Cagiva Mito viritys/tekniikka

topias93
Liittynyt:
8.5.2010 0:01
mito

ViestiKirjoittanut topias93 » 8.5.2010 0:10

Tossa viime syksynä ostin tollasen -07Miton ja nyt, kun on korttikin jo taskussa ja päässy vähän huippui kokeilee niin koin pienehkön pettymyksen... lasettelin melkee nii lujaa ku laitteesta sain irti ja sen 150km/h oli mittaris, vaikka on kiinni arrowin tehorööri, kaasarin TTosat, piperi ja pari ratasta pienempi eturatas ja TT takaratas. Kellään ideaa miksi noin huonot lukemat? Voi olla ehkä mittarista kiinni, kun en oo navigaatorii saanu käsiin.

Kiitosta jo etukäteen ketkä viitsii vastata :P
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 8.5.2010 11:16

no jos kiertää helposti loppuun niin isompaa kokeile isompaa eturatasta.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 8.5.2010 13:59

12-43 kuulostaa kyllä aika lyhyiltä väleiltä. Ja kannattaa laittaa vakioputsari takasin.
topias93
Liittynyt:
8.5.2010 0:01
mito

ViestiKirjoittanut topias93 » 8.5.2010 14:43

Joo vois tota vakioputsaria ainakin kokeilla että miten vaikuttaa.. ehkä ettii uutta eturatasta myös.
Kiitos vastauksista
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 8.5.2010 18:49

Jos et oo vaihtanu kaasarin suuttimia, kun oot laittanu piperin kiinni nii kone käy nyt laihalla ja leikkaa kiinni ennen pitkää. Vakioputsari on muutenkin tehokkaampi ja virtaa paremmin kuin piper.
topias93
Liittynyt:
8.5.2010 0:01

ViestiKirjoittanut topias93 » 9.5.2010 0:10

Juu on kyl vaihettu isommat suuttimet.. tyhjäkäynti ja pääsuutin, mut kokeilen laittaa vakioputsarin jos se toimii paremmin, mutta eikös siinä vakioputsaris oo jokin kuristus?
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 9.5.2010 1:08

Ei.
_marko_
Paikkakunta:
ylöjärvi
Liittynyt:
27.9.2008 12:21

ViestiKirjoittanut _marko_ » 9.5.2010 16:46

kellään tietoa millainen putki kyseessä?
http://www.mpt.fi/index.php?productID=40941
kiitos jo kaikille vastanneilla !
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 9.5.2010 19:06

hei !

kyseessä on Arrow putki, joka on e-hyväksytty, siksi se on "Street" versio. aikoinaan Arrow/Giannelli valmisti aiempiin Mito malleihin kahta putkia: Racing & street, joista R ei ollut e-hyväksytty.
Paisarin pinnassa on vain halpa lakka.

Joissain maissa ainakin Giannelli lätkällä ollut paisari oli e-hyväksyttynä, kuristettu hitsaamalla prikka alkukäyrän suuaukolle.

Sp525 Stradale malliin sopii suoraan myös vanhemmat Arrow evo1 & evo2 putket, myös kaikki Jollyn 3 eri mallia suoraan.

linkittämäsi versio on Arrowin "uusin" versio, mutta vain kosmeettisesti eli äänenvaimentimen kannalta, joka on Titan oval versio. paisari on kaiketi edelleen sama kuin evo1 ja evo2 Arrow/Giannelli paisari, en ole asiaa tarkistanut mutta tohtisin lyödä vetoa asian puolesta.. Vertaa paisarin tuotekoodeja keskenään, itse en ole vielä verrannut.

evo1 ja evo2 Arrowiin löytyy kaiketi vieläkin Dyno paperit Arrow kotisivulta, jotka ovat lähes suoraan verrannolliset Sp525 Stradale malliin, moottorin yms osien takia.

t.m
Kauppani Blogi: http://www.motot.net/blog/ojatalo/
*samse*
Pyörä:
Xps, Raptor
Liittynyt:
22.7.2005 17:47

ViestiKirjoittanut *samse* » 19.5.2010 16:31

Tuli tilattua purkufirmasta toine kansi cagivaa (vm-07). Niin paljon siitä uskaltais ottaa pois ettei ala nakuttaa ja pysyis "luotettavana". Settinä siis perus tt.
M: "mototin komein ruoska" http://www.motot.net/galleria/28613
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 19.5.2010 18:15

Laske niin paljon, että squish(männän ja kannen paljeauleen etäisyys) on noin 1mm. Voi olla vähemmänkin, mutta joudut puhdistamaan useammin ja mittaamaan uudestaan kun vaihdat männän tai tiivisteitä.

Kannen laskeminen täytyy tehdä sorvissa ja O-rengas urien täytyy pysyä kutakuinkin saman syvyisinä ja levysinä. Liian syvät urat eivät enää tiivistä, mutta liian matalat rikkovat o-renkaat ja jäähdytysnesteet vuotaa ulos.

Cagivoissa on 200H kannessa 15:1 korjaamaton puristussuhde ja sen verran ainakin uskaltaa laittaa ilman että alkaa nakuttaa.

Tarkkoja mittoja ei voi antaa koska osissa on aina vähän toleransseja.
Vap1s
Pyörä:
cagiva mito , Aprilia Rx -02 ,
Liittynyt:
2.11.2009 16:43

ViestiKirjoittanut Vap1s » 20.5.2010 0:27

Morjesta, Elikkä jotkut puhuu että 2009-2010 mitoista ei saa tehoa irti, Itsellä tulee kilometrejä paljon ja mitoja niin vähän käytettynä myynnissä jos niitä harvoja on niin 2000 mallia ja 40 000km ajettuja.

Eli kertokaas kokemuksistanne 09-10 vuosimallien mitoista, miten lähtee vakiona ja mitä kuristuksia olette niistä löytäneet yms, Ja paljon veikkaatte että tulee maksamaan tt putki, sit nää kuristuksien poisto?
80-Kaitsu
Pyörä:
Cagiva Mito 125 -92
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.2.2009 23:35

ViestiKirjoittanut 80-Kaitsu » 20.5.2010 23:16

Jos vanhaa (-92) Mitoa lähdetään virittämään, niin miten pitkään esim. 200H- mäntä kestää ajoa normaalissa käytössä? Pyörää olisi tarkoitus alkaa virittämään hieman pienemmällä budjetilla, jos joku viitsisi ehdotella asioita joita voidaan pienellä vaivalla vaihtaa. Mitossa tällä hetkellä Arrowin kokoputkisto sekä muuttuvakurkkuinen pakoaukonsäädin.
*samse*
Pyörä:
Xps, Raptor
Liittynyt:
22.7.2005 17:47

ViestiKirjoittanut *samse* » 21.5.2010 18:10

Aramid kirjoitti:
Kannen laskeminen täytyy tehdä sorvissa ja O-rengas urien täytyy pysyä kutakuinkin saman syvyisinä


juu sorvilla vedetään, täytynee vähä ruveta mittailee ja laskeskelemaan
M: "mototin komein ruoska" http://www.motot.net/galleria/28613
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 21.5.2010 19:17

Squishin voi kätevästi mitat pujottamalla juotostinalanka, mihin on sulatettu pallo päähän, tulpanreiästä sisään siihen squishbandin kohdalle ja sitten pyörättää starttia.