Raven säätö ja asennus

equu
Paikkakunta:
Jyväskylän Mlk
Liittynyt:
7.7.2005 23:32

ViestiKirjoittanut equu » 23.6.2008 21:08

Larzes kirjoitti:Niin ja missä järjestyksessä toi vaijerin vaihto kannattaa aloittaa, mikä pää irroittaa ensin, pitää kiinni mistä jne. Tarkat ohjeet olis kiva saada :P

(Kaverin tunnuksella kirjoitin edellisen viestin sen puolesta)
laippa sylinteristä ulos, vaijeri irti ja sitten solenoidista vaijeri irti
Larzes
Liittynyt:
2.6.2006 20:30

ViestiKirjoittanut Larzes » 23.6.2008 21:11

Eli otetaan ne 2 pulttia irti ja vedetään koko hoito pois? Ettei vaan nyhdetä sitä vaijeria siitä tyvestä? (Tartteeko uutta tiivistettä sit siihen?) Miten sit toi akun teline on kiinni, ku ei mitään pulttia näkyny? Niin ja sit miten se vaijeri otetaan siitä solenoidista irti?
Mitä merkkiä poltat?
-No Pirelliä tietenkin!
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 23.6.2008 21:21

Larzes kirjoitti:Eli otetaan ne 2 pulttia irti ja vedetään koko hoito pois? Ettei vaan nyhdetä sitä vaijeria siitä tyvestä? (Tartteeko uutta tiivistettä sit siihen?) Miten sit toi akun teline on kiinni, ku ei mitään pulttia näkyny? Niin ja sit miten se vaijeri otetaan siitä solenoidista irti?
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_125_RAVEn_asennus#Puhdistus

Se tehdään ihan noiden puhdistusohjeiden mukaan ja sitten ota solenoidista sen vaijerin irti ja laita uuden tilalle. Kyllä tajuat sen miten vaijeri lähtee solenoidista kun rupeat sitä purkamaan.
#aprilia125@quakenet
Larzes
Liittynyt:
2.6.2006 20:30

ViestiKirjoittanut Larzes » 23.6.2008 21:51

Mototwikistä kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen? Ja miten ihmeessä toi akkupidike on kiinni, pitäs se saada pois, ei muuten tila riitä...
Mitä merkkiä poltat?
-No Pirelliä tietenkin!
toke
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
22.10.2006 18:14

ViestiKirjoittanut toke » 23.6.2008 22:30

Ainakin -05 räsässä akkukotelo on kiinni yhdellä pultilla.
Kauno^^
Pyörä:
Aprilia Rs 125 -06
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
4.11.2006 23:07

ViestiKirjoittanut Kauno^^ » 24.6.2008 0:19

Larzes kirjoitti:
Mototwikistä kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen? Ja miten ihmeessä toi akkupidike on kiinni, pitäs se saada pois, ei muuten tila riitä...
Etköhän huomaa että mistä se on kiinni kun nostat akun pois sieltä.

E: Ja se on tosiaan yhdellä ruuvilla kiinni ja sit vaan nostat sen pois.(tosiaan siis ainakin -06) :)
Larzes
Liittynyt:
2.6.2006 20:30

ViestiKirjoittanut Larzes » 24.6.2008 9:32

Sit vielä vika kysymys :D
MotoWikistä: kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen?

Tuolla wikissä sanotaan et vaijerin puhdistuksen yhteydessä ensin otetaan vaijeri irti ja sitten vasta se kansi joka on kiinni kahdella kuusiokololla. Mahdollista?
Mitä merkkiä poltat?
-No Pirelliä tietenkin!
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 24.6.2008 9:53

Larzes kirjoitti:Sit vielä vika kysymys :D
MotoWikistä: kirjoitti:Irrota kaksi kuusiokoloruuvia (2) jotta saat laipan vaipan nostettua pois.
Onko tuo vaihe sit pakollinen?

Tuolla wikissä sanotaan et vaijerin puhdistuksen yhteydessä ensin otetaan vaijeri irti ja sitten vasta se kansi joka on kiinni kahdella kuusiokololla. Mahdollista?
Kyllä ja kyllä. Sitä laippaa ei vaijeri kiinni siinä ollessa saa nykiä, koska kiinnityskohta saattaa murtua ja joudut hankkimaan uuden laipan.
#aprilia125@quakenet
Archi
Pyörä:
636
Liittynyt:
21.7.2006 21:06

ViestiKirjoittanut Archi » 26.6.2008 20:54

Tota noin, ei oikein nappaa tehopiikkiä toi MX sen jälkeen kun männän vaihdoin ja raven säädin. Jos se raven laippa mene liian ylös että siihen tulee semmonen kolo niin syökö se tehoja?
Archi
Pyörä:
636
Liittynyt:
21.7.2006 21:06

ViestiKirjoittanut Archi » 27.6.2008 12:24

Joo vika löytyi, raven laipan vaijerin kiinnityskohta murtui, perussettiä. Haittaakohan se ravea ollenkaan jos ajelee nyt vaan, eli se rikkoutunut laippa siellä ja vaijeri vetelee tyhjää? Vai pitääkö olla ajamatta kunnes saan uuden laipan?
trilog
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
9.4.2006 23:27

ViestiKirjoittanut trilog » 27.6.2008 12:42

Archi kirjoitti:Joo vika löytyi, raven laipan vaijerin kiinnityskohta murtui, perussettiä. Haittaakohan se ravea ollenkaan jos ajelee nyt vaan, eli se rikkoutunut laippa siellä ja vaijeri vetelee tyhjää? Vai pitääkö olla ajamatta kunnes saan uuden laipan?
Itse antaisin olla laipan ala-asennossa ja ottaisin vielä solenoidin liittimen pois. Näin on ihan turvallista ajaa.
#aprilia125@quakenet
Archi
Pyörä:
636
Liittynyt:
21.7.2006 21:06

ViestiKirjoittanut Archi » 27.6.2008 13:00

trilog kirjoitti:
Archi kirjoitti:Joo vika löytyi, raven laipan vaijerin kiinnityskohta murtui, perussettiä. Haittaakohan se ravea ollenkaan jos ajelee nyt vaan, eli se rikkoutunut laippa siellä ja vaijeri vetelee tyhjää? Vai pitääkö olla ajamatta kunnes saan uuden laipan?
Itse antaisin olla laipan ala-asennossa ja ottaisin vielä solenoidin liittimen pois. Näin on ihan turvallista ajaa.
Ooolraits, näin siis teen. Siis otetaanko se liitin irti mikä tulee ohjainboxilta solenoidille?
moto-fantti
Liittynyt:
23.3.2007 10:08

ViestiKirjoittanut moto-fantti » 29.6.2008 12:41

olisko kellään myynnis rave2? tai mistä sais tilattua semmosen? ku nakkilas on ykkönen vähäse turhan kallis.. saksasta saa halvalla rave2 mutta onko luotettavaa kauppaa ja onko vaikee asentaa ja koota että tuleeko jotai ohjeita mukana??
Hagee
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.6.2008 22:42

ViestiKirjoittanut Hagee » 29.6.2008 16:49

ei kellään sattuis olee hyvä kuntosta raven laippaa ja vaijerii?? Pistä YV:tä
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 29.6.2008 23:54

Nyt olis myynnissä täys setti rave1 eli solenoidi, vaijeri, laippa ym hilut, ja ohjain boksi (7800)! mukaan saa myös täysin käyttämättömän vara vaijerin. YV:tä tulemaan jos kiinnostuit!