2T kevytmoottoripyörän koneremontti

Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 31.12.2012 22:41

toednnäkösesti on vasenkätinen kierre jos ei pulttipyssylläkään aukea jha yleensä on vasenkätinen toisessa päässä kamputaa jos toisessa päässä oikeakätinen kierre.
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 5.1.2013 23:07

Miten on, kannattaako hakea kampuran laakerit skf:ltä vai tilata esim kaasalaiselta tai stormilta ? Kummat parempia jos kokemusta ois jollai ? Kyseessä DT 125r
atv rider
Pyörä:
Yamaha Dt "211cc"
Liittynyt:
1.6.2009 17:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut atv rider » 6.1.2013 2:39

Jos skf:ltä löytyy 16mm leveenä "tarvike" runkolaakeri ni pistä ihmeessä hintoja näytille ja malli! Alkuperäistä koyon laakeria vaan tilalle nii ei tarvitse arpoa kestävyyden suhteen ;)
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 7.1.2013 3:34

Itseasiassa skf on koyoa laadukkaampi ainakin kolmen eri laakeriliikkeen mukaan. Itse kun mankiin hain laakereita niin sanoivat että skf laadukkain, koyo hieman halvempi myöskin laadukas ja sitten oli melkein yhtälaadukas kuin skf niin "NKE". Se oli kuulemma vasta tulossa markkinoille että ei ihan yhtäsuosittu kuin SKF. Otat vaan koyon taikka skf:n oikeata välysluokkaa niin eiköhän toimi.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 18.1.2013 21:05

Nonii ei lähe tuo eturattaan takana oleva laakeri millää irti.... on lämmitelty lohkoa ympäriltä ja hakattu hylsyllä mutta ei lähe, onko teillä ollu nui tiukassa tuo laakeri ?
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 19.1.2013 0:02

Itellä ainakaan ollu hussessa vetarin laakerit kovin tiukalla.

Enemmän lämpöä vaan ja jämäkällä alustalla alat naputtaa irti. Ei tarvii edes mitään ulosvetäjiä niin ei pitäs olla paha homma
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 19.1.2013 0:18

Lämmitin sillee että koko lohkoo ei pystyny enää paljain käsin koskeen ja hakkasin ihan kunnolla sitä laakeria mutta ei se liikahtanukkaa. Pittääkö sitte jonkulaine ulosvetäjä hommata ? Saattaapi olla että sama laakeri ollu ton 20 vuotta tuolla nii jämähtäny ihan kunnolla :lol:
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 19.1.2013 1:51

No yleensä niitä kuuumennetaankin sen verran ettei niihin käsillä pysty koskemaan :D

Mutta jännä että on noin tiukkaan jumittanu silti, ite en minkään alakerran laakerin irrotukseen tarvinnu edes lämpöö vaan naputtelin irti
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut ville69 » 19.1.2013 14:09

mullakin lähti alakerran laakerit ihan vaan hylsyllä naputtamalla että aika outo homma sulla toi :eek:
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 19.1.2013 14:19

Joo voin vaikka laittaa tänää videota ku ensi lämmitän ja sit hakkkaan niitä nii saatte ihmetellä :lol:
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 19.1.2013 14:51

Hussessa saattoi olla just tuo laakeri semmonen missä oli lukitusura.. Arvaa paukuttelinko minäkin sitä jonkin aikaa kunnes älysin että se on kiinni :lol:
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 19.1.2013 23:11

Jep, hussessa on pultilla ja levyllä lukitus just tuolle laakerille, mutta jätin sanomatta kun oletan/luulin että keneltäkään ei voi jäädä semmonen huomaamatta, mutta olinkin väärässä... :| :lol: :lol:
RM_96
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme SM (-10) ja Husqvarna SM 125 (-09 EX) ,Husqvarna SM/WR 125 (08), KTM EXC 125 2010
Liittynyt:
25.7.2010 21:00
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut RM_96 » 5.2.2013 2:22

Mitäs KTM EXC 125 pyörän omistajat on vaihettu 300h kohalla koneeseen?

Itellä alkas olee 300h täynä ja aattelin vaihtaa ainakin

Männän,petilaakerit, kiertokankisarjan, stefa&tiivistesarja...

Monen tunnin kohalla porukka on kampuraa vaihtanu?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Rajis- » 5.2.2013 8:52

Miksi sitä koko kampuraa pitäs vaihtaa? Kiertokankihan siinä vaan kuluu ja sen näköjään jo meinasit uusia.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 5.2.2013 11:38

Katukäytössä voi kampura kestää jopa 500h, mutta enska/crossikäytössä sen vaihtoväli on 120h.