mrdodger kirjoitti:Nyt siis on tullut testattua että kulkee ja keulii mutta saako Cagiva W8:aan viri/varaosia mistään?
Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.
Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.
mrdodger kirjoitti:paskan ostin ku ei saa osia mistään prkl!!
Ylikoon laakereita on vaikea löytää, niin että kaikki muut mitat täsmäisivät alkuperäiseen. Jos lohkon ja laakerin välys on TODELLA pieni, saattaa pienirakeinen laakerilukite toimia uuden laakerin kanssa. Mutta jos välys on vähänkin suurempi niin suosittelen uusien lohkojen ostamista TAI pesän holkittamista koneistamolla. Huomaa että alumiini laajenee lämmetessään enemmän kuin rauta, joten laakerin ja pesän välys on suurempi kuumalla koneella kuin kylmänä..Vethiel kirjoitti:Mulla on nsr -87 moottorin vasen kampiakselin laakeripesä väljähtänyt. Pystyykö tätä korjaamaan esim. koneistamalla laakeripesä suoraksi ja ostaa suurempihalkaisijainen laakeri tai jonkinnäköisellä holkkipatentilla? Vai miten..?
-Zone- kirjoitti:Noilla vanhanliiton miehillä oli muutoinkin iso liuta muitakin kikkoja. Monesta traktoristakin kiertokankien laakerivälystäkin pienennettiin juuri foliopaperilla. Eli pieni pala folioo laakeriliuskan ja kiertokangen laakeripesän väliin ja välykset laakerissa oli taas jonninaikaa pienemmät. Laakerin ja kampiakselin pintahan siitä ei yhtään parane, mutta eipähän kolise välyksien vuoksi
Sen kuuluu liikkua täysin sulavasti ja kevyesti tottakai. Eri asia sitten jos sulla on jo sylinteri kii ja pyörität vauhtipyörästä? Sillon pitäis tuntua vastusta.mazaza kirjoitti:Kun vaihtaa runkolaakerit, niin kuinka jäykkä kampiakselin pitäisi sitten olla, kun laittaa lohkot yhtee? Siis ku kampiakselia pyörittää nii miten jäykkä sen kuuluu olla?