2T viritys ja tekniikka

marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut marko_2 » 16.11.2011 19:09

Onks kukaa kokeillu kiillottaa kaasarin imupuolta? Tai asentanu boost bottlea piikkiinsä? Autaiskohan se mitään?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.11.2011 19:30

marko_2 kirjoitti:Onks kukaa kokeillu kiillottaa kaasarin imupuolta? Tai asentanu boost bottlea piikkiinsä? Autaiskohan se mitään?

Kautta aikojen viritysoppaissa nimenomaan on varoitettu imupuolen liiallisesta kiillottelusta ja b.b tuli sekin 125 koneisiin joskus 70 luvulla yamahan toimesta ja oli täyttä arkipäivää jo 80 luvulla kevareissa. Yamaha kutsui sitä yeis -järjestelmäksi. Tässä olisi virittämisestä juttua jos asia kiinnostaa: http://www.mediafire.com/?4i1zjehymyi
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut marko_2 » 16.11.2011 20:22

-Zone- kirjoitti:
marko_2 kirjoitti:Onks kukaa kokeillu kiillottaa kaasarin imupuolta? Tai asentanu boost bottlea piikkiinsä? Autaiskohan se mitään?

Kautta aikojen viritysoppaissa nimenomaan on varoitettu imupuolen liiallisesta kiillottelusta ja b.b tuli sekin 125 koneisiin joskus 70 luvulla yamahan toimesta ja oli täyttä arkipäivää jo 80 luvulla kevareissa. Yamaha kutsui sitä yeis -järjestelmäksi. Tässä olisi virittämisestä juttua jos asia kiinnostaa: http://www.mediafire.com/?4i1zjehymyi

okei. Mites se boostbottle toimisi piikissä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.11.2011 22:55

marko_2 kirjoitti: okei. Mites se boostbottle toimisi piikissä?

Kuten jo kertaalleen vastasinkin yamaha on käyttänyt boost bottlea jo iät ja ajat piikeissä. Siitä voi lukea melkein mistä tahansa yamahan 125 testistä. Ja toistamiseen tämäkin: Yamahalla boost bottlea nimitetään YEIS -järjestelmäksi.
http://www.mediafire.com/?jm5wdmlzykj
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
QKris
Pyörä:
Husq SM 125
Liittynyt:
30.11.2010 19:00
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut QKris » 12.2.2012 23:37

Tässä talven aikaa on tullu ny ajateltuu noit viritys hommii ym. ni on alkanu häiritseee vähän et miten tää kaasarin toiminta tapahtuu eli miten bensa alkaa virtaamaan suuttimia pitkin ylös kun pyörä on käynnissä (vissiin liittyy alipaineeseen) mutta tuota kyselisin sillä ostin käytetyn kaasarin husseen josta puuttui tk suutin enkä tiedä millainen siihen menee niin löysin vhst kaasarin suuttimen joka on erilainen mutta menee nii että vaikuttaako miten bensan saantiin millainen suutin on ym. esim jos 2 pitkää tk suutinta sitten toisen laittaa kiinni joka esim 3 mm lyhyempi ja kierre ylhäällä ja toisessa alhaalla.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut välzy » 13.2.2012 11:49

Kyllä suosittelen laittamaan sellaisen tk suuttimen mikä sinne alunperin kuuluu.
Hakenpaja
Liittynyt:
11.4.2011 15:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Hakenpaja » 13.2.2012 17:19

Kiinnostaisi kysyä että mistä TAMPEREEN alueella saisi halvimmillaan sylinterin porauksia seuraavaan ylikokoon?
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut TommieZ » 14.2.2012 17:06

Kellään hyviä vinkkejä hussen vauhtipyörän irrottamiseen kun ei tunnu lähtevän ei sitte millään
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.2.2012 17:08

Paras ja samalla ainoa kunnollinen vinkki on magneeton ulosvetäjä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut TommieZ » 14.2.2012 17:11

ulosvetäjä löytyy jo:D
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.2.2012 17:31

Ehkä kannattaisi joskus miettiä se kysymys loppuun asti.
Siis korkkasiko ulosvetäjästä tai vauhtarista jengat vai miten niin ei lähde?
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TommieZ
Pyörä:
HusQ sm 125 -06
Liittynyt:
16.11.2009 20:34
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut TommieZ » 14.2.2012 17:48

Ei kummastakaan korkannu jengat, ei vaan suostu lähtemään irti siitä vaikka vääntää tommotteel 30cm jatkovarrella siitä ulosvetäjän pultista.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.2.2012 18:14

Kyllä ne joskus osaa olla kunnolla kiinni. Pulttikoneellakin sain kerran loukuttaa pitkään ennen kuin aukesi. Oli kuin pistoolin laukaus kun lopulta lähti. Joka tapauksessa.. Oli se kuinka lujaa tahansa kiinni paras työkalu se oma ulosvetäjä siihen on. Hakkaaminen on vauhtarille pahinta mitä kuvitella saattaa. Magneetit on herkkiä halkeemaan vaikka epätasapainoon nyt ei lyötyä saiskaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 14.2.2012 18:25

Lyö siihen ulosvetäjän päähän saat vähän liikettä siihen.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
QKris
Pyörä:
Husq SM 125
Liittynyt:
30.11.2010 19:00
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut QKris » 20.2.2012 23:13

oisko tietoo noista vhsb kaasareista että miten ne toimii, koska tuli ostettua vhsb 37 kaasari husquun ja siinä oli tyhjä käynti suuttimen paikalla siellä ihan pohjassa tyhjäkäynti emulsio suutin ja kuulemma joissain vhsb kaasareissa on vain pelkkä' emulsio siellä ja joissain tulee päälle vielä toinen oikea tyhjäkäynti suutin niin mites toi toimii jos siellä on pelkkä emulsio suutin sillä sehän on todella syvällä siellä pohjalla vai alkaako sitte toimimaan eli bensa alkaisi virtaamaan sinne? Onko myös sillä väliä jos luisti on naarmuinen?