Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Zuikkamies kirjoitti:Miksi ihmeessä koneen joka ikinen stefa pitäisi uusia? Itse uusisin vaan kampuran stefat konerempan yhteydessä. Miksikö? No siksi koska ne harvoin alkaa edes vuotamaan oikeesti ja kaikki muut paitsi kampuran stefat pystyy vaihtaan purkamatta mitään edestä. Ja kampuran stefatkii voi vaihtaa ottamatta ees konetta pöydälle mutta vauhtipyörä pitää irrottaa/kytkinpuoli purkaa kokonaan. Esim kytkinvivun, vaihdepolkimen, kiksin stefoja turha alkaa irrottelemaan elleivät vuoda ja sama homma oikeestaan vetoakselin stefassakin. Siinä mun mielipide, mutta samahan ne on kaikki uusia jos joku ostaa sen koko stefasarjan, joka maksaa ainaki husseen jotain 60e ja noi kampuran stefat on erikseen jotain +-35e yhteensä .
detsoni15 kirjoitti:Zuikkamies kirjoitti:Miksi ihmeessä koneen joka ikinen stefa pitäisi uusia? Itse uusisin vaan kampuran stefat konerempan yhteydessä. Miksikö? No siksi koska ne harvoin alkaa edes vuotamaan oikeesti ja kaikki muut paitsi kampuran stefat pystyy vaihtaan purkamatta mitään edestä. Ja kampuran stefatkii voi vaihtaa ottamatta ees konetta pöydälle mutta vauhtipyörä pitää irrottaa/kytkinpuoli purkaa kokonaan. Esim kytkinvivun, vaihdepolkimen, kiksin stefoja turha alkaa irrottelemaan elleivät vuoda ja sama homma oikeestaan vetoakselin stefassakin. Siinä mun mielipide, mutta samahan ne on kaikki uusia jos joku ostaa sen koko stefasarjan, joka maksaa ainaki husseen jotain 60e ja noi kampuran stefat on erikseen jotain +-35e yhteensä .
On PALJON helpompaa vaihtaa ne stefat silloin kun kone on osina ja tilaa on. Eikä sitten kun stefat alkaa vuotamaan niin ruuvilla yrittää repiä ja naarmuttaa stefan pesää ruuvilla sekä esim. vaihdepolkimen akselia stefan kohdalta. Itsellä ainakin on ollut tapana tehdä rempat kunnolla eikä säästää pariakymppiä siinä kun ei raski/osaa vaihtaa kaikkia stefoja. Joten eipä ole tarvinnut kesken ajokauden ruveta vaihtamaan stefoja jotka olisi voinut konerempassa vaihtaa.