Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 9.6.2013 16:20

tom33 kirjoitti:mitä välityksiä te käytätte tt aprilioissa vm2002 kun itellä on tällä hetkellä 16 ja 39?


Vm -07 ittellä välit 17/40. Hyvin jaksaa mennä kaikki vaihteet loppuun. Paitsi 2-päällä viides vaihe on ehdottomasti se viimeinen vaihde jolla voi ajaa.

Muttah.. Mitä piru on kun räsä ei kierrä enempää kuin ~10.5k? Ecu on porattu, rave1, arrow ja tt hilppeitä kaasarissa.
Jonimania
Liittynyt:
8.1.2013 1:16
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonimania » 10.6.2013 20:45

Kertokaahan joku minkälainen ylä t pala pitäs vaihtaa jos haluis crossistongan kiinni vm 08 räsää? kun en oikeen tiiä et miten eri merkkien ja mallien t palat sopii kiinni. että onko eroavaisuuksia esim iskarien etäisyydellä ja halkaisijalla, koska luulis olevan. ja sit viel tietääkö joku et miten ihmees virtalukon saa irti ku näyttää vähänku ois jollai niitil kiinni siin t palas.
topisse
Pyörä:
Gilera RCR
Liittynyt:
3.10.2011 17:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut topisse » 10.6.2013 22:16

kek kirjoitti:Mistähän voisi johtua, että pyörä valuttaa bensat ulos? Vuoto tulee kaasuttimen pohjasta ja niistä letkuista, jotka roikkuu kaasuttimesta (hukkaputket?) Kaasutin on dellorto 28mm. Puhdistin kaasuttimen, mutta sillä ei ollut vaikutusta vuotoon. Onko aika uusia kaasutin?
Pyörällä on ajettu 33tkm, enkä tiedä onko kaasutinta uusittu tänä aikana.


kaasarista koho rikki?
velimatti saikko
Pyörä:
derbi
Liittynyt:
18.4.2011 16:05
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut velimatti saikko » 12.6.2013 12:08

Mikä ois hyvä tulppa apikka 06, virit tyhjennetty vakioputki ja ilmaputsarin kuri otettu pois?
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jebex » 13.6.2013 17:00

BR10EG, muista laittaa myös TT säädöt kaasariin!
tom33
Liittynyt:
1.5.2012 22:11
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tom33 » 16.6.2013 21:14

minkä laiset puristus paineet teillä on ollu apikassa kun olette mitanneet?
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.6.2013 20:20

Itse en aprilioista paljoa tiedä, mutta tossa lähellä olisi yksi purkuapikka missä olis mikuni tm litteäluitikaasutin. Saisin sen niin halpaan hintaan (myyjä ei tiedä mitä myy) niin käytetäänkö näissä yleensä jotain 32mm mikuneja jos viritetään vai 35mm? Ei muuta väliä, mutta mitoon sopii 35mm mikuni täydellisesti niin se himottais vähän.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 18.6.2013 21:14

Lähes aina on 34mm dellorto vhsb kun se on ollut vakiokaasari 90luvulla. Mutta välillä näkee noita mikunilla varusteltujakin mutta harvemmin.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 18.6.2013 22:05

Mikuni siinä kyllä kiinni oli, mietin vaan todennäköisyyttä että se onkin just se 35mm tm mikuni mitä olen himoinnut koko talven :lol: Noh, kai se on pakko ostaa kun halvalla saa ja myydä eteenpäin jos onkin liian pieni mitoon.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 19.6.2013 16:58

Hei kaikki konetta purkaneet! Miten hitossa saan sylinterin takapultit auki ilman että joutuu konetta ottaa irti? Mitä kautta ja millaisella työkalulla? Tämän talon työkaluilla ne ruuvit eivät millään aukea, ei piippuavaimella eikä millää muullakaan. Paskasti suunniteltu se pytyn kiinnitys...

Edit: sain jo vastauksen, ei-säädettävällä jakoavaimella vissiin pitää sitten yrittää.
Viimeksi muokannut Ablu päivämäärä 19.6.2013 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
SamPPaT
Paikkakunta:
The Laihia City
Liittynyt:
15.8.2011 21:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SamPPaT » 19.6.2013 21:42

Kuulostaako teidä mielestä normaalilta, että menee vain 130 km/h 4. vaihteella, eikä jaksa mennä enää 5. tai 6. seuraavien viritysten kanssa:
-Polini 154cc
-V-forcen läpät
-Arrow kokoputkisto
-Rave 2
-34mm VHSB
-17/35 välitykset

Kun ennen meni 160km/h vakiopytyllä, vakioläpillä, vakiokaasarilla, Rave1, Arrow ja 16/35 välitykset. Ja jaksoi vetää 6. vaihteella 14 000 rpm asti
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 19.6.2013 22:40

Ei tietenkään kuulosta, tyhymä kysymys :D ja ns. perus tt-räsä kiertänyt arrowilla 14 000rpm? o.O Mutta joo, raven toimimattomuus vois olla yks syy. Jaksaako kiertää normaalisti pienillä vaihteilla ja tuntuuko vetoja olevan yläkierroksilla enemmän kuin ennen?

Toinen on että saako tarpeeksi bensaa ja ilmaa? Millä säädöillä kaasari? En itse osaa tämän paremmin auttaa, mutta sen voin sanoa että varmasti joku mättää siinä koneessa =D
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 19.6.2013 23:49

Aukeeko rave2 kunnolla ja kokonaan? Ja itellä ainakin loppuu arrowilla, vforcen läppärunko, 34mm kaasari ja rave2, niin veto loppuu siinä vähän ennen 12k, tiettyhän se kiertää siitä vielä eteenpäin mutta onko siinä enää siinä vaiheessa mitään järkeä on toinen juttu.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
SamPPaT
Paikkakunta:
The Laihia City
Liittynyt:
15.8.2011 21:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SamPPaT » 20.6.2013 16:47

No tuon raven kanssa on kyllä ollu vähä ongelmia, aluks se ei tahtonut auetaja sitte yhdes vaihees ne kiinnitys ruuvit pääsi löystymään, nii karkas pakopaineet välistä. Nyt se on ruuvilukitteella kunnolla kiinni ja ainaki kasauksen aikana se aukes kokonaan.

3. vaihteella se kiertää vielä sinne 14 000rpm, mutta 4. vaihteella kirtää hädin tuskin 10 000rpm, 5. vaihteella 8000 rpm kiertää tasaseen siinä ja sitten 6. vaihteella kiertää aluks n. 6000rpm ja pikkuhiljaa tippuu siitä alaspäin.

Säädöt saataa olla hiukkasen rikkaalla, mutta omaan korvaan ei ainakaan kuulosta käyvän mitenkään huonosti. Tulppa oli ainakin helvetin musta, ku kattoin elikkä sen perusteella käy rikkaalla?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 20.6.2013 21:16

Vähän kyllä kuulostas ettei rave aukee kunnolla. Kokeileppas lukita se jotenkin yläasentoon jos pystyt.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!