2T viritys ja tekniikka

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.6.2012 18:51

Onkimato kirjoitti:Ei varsinaisesti liity kaksitahteihin, mutta CDi bokseihin kylläkin. Mankeihin ja kiinaskoottereihin ainankin saa "racing cdi" -bokseja. Yläkierroksia varten muttaa sytytystä niin että antaa vielä lisää kiekkoja/kulkuja.

Tuo nyt tuskin tuli kellekään uutisena. Sytytyskäyrä tulisi aina olla sellainen kuin moottori tarvitsee. Nämä racing -cdi boksit on yleensä suunniteltu muutoin täysin muokkaamattomaan koneeseen. Kyllähän se "raising" boksin ennakkokäyrä saattaa silti viriteltyyn peliin sopia vakioo paremmin. Tosiasiahan on, että jos sytytyksen haluaisi ihanteelliseksi sille viritetylle koneelle, niin cdi tulisi olla ohjelmoitava. Halvin ohjelmoitava boksi taitaa olla ignitechin boksi. http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm Products->SPARKER DC-CDI-P
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Aramid » 22.6.2012 21:28

Jos kolvi pysyy kädessä, niin tässä on yksinkertainen CDI-boksi joka on helppo rakentaa: http://www.transmic.net/en/16628-v65.htm

Alkaa tosin olla aika vanha kytkentä, pic mikropiiri olisi hyvä korvata jollain nopeammalla ja halvemmalla nykyaikaisella piirillä.

Itse olen tuollaisen rakentanut ja todennut toimivaksi(http://www.motot.net/galleria/kuva108144/). Tuolta sivuilta ei saa ladattua mikropiirin lähdekoodia, mutta minulta voi kysellä itse kirjoittamaani versiota.
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut aaksuli » 24.6.2012 21:55

Mikähän mahtaa olla vikana kun pärrä ei toimi ilmanputsarin kanssa ollenkaan...
Tuntuu siltä ettei saisi tarpeeksi ilmaa ja tukehtuu vaikka oliskin pipecrossi kiinni. Ilman ilmanputsaria toimii taas ihan normaalisti. Jostain kuulin että läpissä saattaisi olla jotakin vikaa?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 25.6.2012 0:41

aaksuli kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun pärrä ei toimi ilmanputsarin kanssa ollenkaan...
Tuntuu siltä ettei saisi tarpeeksi ilmaa ja tukehtuu vaikka oliskin pipecrossi kiinni. Ilman ilmanputsaria toimii taas ihan normaalisti. Jostain kuulin että läpissä saattaisi olla jotakin vikaa?


liian suuri suutin, eihän se piperi edes sitä paitsi ole se parhaiten virtaava, se moottori imee kuitenki järkyttävät määrät ilmaa, se piperikin vastustaa sitä ilmankulkua kuitenkin sen riittävän verran että menee hiukan rikkaalle eikä jaksa kulkea, itellä täysin sama "ominaisuus" kylmillä keleillä toimii hyvin ja kuumalla kerää kierroksia ikuisuuden eikä voimaa tunnu olevan, pienemmällä suuttimella korjaantuu!!
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut aaksuli » 25.6.2012 15:01

En usko että vika on ollenkaan kaasarissa/suuttimissa sillä oon kokeillu kahdella eri kaasarilla ja koko vika alkoi lähes yht äkkiä. Myös eri suuttimia on jo kokeiltu, mutta täysin sama vika...
Vaikuttais siltä että moottorista olisi tullut yht äkkiä ilma syöppö :s
in4mation
Liittynyt:
29.8.2010 20:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut in4mation » 27.6.2012 1:07

Mikä mahtaisi olla homman nimi kun ajoin pyörällä ihan normaalisiti ja yhtäkkiä vaan sammu, ja kun purtuksia kokeilin ni oli aika olemattomat. Pyörä on gasgas sm 125 -07
APUA NOPEASTI KIITOS!
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.6.2012 1:14

Kilinkilin JACKPOT! Leikkas kiinni.
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 29.6.2012 1:30

Nyt olis kiireellinen apu tarpeessa elikkä ongelman nimi on mulla se että en saa millään tyhjäkäyntiä kuntoon tuohon hussessani olevaan Mikuni 34 pyöreeluistiseen kaasariin. Joka kerta kun oon käynnistäny tämän niin kierrokset pamahtaa heti täysille eikä seos/tyhjäkäynnin nopeuden säätöruuvien pyöritys auta mitään asiaan! kaasuvaijeri tuskin jumissa kun luistin kolahdus kuuluu kun se laskeutuu ihan pohjaan asti kaasukahvan vapautuksessa enkä enää sen jälkeen painanu kaasuakaan...Tyhjäkäyntisuutin 35, ps 330, ilmaruuvi 1 /1/2 auki ja neula toisiks rikkaimmalla. Iteltä loppunut neuvot kesken...
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut juvee_ » 29.6.2012 9:39

Veikkaisin että imuvuoto jossain..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
aaksuli
Pyörä:
Suzuki S1, Derbi DRD, Kawasaki KMX, Kawasaki KX
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
10.2.2011 18:23
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut aaksuli » 29.6.2012 16:20

juvee_ kirjoitti:Veikkaisin että imuvuoto jossain..


Yhdyn samaan.
verquu
Pyörä:
HM CRM 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.11.2010 22:38
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut verquu » 7.7.2012 11:19

Mikähän mahtaa olla kun eilen pistin pyörään TT-setin kiinni (putki, tulppa, rave 2) ja kaiken asennettu ja pärrä kulkee noin 40kmh ? Tyhjäkäynti kuulostaa mielestäni iha hyvältä ,mutta pyörä ei kulje mihinkään.
Jollaki jotai neuvoa mistä voisi johtua ?
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 7.7.2012 11:45

Missä säädöissä kaasari?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
verquu
Pyörä:
HM CRM 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.11.2010 22:38
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut verquu » 7.7.2012 11:56

pääsuutin 125, tyhjäkäynti 36, neula 2 ylimmässä lovessa
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 7.7.2012 13:15

Varmaankin rave ei toimi ja on vain ala-asennossa..
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jebex » 7.7.2012 13:21

Kyllä sen pitäisi reilua satasta mennä vaikka rave ei toimisikaan :roll: