R122 koneellinen 2001 palloperä RS. Ei ravea. Vakioputki tyhjennettynä (kuulemma) ja normikaasutin. Lähtee sen verran kirpeästi, että taatusti TT.
Ongelma 1)
Kasattua koneen uudelleen, lämmöt nousee hittona. Mittari ulvoo 100 astetta ja siihen päätin katkaista pelin, 70 asteen termolla ei mitään asiaa noin korkealle. Ohjekirjassa sanottiin kriittiseksi rajaksi 115, joten no harm done näin pienellä käytöllä (toivotaan). Todennäköisesti ilmaus kusee, itse mielestäni sain ilmat pois sieltä, mutta pakko kyllä sanoa että syyläri ja se alaputki ei lämpene tarpeeksi suhteessa siihen mitä mittari sanoo. Mittari kyllä toiminut vanhan omistajan mukaan täysin eikä jäähypuolella ole ollut ongelmia. Nyt kuitenkin olen ostettuani pitänyt pyörää pakkasessa jonkun aikaa ja ajattelin, että jos ei kerran ilmaus, niin olisko termari jumissa? Päästää vain liian vähän litkua läpi, on näitä tullut autoissa vastaan. Taas, en ole ilmannut kuin yhden nelaripyörän elämässäni, niin voi olla että räsän ilmaus on jotain suurempaa tiedettä itselleni.
Lyhyesti: Vihjeitä ilmaukseen, jos osaatte töniä oikeaan suuntaan. NPM myy termaria 70e niin ei todellakaan hotsita maksaa niin paljoa. Toinen vaihtoehto on vain ajaa ilman termostattia, kyllä on aiemminkin tehty.
Kakkosongelma (kakkonen on ykkönen)
Käy muuten hyvin ja kirpeästi korkeat kierrokset, mutta tyhjäkäynniltä täyskaasun nykäsy ei tee mitään vaan kone tahtoo sammua siihen paikkaan, kylmänä vielä pahempi ongelma. Tuntuu että alakierrosten seokset ovat viturallaan, vaikka nätisti ovat ylhäällä. Seosruuvia kierittämällä pystyi pahentamaan ongelmaa, tyhjäkäyntiruuvia vierittämällä tyhjäkäynti pysyi ytimekkäästi n.1100 kierroksessa aina vain. En usko että Raven puute vaikuttaa asiaan, koska tulisihan sen tyhjäkäynnillä lähteä iloisesti sinne ylös asti yskimättä yhtään, tuntuis kyllä ihan kaasarivialta.
Tätä vikaa tullut aika monen kaasaripyörän kanssa eteen, olisi kiva jos joku osaisi vihjata vähän mistä voisi johtua niin räplätessä säästyy aikaa ja selkä.
Ongelma 1)
Kasattua koneen uudelleen, lämmöt nousee hittona. Mittari ulvoo 100 astetta ja siihen päätin katkaista pelin, 70 asteen termolla ei mitään asiaa noin korkealle. Ohjekirjassa sanottiin kriittiseksi rajaksi 115, joten no harm done näin pienellä käytöllä (toivotaan). Todennäköisesti ilmaus kusee, itse mielestäni sain ilmat pois sieltä, mutta pakko kyllä sanoa että syyläri ja se alaputki ei lämpene tarpeeksi suhteessa siihen mitä mittari sanoo. Mittari kyllä toiminut vanhan omistajan mukaan täysin eikä jäähypuolella ole ollut ongelmia. Nyt kuitenkin olen ostettuani pitänyt pyörää pakkasessa jonkun aikaa ja ajattelin, että jos ei kerran ilmaus, niin olisko termari jumissa? Päästää vain liian vähän litkua läpi, on näitä tullut autoissa vastaan. Taas, en ole ilmannut kuin yhden nelaripyörän elämässäni, niin voi olla että räsän ilmaus on jotain suurempaa tiedettä itselleni.
Lyhyesti: Vihjeitä ilmaukseen, jos osaatte töniä oikeaan suuntaan. NPM myy termaria 70e niin ei todellakaan hotsita maksaa niin paljoa. Toinen vaihtoehto on vain ajaa ilman termostattia, kyllä on aiemminkin tehty.
Kakkosongelma (kakkonen on ykkönen)
Käy muuten hyvin ja kirpeästi korkeat kierrokset, mutta tyhjäkäynniltä täyskaasun nykäsy ei tee mitään vaan kone tahtoo sammua siihen paikkaan, kylmänä vielä pahempi ongelma. Tuntuu että alakierrosten seokset ovat viturallaan, vaikka nätisti ovat ylhäällä. Seosruuvia kierittämällä pystyi pahentamaan ongelmaa, tyhjäkäyntiruuvia vierittämällä tyhjäkäynti pysyi ytimekkäästi n.1100 kierroksessa aina vain. En usko että Raven puute vaikuttaa asiaan, koska tulisihan sen tyhjäkäynnillä lähteä iloisesti sinne ylös asti yskimättä yhtään, tuntuis kyllä ihan kaasarivialta.
Tätä vikaa tullut aika monen kaasaripyörän kanssa eteen, olisi kiva jos joku osaisi vihjata vähän mistä voisi johtua niin räplätessä säästyy aikaa ja selkä.
"Ainoa raja on hiusraja, joka pakenee kokoajan"