Yamaha DT viritys/tekniikka

piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 24.3.2013 16:22

pelle000 kirjoitti:
piilorasva2 kirjoitti:Kuva

Minkälainen ilmanputsari systeemi tuohon kannattaa laittaa? vakio ilman putsarin kaulaa joutuisi työstämään helvetisti ennenkuin se olisi tiivis jne.. kaasarihan on mikunin vm 36..

Tässä kuvaa koko pärrästä vaikka kukaan tuskin haluaisikaan nähdä sitä :)

[imghttp://i1174.photobucket.com/albums/r605/Khalle535/Konekiinni2_zps5abc511c.jpg[/img]

Nätin värinen runko! Piperi. :)



Mites sadekeleillä ? ja muutenki kun on pölyä nyt keväällä ilmassa..?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut arsori » 24.3.2013 16:43

Ei niitä edellisiä viestejä tarvi lainata! ;)

Piperi on oikein hyvä kun pitää puhtaana ja öljyssä.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut villlee » 24.3.2013 16:56

Itellä piperi, ja ihan hyvä putsari on. Pitää vain muistaa kunnolla öljytä se, niin ei pölyä/hiekkaa ime koneeseen. Ei ole kyllä tullut ajeltua hirveässä kaatosaateessa omalla pärrällä, mutta hyvin pelaa ainakin rauhallisemmassa sateessa. Kunhan nyt ei tykitä tahallaan mistään vesirapakoista. ;)
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 24.3.2013 21:19

Kaatosaateessa ajanut, vitunmoisista lätäköistä samalla, matkaa oli 15km, hyvin toimi loppuun asti. ;)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 24.3.2013 22:51

Tehkää mitä lystäätte, mutta ite en siitä vakiputsarista luopuis.
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 25.3.2013 19:13

meinasin laittaa vakio 28mm kaasarin tilalle 34mm mikunin niin eikö tuorevoitelua pitäisi säätää isommalle? mutta sittenkun katoin sitä tuorevoitelu kiekko juttua mistä voi säätää niin se oli jo pykälässä 2 nii mitä voin asialle tehä ? :roll: oon miettiny että toimisiko se jos annan tuorevoitelun olla ja laitan aina bensansekaan öljyä?
Kiitos jo etukäteen vastauksesta
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 25.3.2013 20:50

Olen aika varma ettei tule tarviimaan sen enempää öljyä. Mutta jos haluat varmuuden niin laita pikkusen aina tankatessa 2-tahtiöljyä bensan sekaan...
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 25.3.2013 21:55

Mitä mikunin kaasaria suosittelisitte, TM32, VM32, VM34 vai TM34? Vireinä siis tötsä pois, johtokikka tehty ja arrowin kokoränni. Kaveri suositteli litteäluistista eli jompikumpi tm, mutta päätinpä silti kysyä täältä herrojen mielipiteet :)
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 26.3.2013 0:50

TM32, jos perusvireille tulossa (putki ja ypvs maadotettu), mutta jos rupeet laittaan enemmänkin viriä (kanavat kohilleen ja pieni avarrus niihin, squish-välyksen optimointi yms.) niin sitten TM34. Myöskin Dellorton 34 VHSB on varsin varteenotettava vaihtoehto.
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 26.3.2013 9:36

Kiitän! Vielä sellaista että saako ton TM32 mahtumaan siihen vakio imukurkkuun/kaulaan vai kannattaako suosista ostaa yz'tan oma? Ja pitääkö öljypumppua säätää?
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 26.3.2013 14:52

Joko avarrat oman imukaulan tai ostat avarretun, jossa tuorevoitelunippa valmiina. YZ imukaulassa ei ole tuorevoitelulle paikkaa, joten vähän joutuu askartelemaan. Vakioilmanputsarikoteloon sopii tuo 32mm kaasari vallan mainiosti kun hieman lämmittää kuumailmapuhaltimella sitä ensin.

E: Katsoppas tämä ilmotus ja soittelet tälle. On meinaa 32mm detsin imukaula myynnissä tuolla! Niin ei sun tarvi ruveta "pilaamaan" alkuperästä kaulaa.
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut villlee » 26.3.2013 18:00

Tuo ilmotuksen imukaula ei taida olla Dt:n vakio, eikä siten tule sivulle kuten detsin vakiokaula. Joten vakioilmanputsarin laittaminen saattaa jäädä haaveeksi, koska takaiskari tulee eteen. Mutta piperihän tunnetusti käy joka paikkaan. :D

Jostain olen kuullut, että TZR:n rr-malleissa on isompi kaasari+imukaula kuin normi tetsareissa. Onko jollakin tarkempaa tietoa? Eli tuon linkin isompi kaula on peräisin varmaankin sellaisesta.. Omistan nimittäin itsekin juuri samanlaisen kaulan, ja kaasariin ei saa menemään vakioputsaria kiinni sitten millään, vaan joutuu leikkamaan piperiä lyhyemmäksi, ja iskemään sen kiinni. :)
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 26.3.2013 21:01

paljon pitäisi laittaa öljyä bensasekaan jos laittaa vakiokaaasrin tilalle 34mm mikunin ja tuorevoitelu on käytössä? ku mietin että jos joku 1dl aina kun käy tankkaa? :roll:
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 26.3.2013 21:02

Paljoko irotaisi tehoa, jos deeteeseen asennuttaisin 170cc:n, 35mm kaasuttimen, arrowin putken, pipercrossin, 32mm imukaulan sekä hiilariläpät? 34hv renkaalta?

jud33 kirjoitti:paljon pitäisi laittaa öljyä bensasekaan jos laittaa vakiokaaasrin tilalle 34mm mikunin ja tuorevoitelu on käytössä? ku mietin että jos joku 1dl aina kun käy tankkaa? :roll:
Säädät sen pumpun uudelleen.
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 26.3.2013 22:32

mut se pumpun lovi juttu on jo pykälässä 2 vai pystyykö sitä joteki muuten säätämään sen lisäksi ? :eek: