Turbo nelariin

Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 5.10.2008 22:06

Tässä nyt jonkinmoinen video. Pitäisi tosissaan tehdä jotain sille asialle että putkesta tulee tulta. http://video.google.com/videoplay?docid ... 9683531196

Äänet ei tallennu kunnolla eikä laadussa ole mitään hyvää sanottavaa :D Menkööt.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 6.10.2008 7:29

Mitäs mitäs sulla ei oo tuo turbo vielä kytkettynäkään? Millonkas se homma sitten tapahtuu?

Ajoitukset kannattaa kattella kohdalleen jos meinaa paukata. Seosmittari on hyvä asia näitten vehkeitten kanssa.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 6.10.2008 20:23

Se kytketää kuha saan ton uuden Laipan kiinni putkeen ja uuden kaasarin. :) Eipä tosta tiedä ahtaako se edes 0.01 baria.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 7.10.2008 19:38

Tänään otin sen öljyn paluuletkun irti.. Sieltähän se savutuksen syy löytyikin. Otin sitten letkun irti ja purkki alle. Savutus loppui ja öljyt tulivat purkkiin. Turbokin heräili mukavammin kun ei ollu turhia esteitä siellä öljyn paluussa. Suhahtaa jo aika mukavasti. Hiukset nousee pystyyn kun alkaa ahtamaan.

e: huomasin tulpan olevan erilainen ku alkuperäinen. Yksi kirjain eroa. Taitaa sytytys olla väärässä sen takia.
[antti92]
Pyörä:
Nelipyöränen :(
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
23.11.2007 17:00

ViestiKirjoittanut [antti92] » 9.10.2008 20:05

http://www.elsberg-tuning.dk/the%20bikes.html
Tollasen jännän sivun löysin vahingossa :D
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 9.10.2008 20:49

Kaasarin pitäisi tulla ensi viikolla. Sitten pääsee ihan kunnolla taas testailemaan toimivuutta.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 9.10.2008 20:55

EI sen tulpan pitäisi siihen sytytyksen ajankohtaan ainakaan kovin merkittävästi vaikuttaa. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 9.10.2008 21:45

No en keksi muutakaan syytä tohon. ;) Ja hyvä se on jostain lähtiä koittamaan.
Junde92
Pyörä:
rieju smx 125cc
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
24.3.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Junde92 » 13.10.2008 17:03

Onhan se autoissakii et iskee tulta putkesta ku tulee bensaa raakana läpi ku turbo pelittää.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 13.10.2008 17:38

Junde92 kirjoitti:Onhan se autoissakii et iskee tulta putkesta ku tulee bensaa raakana läpi ku turbo pelittää.


Perkele! Mun saabi ei varmaan sitten pelitä oikein kun sieltä ei tule bensaa raakana eikä kyllä liekkiäkään! OLIPA HYVÄ että kerroit, muutenhan oisin rikkinäisellä autolla ajanu :(.

Oikeasti: Jotain rajaa!?
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 13.10.2008 18:54

äsh. Tuli ilmotus että kaasarit loppuneet -,- Uusia tulossa 3 viikon päästä. Koitan sillä välin väsäillä paine koteloa. Yksi yritys meni tolla vakio kaasarilla ihan perseelleen. Vuosi koteloon bensaa ihan simona...
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 13.10.2008 19:25

Junde92 kirjoitti:Onhan se autoissakii et iskee tulta putkesta ku tulee bensaa raakana läpi ku turbo pelittää.

Missähän autossa tämmönen systeemi on, et puskee RAAKAA bensaa ihan tarkotuksella pakosarjaan? Pelattu liikaa videopelejä ja katottu vähän hurjapäitä? :lol: Täällähän oppii vaikka mitä :D
Junde92
Pyörä:
rieju smx 125cc
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
24.3.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Junde92 » 14.10.2008 13:52

Tuskin "vakio" autoissa poksuu ei sillä, mutta en nyt kauheesti yllättyis jos turbona poksuis ku ottaa huomioon ton turbon koon, ku onhan toi aika iso suhteessa autoon, ku eikös toikii oo autosta?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.10.2008 14:39

Junde92 kirjoitti:Tuskin "vakio" autoissa poksuu ei sillä, mutta en nyt kauheesti yllättyis jos turbona poksuis ku ottaa huomioon ton turbon koon, ku onhan toi aika iso suhteessa autoon, ku eikös toikii oo autosta?


jos moottorijarrutetaan pitkästi niin seos ei pala (tapponappi pohjas) ja se menee palamattomana putkeen ja syttyy siellä, myös jyrkkä nokka akseli voi lisätä tätä ilmiötä kun pako että imuventtiili on yhtäjaksoisesti auki high rpm.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 10.11.2008 23:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.10.2008 15:15

Junde92 kirjoitti:Tuskin "vakio" autoissa poksuu ei sillä, mutta en nyt kauheesti yllättyis jos turbona poksuis ku ottaa huomioon ton turbon koon, ku onhan toi aika iso suhteessa autoon, ku eikös toikii oo autosta?


Mulla on aavistus, että sulla ei kovin ole hajuakaan mistä puhut. Mitä se turbon koko vaikuttaa overlapiin ja putkessa paukkaamiseen? Isompi=enempi? Liikaa katottu tosiaan fääständfiuriousseja?

Johani totta, mutta overlap tulee peliin suoranaisesti vain tietyllä kierrosalueella, ei suinkaan kautta kierrosrekisterin. Ja tässä vehkeessä ei niin kireää nokkaa ole että overlap mitenkään kauhea olisi.

Vaan mitenniin ei pala? Kyllähän moottorijarrun aikana sytytys toimii samaan tapaan kuin vedossakin? Ruiskuautoissa tosin yleensä ruiskutus loppuu moottorijarrun aikana.
Dank memes melt steel beams.