011 0:16

Nyt päätti sitte rotaxi leipoa pullat...
Osaiskos kukaa sanoa mistä on voinu johtua? Kuvia: http://www.motot.net/galleria/albumi7722/
Tulppa on ruskea/musta, mutta männän päällinen viittaa laihalla käymiseen? 4tkm ajettu samoil säädöil. Eniten tässä nyt ihmetyttää miten nuo pahemmat jäljet on tullut tarkalleen vastakkaisille puolille.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut välzy » 29.10.2011 18:02

nyt alkoi vähän hämmentämään tuo sytytyksen säätö, kun käännän staattoria magneeton pyörimissuuntaanpäin nii meneekö se silloin myöhäsemmälle vai aikaisemmalle?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 29.10.2011 18:36

välzy kirjoitti:nyt alkoi vähän hämmentämään tuo sytytyksen säätö, kun käännän staattoria magneeton pyörimissuuntaanpäin nii meneekö se silloin myöhäsemmälle vai aikaisemmalle?

Myöhäisemmälle.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut välzy » 30.10.2011 15:19

kiitoksia! :)
Aparaatti
Pyörä:
Aprilia AF1 Sport-Pro '92, Honda CR 500 '91, Amica Grecav '96, 2xSuzuki PV '90, Suzuki RM 80 '78, Ski-Doo MX Z 600 H.O '03
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.6.2010 8:41
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Aparaatti » 11.11.2011 3:31

Jebex kirjoitti:Nyt päätti sitte rotaxi leipoa pullat...
Osaiskos kukaa sanoa mistä on voinu johtua? Kuvia: http://www.motot.net/galleria/albumi7722/
Tulppa on ruskea/musta, mutta männän päällinen viittaa laihalla käymiseen? 4tkm ajettu samoil säädöil. Eniten tässä nyt ihmetyttää miten nuo pahemmat jäljet on tullut tarkalleen vastakkaisille puolille.

Moposi on lämpöleikannut, mäntä on lähtenyt kuumentumaan ja alkanut lämpölaajenemaan, tätä kautta ahdistamaan ja hirttänyt sylinteriin kiinni. Säädöillä ei välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa, erittäin kovalla moottorin rasittamisella ja ''väärällä'' ajotyylillä tuo on mahdollista tehdä täysin terveeseen moottoriin.
Männän päällisestä et voi oikeen seoksista sanoa, kuumana se on käynyt ja karstaa on vähän, mitä öljyä käytät?
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 11.11.2011 8:21

oliskohan alkanut käymään laihalla kun kelit kylmeni?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jebex » 12.11.2011 18:43

Ikävä kyllä tuo mäntä näyttää melko samanlaiselta kuin kaverin hussen mäntä, jonka leipomisen syynä oli öljyn loppuminen... Teboil 2t bikeä käytän.
Joppezz
Pyörä:
Rieju MRX 50, CPI SX 70
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
11.11.2011 16:40
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Joppezz » 12.11.2011 21:30

Hei ostin tossa tänään Honda Nsr 125cc:n 91 vuoden, siin ois semmonen vika et se kastelee/karstoittaa tulpan kun sitä vähän aika käyttelee, kierroksia ottaa mukavasti ja käykin tyhjäkäyntiä hyvin, mutta sitten kun moottori lämpenee niin sammuu ja sit onkin tulppa märkä, että osaisitteko kertoa että mikähän mahtaa olla vikana? Toivon pikaista vastaamista :D ja kiitän näin etukäteen vastauksista :)
Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 12.11.2011 21:59

liian iso suutin, ku lämpösenä tarvii vähemmän bensaa, en tiiä
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.
Joppezz
Pyörä:
Rieju MRX 50, CPI SX 70
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
11.11.2011 16:40
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Joppezz » 12.11.2011 22:48

Kiitos vastauksesta! Jyri94, taisin löytääkkin vian tuossa sattuu olemaan se ihan orkkis 91vuoden imukaula viellä, ja on sen verran hapertunut tuo imukaula, että kun valoavasten katsoi imukaulaa, niin näkyi ihan selkee halkeema siinä. Oisko sulla muuten Jyri mitään tietoa paljo tohon mahtais maksaa imukaula?
Jyri94
Pyörä:
Kawasaki zx-9r, Suzuki RG125F -96, BSE 110cc, Rieju MRT-10(ex)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.4.2010 16:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jyri94 » 13.11.2011 9:34

N. 73e ainakin mc-scatterilla.
You might buy a new bike that will remain intact, but I drive an old Suzuki's technology and the fix if it breaks. And I love it. I prefer to bike up with a sense of value.