2T viritys ja tekniikka

tunnturisti
Pyörä:
honda monkey ja honda nsr
Paikkakunta:
mäntyharju
Liittynyt:
16.11.2009 17:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut tunnturisti » 26.3.2012 16:22

Kiitän !
tunturit on kovia vehkeitä! :)
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut aaksuli » 29.3.2012 11:02

Osaisiko joku sanoa että onko väliä että asentaako kaasuttimen vinoon. Eli kaasutin ei ole pysty suorassa vaan vähän vinossa noin 10-20 astetta
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 29.3.2012 11:15

siis etukenossa vai sivuttain? etukenossa ei ainakaa haittaa
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut aaksuli » 29.3.2012 11:23

Sivuttain.
Myrkkysika
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -89'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.10.2010 23:22
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Myrkkysika » 3.4.2012 21:49

Miks näissä mottooripyörien ja mopojen 2t-koneissa ei käytetä ruiskua? Onko siihen joku hyväkin syy? Eikös ruiskulla saatas kulutusta pienemmäks ja vääntöä nostettua vai oonko väärässä :P
Youtube kanava!
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 3.4.2012 21:57

Noh, joissakin 2-tahti skoottereissahan on ruisku. Enduroissa on ainakin helppo perustella: vähemmän hienoja (rikkoontuvia) osia, helpompi huoltaa jne... Kelkoissa ovat niitä jo useamman vuoden käyttäneet, mutta tuotekehitys ei ole ilmaista ja 2-tahti on jo hiukan menneen talven lumia (tuokin sana on saanut uuden merkityksen kiitos Nokian :lol: ). Noi on vaan omia johtopäätöksiä, joten muidenkin ajatukset tai faktat kiinnostaa!
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 3.4.2012 22:19

2 tahdit on käytännössä näin pienillä kuutiotilavuuksilla tarkoitettu virittämiseen. Sitten ku ruiskupeliä alat virittämään ni se ei todellakaan ole halpaa.. enduropyörissä varsinkin koska voisi luulla ettei hirveesti kestä ulkopuolisia osumia. kelkassa ruisku on paremmin suojassa näin myös helpompi toteuttaa (ainakin omasta mielestä) Onhan se kai niinkin että vääntöä ja tehoa saatais mut luulen et pyörien hinnat nousisivat sadoilla, ellei jopa tuhansilla euroilla ylöspäin ja kun nykyisilläkin hinnoilla tuntuu kauppa olevan kehnoa. Eli tästä voisi päätellä että rahallisesti ruiskut eivät toistaiseksi ole taloudellisia. :roll:
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 3.4.2012 22:19

.
Viimeksi muokannut Al_ksi päivämäärä 3.4.2012 22:24, muokattu yhteensä 1 kerran
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut bevekki » 5.4.2012 21:55

Mopossa ei taida loppupeleissä olla juuri hyötyä ruiskusta.
Kumminkin pienet kuutiotilavuudet, hintakin kuten yllä jo oli sekä toimii hyvin perinteiseen tyyliin.
Ja saako ruiskulla edes paljon teholisää esim piikissä?

if it ain't broke, don't fix it ;)
2Fast4You
Tinöö_
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
12.2.2011 17:05
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tinöö_ » 7.4.2012 22:31

Missä olette pinnoittaneet pyttyjä? Cagivan alumiinisylinteri tarvitsisi siis keraamisen tai nicasil-pinnoitteen. Minkähintaista tämä on kotimaassa ja ulkomailla?
Mitoon osia halvalla
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut astr0 » 9.4.2012 0:32

Geiwizillä saksassa maksaa pinnotus hiukan alle 200e ja sit siihen postit eestaas päälle, eli varmaan 250e kaikkinensa ja kestää muutaman viikon. Heti saa tilattua myös niin että antaa yhden vaihdossa ja saa valmiiks pinnotetun mut se maksaa yli 50e lisää ja ei tarvii ootella niin kauaa. Suomessa aika harva ilmeisesti pinnottaa, ja moni lähettää ulkomaille tehtäväksi, mut hinnat pyörii pikasen googlauksen perusteella aika samoissa.

En oo ite pinnottanu kyl uudestaan, kun hondaan oli niin halvat osat et halvemmalla tilas uuden. =) Toista se on italialaisilla.
Kettu kuittaa.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 4.5.2012 21:49

Oiskohan kellään heittää mitään ideaa miksi kannentiiviste paloi, 800km sitten uusittu kansipahvi ja kansi oikaistu koneistamolla ja nestettä kyllä oli tarpeeksi järjestelmässä?

E: siis oireet olivat kuumeneminen ja keitti -> nesteet tulivat ulos sekä jäähdytysneste oli vaahdossa ja öljyssä, oletan nyt niin että kannentiiviste sieltä paloi, vähän epäselvää että miksi
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut N_iksu » 5.5.2012 0:00

SuperRKO kirjoitti:Oiskohan kellään heittää mitään ideaa miksi kannentiiviste paloi, 800km sitten uusittu kansipahvi ja kansi oikaistu koneistamolla ja nestettä kyllä oli tarpeeksi järjestelmässä?

E: siis oireet olivat kuumeneminen ja keitti -> nesteet tulivat ulos sekä jäähdytysneste oli vaahdossa ja öljyssä, oletan nyt niin että kannentiiviste sieltä paloi, vähän epäselvää että miksi


Jos se neste oli kovin öljystä niin vika saattaa löytyä myös vesipumpun suunnalta.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 5.5.2012 0:40

Meinaatko vesipumpun stefaa? Kytkinkopan aukasin just, vesipumppu oli ainakin päällisinpuolin kunnossa ja vaihteistoöljyt normaalinväriset.
_tomeski
Pyörä:
Honda NSR
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
26.12.2009 0:14
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _tomeski » 5.5.2012 7:46

SuperRKO kirjoitti:Meinaatko vesipumpun stefaa? Kytkinkopan aukasin just, vesipumppu oli ainakin päällisinpuolin kunnossa ja vaihteistoöljyt normaalinväriset.


Sitte varmaaan kannentiiviste tai alapääntiiviste.
PV-Foorumi