Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 13.3.2013 22:15

Millin luokkaa tavottelisin, jos oisin kyseistä operaatiota tekemässä.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 14.3.2013 0:14

_rieska_ kirjoitti:Millin luokkaa tavottelisin, jos oisin kyseistä operaatiota tekemässä.



Samaa minäkin tavottelin , 1mm + peltitiiviste on nyt :lol:
mnty123
Liittynyt:
26.5.2010 20:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mnty123 » 18.3.2013 11:15

Mikähän vois olla mun detsissä kun ei ota piikkiä juuri ollenkaan, mut vääntää ihan pirusti.. Luulen että pakoaukko ei toimi oikein.. Otin pakoputken pois ja katsoin lampulla pakoaukkoon niin ainakin laippa nousee ihan ylös ja on ihan saumaton.. Ilmeisesti ajossa ei toimi oikein. Ettei vaan lähtis menemään kiinni päin kun antaa kaasua kunnolla kiihdyttäessä.. ? :roll:
Honda Monkey White&Black, Yamaha YZ 125 -06 (MYYNNISSÄ!!)
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 18.3.2013 12:00

Eli laipan tarkistusliike menee oikeinpäin kun laittaa virrat päälle? Eli ylhäältä alas ja takasin ylös? Jos näin on niin sulla saattaapi olla johtokikan johto vähän huonosti maadotettu/hankautunu taikka sitten servo rikki?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.3.2013 12:57


Video mallia havainnollinen, luultavasti kaikkien servo ei ole "ihan" yhtä hätänen :lol:
mnty123
Liittynyt:
26.5.2010 20:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mnty123 » 18.3.2013 13:27

Joo siis laippa toimii oikein, mut tuo rulla taitaa pyöriä mulla niinkun väärään suuntaan :O eli vastapäivään.. Täytyy tarkastaa kaikki piuhat.. :roll:
Honda Monkey White&Black, Yamaha YZ 125 -06 (MYYNNISSÄ!!)
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 18.3.2013 16:42

Jaa, en tiedä oisko mullaki jotain tollasta vikana. Tyhjäkäynnillä ypvs toimii oikein ja tekee tarkistusliikkeen oikein, mutta ajossa stumppaa vedon 6500 rpm jälkeen. Onko vanhassa R-mallissa tota johtokikkaa ja jos on niin mistä löytää ne piuhat, vois tarkistaa että ei ota maata mistään jne.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.3.2013 23:27

Ei ole mitään johtokikkaa. Ota se YPVS kotelon kansi irti ja käännä avaimesta virrat päälle, mustan kiekon pitäis liikkua juuri noin kun tuossa videossakin (luultavasti hitaammin), eli se kiekon "hahlo" liikkuu myötäpäivään -> sitten vastapäivään.

Kiekon "hahlon" tulee pysähtyä sen m4 tai m5 kokoisen reiän lähistölle, eli se hahlo osoittaa lähes tulkoon suoraan ylöspäin.

Laita pyörä käyntiin ja katso liikkuuko se hahlo myötäpäivään toiseen ääriasentoonsa (käy siellä tarkistusliikkeen aikana). Nosta tasaisesti kierroksia ja tarkastele kiekon liikettä, liikkuuko se kierrosten noustessa vastapäivään kohti toista ääriasentoaan?

Netistä löytyy useita videoita YPVS:n toiminnasta.
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 19.3.2013 0:42

http://www.youtube.com/watch?v=ELOc3_ItV1U

Siinä on videota omasta Detsin ypvs:stä. Yhellä toisella foorumilla sanoivat ettei ypvs:n alta saa tulla savua niiku tossa videossa tulee. Onko totta ja onko jollain kokemusta voiko tuo vaikuttaa ylävetojen loppumiseen?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.3.2013 11:02

Kokeileppa irrottaa YPVS-servon johdot siis jos siellä on se liitin jossa on joko 3 tai 5-johtoa niin se. Tuolloin Pakoaukko on kokoajan auki, eli tyhjäkäynti luultavasti katoaa ja muutenkaan ei alakierroksilla toimi, mutta koeajolla kun isolla kaasulla ajelet niin saat vähän suuntaa siitä kulkeeko pyörä kunnolla sillonkaan. Raportoippa tänne sitten.
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 19.3.2013 12:01

Ja nuo johdot löytyvät mistä...?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 19.3.2013 14:54

Haukka_Pv kirjoitti:Ja nuo johdot löytyvät mistä...?

Seuraappa oskari niitä ypvs:n piuhoja, ne johtavat sut aarteen luo, sitte aarteen luonna etit sen liittimen. ;)
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 19.3.2013 23:26

Kyl oli hauskaa tomppa :DD

Mutta vika tosiaan selvisi jo ja tuosta ypvs:n tiivisteestä se johtui.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 24.3.2013 16:12

Kuva
Minkälainen ilmanputsari systeemi tuohon kannattaa laittaa? vakio ilman putsarin kaulaa joutuisi työstämään helvetisti ennenkuin se olisi tiivis jne.. kaasarihan on mikunin vm 36..

Tässä kuvaa koko pärrästä vaikka kukaan tuskin haluaisikaan nähdä sitä :)

Kuva
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 24.3.2013 16:16

piilorasva2 kirjoitti:Kuva

Minkälainen ilmanputsari systeemi tuohon kannattaa laittaa? vakio ilman putsarin kaulaa joutuisi työstämään helvetisti ennenkuin se olisi tiivis jne.. kaasarihan on mikunin vm 36..

Tässä kuvaa koko pärrästä vaikka kukaan tuskin haluaisikaan nähdä sitä :)

[imghttp://i1174.photobucket.com/albums/r605/Khalle535/Konekiinni2_zps5abc511c.jpg[/img]

Nätin värinen runko! Piperi. :)