Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

tonsa69
Pyörä:
CH Racing 70cc [ex], Derbi DRD Pro Sm 74cc [ex], Honda NSR 154cc
Liittynyt:
30.8.2011 17:31
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tonsa69 » 3.10.2013 14:57

voisiko ees joku husse wr 98-00 omistaja ottaa kuvan cdi boksistaan ja mahdollisesta numero sarjasta?
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 3.10.2013 15:26

kannattaa kysellä Husqvarna WR topikissa tuota, tämä on WRE/SM katusiikojen topikki...
OtsiR
Liittynyt:
26.10.2011 22:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OtsiR » 3.10.2013 17:59

kertokaas joku mihin vuosimallii asti wr pytyis on vielä ne isommat p-säätimen laipat? :D
mirk_
Pyörä:
Suzuki pv, HusQ 125
Liittynyt:
26.9.2010 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirk_ » 3.10.2013 19:34

Haluaisin nyt saada sitten neuvoja siihen pa-säätimen säätämiseen?
Siis että varmaankin vaijereilla sitä jotenkin säädetään, mutta miten laipan asento sammuksissa vaikuttaa ajaessa pa-säätimen toimintaan?
Esim. jos laippa on ylhäällä kun pyörä on sammuksissa, miten pa-säädin toimii silloin ajossa? :D Sen verran uutta asiaa meikäläiselle että neuvot olisi tarpeen !!
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 4.10.2013 1:51

Vaijereita kiristämällä laipan säätö tapahtuu kyllä. Ja jos säädät laipan niin, että se on jo ala-asennossa ylhäällä, pahimmassa tapauksessa rikot pa-säätimesi, kun se pyrkii nostamaan sitä laippaa, vaikka se on jo yläasennossa. Tarkalleen en tiedä, onko hussen pa-säätimessä jokin varokeino tämän varalle, ettei se väkisin yrittäisi avata, vaikka laippa on jo auki, mutta en kyllä lähtisi riskeeraamaan ja kokeilemaankaan.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
OtsiR
Liittynyt:
26.10.2011 22:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OtsiR » 4.10.2013 15:49

Ja mistäs tunnistaa wr/cr ja wre/sm pytyt? :D Onko ero ihan selvä kanavissa vai mites..?
mirk_
Pyörä:
Suzuki pv, HusQ 125
Liittynyt:
26.9.2010 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirk_ » 4.10.2013 16:02

Zande kirjoitti:Vaijereita kiristämällä laipan säätö tapahtuu kyllä. Ja jos säädät laipan niin, että se on jo ala-asennossa ylhäällä, pahimmassa tapauksessa rikot pa-säätimesi, kun se pyrkii nostamaan sitä laippaa, vaikka se on jo yläasennossa. Tarkalleen en tiedä, onko hussen pa-säätimessä jokin varokeino tämän varalle, ettei se väkisin yrittäisi avata, vaikka laippa on jo auki, mutta en kyllä lähtisi riskeeraamaan ja kokeilemaankaan.

Niimpäniin, no kummassas asennossa sen tulisi olla silloin kun pyörä on sammuksissa? Itelläni jää pyörän samuttettua pakoaukko ihan auki, eli siis laippa jää ylös.
Väisänee_
Pyörä:
Yamaha DT 50R/X & Husqvarna SMS 125
Liittynyt:
3.8.2012 19:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Väisänee_ » 5.10.2013 20:10

Jaahas, mikähän voi nyt olla hussessa vikana...

Vuosmallin 2012 SMS-husseen laitoin fmf fatty-putken ja tt-osat kaasariin, kalibroin pakoaukonsäätimen, ja heitti sen jälkeen ecu-2:n mittariin...

Kalibroinnin suoritin tämän sivun tietopankin ohjeiden mukaisesti, mutta en tiedä sattuiko siinä sitten joku virhe jonka ansiosta pakoaukonsäädin on sekaisin... Ecu-boksi vaihdettu n. 100km sitten samanlaisten vikojen takia, jotka tulivat pyörän ollessa vakiokunnossa.

Tuorevoitelu on käytössä, kaasunasennontunnistinta ei ole ohitettu vaan kaikki toimii.

Mikä siis vois olla vikana?

Alkaa pikkuhiljaa usko loppua tuohon pärrään... :s
Väisänee_
Pyörä:
Yamaha DT 50R/X & Husqvarna SMS 125
Liittynyt:
3.8.2012 19:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Väisänee_ » 5.10.2013 20:22

Tuohon vielä lisäystä että onkohan tt-setin laitossa kaasunasennontunnistimessa joku mennyt pieleen? Joku vika siinä nyt on koska tuon ecu 2:n heitti!

Tarkennusta vielä tuohon että kaasunasennontunnistin on oman pyörän vakiokaasarista vaihdettu tt-osilla olevaan samanlaiseen hussen omaan kaasariin.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 5.10.2013 20:34

Väisänee_ kirjoitti:Tuohon vielä lisäystä että onkohan tt-setin laitossa kaasunasennontunnistimessa joku mennyt pieleen? Joku vika siinä nyt on koska tuon ecu 2:n heitti!

Kuulostaa olevan Hussen ominaisuus tuo vikavalo. 8)
Percell
Pyörä:
EX R.I.P. Husqvarna SM 125 '07
Liittynyt:
12.6.2013 2:09
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Percell » 6.10.2013 14:00

Ootteko seurannu katulussun hussen kulutusta eli kuinka pitkälle pääsette tankillisella? Entä kuinka pitkään varatankilla ajaa?

Itsellä varatankilla pääsee vain 5km joka on sinänsä outoa. Mikähän vikana? Ja kulutus itselläni sen verran että tankillisella pääsee n. 110 km :D hieman outoa.

(TT putki ja käy rikkaalla)
mirk_
Pyörä:
Suzuki pv, HusQ 125
Liittynyt:
26.9.2010 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirk_ » 6.10.2013 15:35

Percell kirjoitti:Ootteko seurannu katulussun hussen kulutusta eli kuinka pitkälle pääsette tankillisella? Entä kuinka pitkään varatankilla ajaa?

Itsellä varatankilla pääsee vain 5km joka on sinänsä outoa. Mikähän vikana? Ja kulutus itselläni sen verran että tankillisella pääsee n. 110 km :D hieman outoa.

(TT putki ja käy rikkaalla)



Itelläni -07vm. sm husse ja tuntuu kuluttavan samanverran :D Varatankilla tosiaan pääsee vähän !! Verrattuna entiseen -05vm Husseen jolla varatankilla ajeli vielä 20-30km ja koko tankilla ajeli n.130-150km.En tiedä onko sitten jokin vikana kun kuluttaa näin, säädöt nyt ainakin tuntuvat olevan hieman rikkaalla.. Mutta eikait nekään ihmeitä tee kulutukselle! Vireinäkään ei ole kuin tt-setti ja rino...
miwa-
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Husqvarna wre 125
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.11.2012 21:16
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut miwa- » 6.10.2013 15:59

Meni ajossa vaihdepolin ihan ''veltoksi'' että pitää itse paluattaa se eli taisi katketa vaihdepolkimenpalautusjousi (?). Onko millanen homma vaihtaa? Pitääkö lohkot käyttää auki?
mirk_
Pyörä:
Suzuki pv, HusQ 125
Liittynyt:
26.9.2010 19:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mirk_ » 6.10.2013 21:31

Oon jo pidemmän aikaa etsiny isompaa kaasaria -07 husseen.
Joten nyt jos jollain sattus olemaan ylimääräsenä toimivaa 32-36mm kaasaria, niin olisin ostamassa! :D Mieluiten Mikunin 35tm.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 6.10.2013 21:50

mirk_ kirjoitti:Oon jo pidemmän aikaa etsiny isompaa kaasaria -07 husseen.
Joten nyt jos jollain sattus olemaan ylimääräsenä toimivaa 32-36mm kaasaria, niin olisin ostamassa! :D Mieluiten Mikunin 35tm.

Kattele ebaysta, jos amerikasta löytyy sopivalla postikuluilla niin sieltä lähtee halvalla, ite sain n. 115e uuden 32mm tm mikunin. ;)