Yamaha DT viritys/tekniikka

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.3.2013 22:33

pelle000 kirjoitti:Paljoko irotaisi tehoa, jos deeteeseen asennuttaisin 170cc:n, 35mm kaasuttimen, arrowin putken, pipercrossin, 32mm imukaulan sekä hiilariläpät? 34hv renkaalta?
Jotain 25-30heppaa, 34 heposta on pelkkä unelma.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.3.2013 22:45

http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400485100010.pdf
Eli takapyörä teho jossain 25hp hujakoilla, ehkä vähän enemmänkin mutta tuskin yli 30hp päästään ilman isompia muutoksia.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 26.3.2013 23:16

Rajis- kirjoitti:http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400485100010.pdf
Eli takapyörä teho jossain 25hp hujakoilla, ehkä vähän enemmänkin mutta tuskin yli 30hp päästään ilman isompia muutoksia.

huom vakiokaasutin yms yms. ;)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.3.2013 23:24

No et kyllä 10hp revi lisää pelkällä kaasarilla :D Vääntöpyttyhän toi athena on ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut villlee » 27.3.2013 14:09

jud33 kirjoitti:mut se pumpun lovi juttu on jo pykälässä 2 vai pystyykö sitä joteki muuten säätämään sen lisäksi ? :eek:

Eikös se sitten ole jo valmiiksi sopivassa pykälässä? Eli ei tarvitse koskea sinun enää siihen. Tiestysti jos haluat pelata varmaan päälle, ni voit lisätä tankilliseen vaikka puol desiä öljyä. Jos liikaa alkaa työntämään sitä öljyä, niin pärrä alkaa tulppia syömään... :)
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 27.3.2013 17:16

jep niin vähän arvelinki mutta kiitos paljon vastauksesta! 8)
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 28.3.2013 20:48

_rieska_ kirjoitti:Kokeileppa irrottaa YPVS-servon johdot siis jos siellä on se liitin jossa on joko 3 tai 5-johtoa niin se. Tuolloin Pakoaukko on kokoajan auki, eli tyhjäkäynti luultavasti katoaa ja muutenkaan ei alakierroksilla toimi, mutta koeajolla kun isolla kaasulla ajelet niin saat vähän suuntaa siitä kulkeeko pyörä kunnolla sillonkaan. Raportoippa tänne sitten.


Sain vihdoinkin aikaseksi tehdä ton operaation. Lopputulos: tehoalue 6000rpm-8000rpm ja siihen loppuu vääntö. Eli piikki tavallaan loppuu kesken. Hikisesti pääsee satasen vauhtiin kun ennen meni hups vaan 110 vaikka oli vakioputki kiinni (nyt giannelli). Kannentiiviste ei vuoda, alatiiviste ei vuoda, ei ole leiponut, on säädöissä, tai vaikkei olisi niin pitäis sen nyt näkyä alakierroksillakin ja on uus tulppa.

Mitäs sitten?
jud33
Pyörä:
Yamaha Dt125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
30.6.2010 16:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jud33 » 29.3.2013 11:50

miten teillä ketkä olette laittanu isomman kaasarin niin itellä ainakin meinaa tukehtua jos laittaa ryypyn päälle eli lähtee paljon paremmi ilman ryyppyä käyntii että onks toi ihan normaalia vai mistä se johtuu ? :s
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 29.3.2013 13:04

jud33 kirjoitti:miten teillä ketkä olette laittanu isomman kaasarin niin itellä ainakin meinaa tukehtua jos laittaa ryypyn päälle eli lähtee paljon paremmi ilman ryyppyä käyntii että onks toi ihan normaalia vai mistä se johtuu ? :s

Säädöt päin perkelettä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 30.3.2013 0:38

Alatye kaikki säätämään kaasaria. Haukkapv laittaa testiksi pykälää pienemmän pääsuuttimen ja tuo ryyppyjätkä laittaa pienemmän tyhjäkäyntisuuttimen.

Haukkapv saatto aiemmin jo sanoa mutten muista ja laiskottaa, eli mihin asti lämpömittari kipuaa?
vesbeli
Pyörä:
Honda F4i, Suzuki Rm125 ja Monkey
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.2.2012 16:37
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vesbeli » 30.3.2013 19:08

mihis suuntaan ton ypvssän kuulukaan liikkua kun kaasua antaa kun mulla liikkuu niinku vasempi puoli ylöspäin ja sillon pakoaukko menee kiinni päin onko mulla toi säädin väärin päin vai onko se joku sähkövika kun viime keväänä tasitelin saman ongelman kanssa ja sillon korjaantu kun vei ton servomoottorin lämpösee ja kuivaan kokeilin sitä taas mut ei toiminu
Stunttausta
http://www.youtube.com/watch?v=_XbzsnLE_74
http://www.youtube.com/watch?v=F7moslBXRTo
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 30.3.2013 20:33

vesbeli kirjoitti:mihis suuntaan ton ypvssän kuulukaan liikkua kun kaasua antaa kun mulla liikkuu niinku vasempi puoli ylöspäin ja sillon pakoaukko menee kiinni päin onko mulla toi säädin väärin päin vai onko se joku sähkövika kun viime keväänä tasitelin saman ongelman kanssa ja sillon korjaantu kun vei ton servomoottorin lämpösee ja kuivaan kokeilin sitä taas mut ei toiminu

Se kiekon lovi pitää liikkua oikeelta ylöspäin, pakoaukko auki kun kiekon lovi suunnilleen siellä reijän kohdassa ylhäällä. Sitten oma kysymys; missä vika, detsi ylikuumenee n. 5-6km ajon jälkeen, mäntä juuri vaihdettu. Seoksen pitäisi olla kohdillaan, öljyä hieman lisätty tankkiin tuorevoitelun lisäksi. Ei ole ennen tehnyt tuollaista.
PS. Termaria en ole tutkinut, miten sen irroitus onnistuu?
vesbeli
Pyörä:
Honda F4i, Suzuki Rm125 ja Monkey
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.2.2012 16:37
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vesbeli » 30.3.2013 20:45

Juu kiitti vastauksesta. Tohon sun kymysykseen termarin irrotus onnistuu helposti otat sen kopan kannesta auki mihin toi jäähytys nesteletku menee sieltä se irtoo iha vaan nostamalla.
Stunttausta
http://www.youtube.com/watch?v=_XbzsnLE_74
http://www.youtube.com/watch?v=F7moslBXRTo
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 31.3.2013 16:32

En nyt ehkä usko että Giannellin kanssa tarttis pienempää pääsuutinta? Jos tossa on jotenki säädöt pielessä niin ennemmin aivan hitusen laihalla kuin rikkaalla käy.
Lämpömittari ei mee yli puolen välin.
topi96
Liittynyt:
16.2.2011 15:36
Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut topi96 » 31.3.2013 18:14

Yamaha Dt 125 X savuttaa, eli mikä vika kun Dt savuttaa oikeen kunnolla lämpimälläkin koneella. Kannentiiviste ainaki ok. Mitenkä tota öljypumppua pitäs säätää ja minkälaista öljyä pitäs laittaa. Ja onko muita ehotuksia mitä pitäs tehä?