Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.3.2013 14:00

Jos läppien kunto on arvoitus, niin sillon ei takuulla ole käyty koko pyörää läpi... Mutta aloita vaikka niistä.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 8.3.2013 15:42

Mistäs tämmösiä "arrowin 125" -pyttyjä saa?

Nii pääsuutin oli minkä kokonen!!? Koko 240 dellorto??
¤SuZuKi¤
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut villlee » 9.3.2013 15:51

Detsimies kirjoitti: 32 dellorton kaasutin ja suutin on 240.


Itse epäilisin, että liian iso suutin. Jos kaasutin olisi Mikunin, niin silloin suuttimen koko kuulostaisi järkevämmältä. Mutta Mikunissa ja Dellussahan suutinten koot määritetään eri tavoilla. Toisessa halkaisijan ja toisessa virtausarvon mukaan.. :)
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 9.3.2013 16:56

Mikä dellorto tarkalleen on kiinni?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 9.3.2013 18:50

Jos se ihan perus lortto on, niin suutin hemmetisti liian suuri...
Kuuskanttimikunin suuttimeksi taas olisi aika alakanttiin.


Tuli käytyä tänään deeteetä laittelemassa.. Takajarrupalat tuli vaihdettua, kun vanhat oli niin kuluneet ja vilkkuja ihmettelin myös. Joutuu hieman erilaisen liittimen kiinnitellä... Nyt ei kerennyt, kun rupes aika loppumaan.
Pappa oli vahannut detsin katteet ja ihan kivan näköset :) Kiltää niin paljon, kun tuommoset vanhat voi kiiltää ja sininen väri tummentui hieman.
¤SuZuKi¤
vesbeli
Pyörä:
Honda F4i, Suzuki Rm125 ja Monkey
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.2.2012 16:37
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vesbeli » 10.3.2013 15:31

otin kannen irti kansi oli ihan hyvä parempi kun muistinkaan, mutta nyt törmäsin uuteen ongelmaan jäähytys nesteen seassa on iha törkeenä öljyy noi kannen kanavan seinätkin oli iha öljyn peitossa. Voiskohan se olla toi kannen tiiviste mistä sitte olis 2t öljy ja bensa päässy tonne? Mut toi on kuitenkin toiminu hyvin eli vesi ei oo ainakaan tonne pyttyyn päässy. Vaihan nyt kannes tiiviteen ja vesi pumpun stefan mitenkäs ton pytyn kanavat vois huuhella kun ei huvittas ottaa pyttyy pois? Onnistusko vaa sillee että jotain liotinta vaa tonne kanavii ja antaa olla sial vähä aikaa ja sitte rupee pyörittelee konetta ja laittaa vettä tulee perässä nii se huuhtelis sit ne kanavat?
Stunttausta
http://www.youtube.com/watch?v=_XbzsnLE_74
http://www.youtube.com/watch?v=F7moslBXRTo
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 10.3.2013 15:47

Käytiinpä kaverin kanssa ajelemas Detsillä 2-päällä. Huomattiin pari ongelmaa.... Kylmänä lähtee ok käyntiin ryypyn kanssa ja saa aikansa lämmitellä ennenku ei booaa ilman ryyppyä keskikierroksilla. Sitten kun lähettiin ajamaan niin ekat n. 5-10 km veti tosi hyvin alhaalta asti ja nappas piikkiä mukavasti. Sitten kun pysähdyttiin ja käännyttiin niin huomattiin että vedot katos keski ja yläkiekoilta. Kulki ihan ok joku 80-100 mutta vetoja ei ollut. Lämmöt oli alle puolen välin. Viileällä koneella siis veti hyvin.
Huomattiin myös että vaihteita oli vaikea saada sisään... Ja ykköstä vaikea löytää. Voiko vika olla kytkimessä ja sen luistamisessa, vai mistä tollanen yhtäkkinen vetojen loppuminen voi johtua? Pyörä on sisäänajossa.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 10.3.2013 15:57

Haukka_Pv kirjoitti:Käytiinpä kaverin kanssa ajelemas Detsillä 2-päällä. Huomattiin pari ongelmaa.... Kylmänä lähtee ok käyntiin ryypyn kanssa ja saa aikansa lämmitellä ennenku ei booaa ilman ryyppyä keskikierroksilla. Sitten kun lähettiin ajamaan niin ekat n. 5-10 km veti tosi hyvin alhaalta asti ja nappas piikkiä mukavasti. Sitten kun pysähdyttiin ja käännyttiin niin huomattiin että vedot katos keski ja yläkiekoilta. Kulki ihan ok joku 80-100 mutta vetoja ei ollut. Lämmöt oli alle puolen välin. Viileällä koneella siis veti hyvin.
Huomattiin myös että vaihteita oli vaikea saada sisään... Ja ykköstä vaikea löytää. Voiko vika olla kytkimessä ja sen luistamisessa, vai mistä tollanen yhtäkkinen vetojen loppuminen voi johtua? Pyörä on sisäänajossa.

Öljyt mahollisesti aiva vituillaan?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 10.3.2013 16:04

vesbeli kirjoitti:otin kannen irti kansi oli ihan hyvä parempi kun muistinkaan, mutta nyt törmäsin uuteen ongelmaan jäähytys nesteen seassa on iha törkeenä öljyy noi kannen kanavan seinätkin oli iha öljyn peitossa. Voiskohan se olla toi kannen tiiviste mistä sitte olis 2t öljy ja bensa päässy tonne? Mut toi on kuitenkin toiminu hyvin eli vesi ei oo ainakaan tonne pyttyyn päässy. Vaihan nyt kannes tiiviteen ja vesi pumpun stefan mitenkäs ton pytyn kanavat vois huuhella kun ei huvittas ottaa pyttyy pois? Onnistusko vaa sillee että jotain liotinta vaa tonne kanavii ja antaa olla sial vähä aikaa ja sitte rupee pyörittelee konetta ja laittaa vettä tulee perässä nii se huuhtelis sit ne kanavat?

Ei se haittaa vaikka siellä hiukan jotain öljyn jämiä on vesikanavissa, enimmät huuhtelet pois kannesta ja sillä hyvä. Voihan sitä laskea jotain litkua sen koko systeemin läpi, jos siltä tuntuu... Kannentiivisteen vaihto ei sitten riitä ja vesipumpun stefassa se vika tuskin on (vanhasta kannentiivisteestä näkee onko vuotanut siitä), eli kansi jonnekkin koneistamolle oikastavaksi ja sitten uus tiiviste, huolellinen kiristys ristiin ja mielellään oikeeseen momenttiin.

Alotappa Haukka_pv tarkistamalla akun kunto, jos akku on huono ei ypvs toimi oikein ja sillon pyörästä tulee laiska. Kylmä konehan tarvii rikkaamman seoksen, joten olisko mahollista että pääsuutin on liian suuri? Kannattaa suosiolla vaihtaa ne lootaöljyt uusiin, se on kuitenkin halpa korjaus jos sillä alkaa vaihteet naksumaan nätisti ja jos kytkin luistais niin sen kyllä huomais!
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 10.3.2013 16:09

Hmm.... vois kokeilla vaihtaa Castrolit sisään ja kattoa mitä sanoo. Voiko tollasta aiheuttaa muu kuin kytkin? Tuntuu jotenki että alaväännön jälkeen pyörä vähä niiku mooais mutta vetää kuitenkin jotenkin luumusti eteenpäin. En ymmärrä XD

E: Tjaa, täytyypä tarkistaa akku. Ei kyllä silleen pitäis olla ongelmaa, koska ainakin ypvs tekee tarkistusliikkeen rivakasti, kun virrat laitetaan päälle. Akun kunto ei myöskään selittäis sitä, miksi se rupes vasta lämmettyään olemaan laiska. Mutta Castrolin mtx käyn hakemassa joku päivä ja nakkaan sisään, katotaan tuleeko kytkimen kanssa sitte ongelmia.
anzero4
Liittynyt:
13.3.2012 17:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut anzero4 » 10.3.2013 20:49

Joo ellikkäs oma detsi polttaa nyt sulaketta (vm.06 re) kun sulake palaa niin häviää startti, pakoaukon säädin, valot jne. Ny kyselisin et onko kellään käynyt samanlaista et voisi vihjata mistäpäin ottaa maihin, ja tässäkii on joku naapurin rane noi sähköt uudestaa tehny et kaikki johdot menee sähköteippie sisäl ja penkin alta löytyy kourallinen tyhjiä liittimiä jne.., jos jollai ny on antaa jotai vinkkiä ni kiitos vaan ja muutenkii tais pyörä leikata kiinni tänää -.-
vesbeli
Pyörä:
Honda F4i, Suzuki Rm125 ja Monkey
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.2.2012 16:37
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vesbeli » 10.3.2013 21:36

_rieska_ kirjoitti:
vesbeli kirjoitti:otin kannen irti kansi oli ihan hyvä parempi kun muistinkaan, mutta nyt törmäsin uuteen ongelmaan jäähytys nesteen seassa on iha törkeenä öljyy noi kannen kanavan seinätkin oli iha öljyn peitossa. Voiskohan se olla toi kannen tiiviste mistä sitte olis 2t öljy ja bensa päässy tonne? Mut toi on kuitenkin toiminu hyvin eli vesi ei oo ainakaan tonne pyttyyn päässy. Vaihan nyt kannes tiiviteen ja vesi pumpun stefan mitenkäs ton pytyn kanavat vois huuhella kun ei huvittas ottaa pyttyy pois? Onnistusko vaa sillee että jotain liotinta vaa tonne kanavii ja antaa olla sial vähä aikaa ja sitte rupee pyörittelee konetta ja laittaa vettä tulee perässä nii se huuhtelis sit ne kanavat?

Ei se haittaa vaikka siellä hiukan jotain öljyn jämiä on vesikanavissa, enimmät huuhtelet pois kannesta ja sillä hyvä. Voihan sitä laskea jotain litkua sen koko systeemin läpi, jos siltä tuntuu... Kannentiivisteen vaihto ei sitten riitä ja vesipumpun stefassa se vika tuskin on (vanhasta kannentiivisteestä näkee onko vuotanut siitä), eli kansi jonnekkin koneistamolle oikastavaksi ja sitten uus tiiviste, huolellinen kiristys ristiin ja mielellään oikeeseen momenttiin.

Alotappa Haukka_pv tarkistamalla akun kunto, jos akku on huono ei ypvs toimi oikein ja sillon pyörästä tulee laiska. Kylmä konehan tarvii rikkaamman seoksen, joten olisko mahollista että pääsuutin on liian suuri? Kannattaa suosiolla vaihtaa ne lootaöljyt uusiin, se on kuitenkin halpa korjaus jos sillä alkaa vaihteet naksumaan nätisti ja jos kytkin luistais niin sen kyllä huomais!


Kuva

Kuva

tolta näyttää kannnen tiiviste. putsasin sen kannen ja laitoin lasi pöytää vasten niin pikkusen tuntuu keikkuvan. Pystyn ton kannen koulussa suoristaan.
Stunttausta
http://www.youtube.com/watch?v=_XbzsnLE_74
http://www.youtube.com/watch?v=F7moslBXRTo
Ananaskastike
Liittynyt:
4.4.2010 15:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ananaskastike » 11.3.2013 15:54

Mikä olisi vikana kun oman dteen sähköstartti nyt rupes temppuilemaan ku välillä vaan sutii tyhjää ja välillä taas lähtee ihan normaalisti käyntii ? missä starttimoottori sijaitsee pyörässä ? ja onko se kuinka helppo homma avata se ? Pyörä on siis DT 125re vm2004
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.3.2013 17:38

Itse kanssa kyselin tossa viime syksynä ja kuulemma kun ottaa vauhtipyörän niin siellä takana on joku hässäkkä jossa on kolme rullaa. Nuo putsaamalla pitäs ilmeisesti lähtentoimimaan. Itte tosin ostin vaan suoraan kiksin :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 12.3.2013 0:38

Ketkäs on mittaillut detsoniensa squishia? Mikä oli ihanteellisin? :lol: