2T viritys ja tekniikka

mrdodger
Liittynyt:
31.5.2007 13:17
cagiva w8

ViestiKirjoittanut mrdodger » 8.10.2008 20:43

Terve, tässä mietin että onko kellään kokemusta cagiva w8 vm.2000? niinku et onko hyvä esim. keulimiseen ja kulkeeko hyvin jne. Nouseeks lämmöt nopeesti jos vähän leikkii koska on kuitenkin ilmajäähdytteinen? ja sit vielä et saaks siihen viri/varaosia mistään?
mrdodger
Liittynyt:
31.5.2007 13:17

ViestiKirjoittanut mrdodger » 9.10.2008 18:33

Nyt siis on tullut testattua että kulkee ja keulii mutta saako Cagiva W8:aan viri/varaosia mistään?
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 9.10.2008 18:52

mrdodger kirjoitti:Nyt siis on tullut testattua että kulkee ja keulii mutta saako Cagiva W8:aan viri/varaosia mistään?



Jos jostain, niin täältä: http://cagivaclub.tk/

Aika harvinaisia voi osat olla. Tai jos tekniikassa on samaa kuin Mitoissa jne, niin osaa löytyy, mutta mitään en sano kun en tiedä.
H.kuja
Liittynyt:
4.6.2008 19:24

ViestiKirjoittanut H.kuja » 12.10.2008 13:33

Olen tehoputkea hankkimassa ja tuli mieleen että jos ostan esim. Athenan/Arrowin/Depin paisarin ja isken siihen vakioänkän tai toisessa tapauksessa jonkun random vapaavirtausänkän kiinni, niin laskeeko tehot paljon verrattuna siihen itse paisarille tarkoitettuun änkkään? Pyörä on tietysti Yamaha DT.
Kultaista keskikaistaa!
mrdodger
Liittynyt:
31.5.2007 13:17

ViestiKirjoittanut mrdodger » 15.10.2008 11:46

paskan ostin ku ei saa osia mistään prkl!!
Huu
Pyörä:
fillari
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
30.5.2006 15:07
äänenvaimennin

ViestiKirjoittanut Huu » 27.10.2008 19:56

elikkäs pyörässäni äänenvaimentimen sisällä oleva "ritiläputki" on irti tai osissa :D eli kun otin vaimentimen käteeni ja heilutin sitä kuuluu kilinä ja "ritiläputki" on irti. onko siitä jtn tehollista haittaa tai jtn muuta haittaa?
Vethiel
Paikkakunta:
tre seutu
Liittynyt:
5.6.2006 22:09
hälp!

ViestiKirjoittanut Vethiel » 27.10.2008 21:15

Mulla on nsr -87 moottorin vasen kampiakselin laakeripesä väljähtänyt. Pystyykö tätä korjaamaan esim. koneistamalla laakeripesä suoraksi ja ostaa suurempihalkaisijainen laakeri tai jonkinnäköisellä holkkipatentilla? Vai miten..? :roll:
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Sen1 » 27.10.2008 23:31

Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.

Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.



Allekirjoitan tämän TT-AF1 pyörän kanssa.

Tyhjällä änkällä tippu kierrokset täysin samallla tavalla :lol:
sukeltaja-ankka
Pyörä:
Dt125r -91 osin myynnis, Volvo740
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
24.6.2008 20:25

ViestiKirjoittanut sukeltaja-ankka » 28.10.2008 16:17

mrdodger kirjoitti:paskan ostin ku ei saa osia mistään prkl!!

Mul oli sama ongelma Kawan kaa. Ei mitää mistää.
Ei muutaku tiukkaa ajoa ja huoletonta huoltoa!
Myydään detsin osia! http://www.motot.net/talli/osat/id5302/
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 28.10.2008 19:17

Vethiel kirjoitti:Mulla on nsr -87 moottorin vasen kampiakselin laakeripesä väljähtänyt. Pystyykö tätä korjaamaan esim. koneistamalla laakeripesä suoraksi ja ostaa suurempihalkaisijainen laakeri tai jonkinnäköisellä holkkipatentilla? Vai miten..? :roll:
Ylikoon laakereita on vaikea löytää, niin että kaikki muut mitat täsmäisivät alkuperäiseen. Jos lohkon ja laakerin välys on TODELLA pieni, saattaa pienirakeinen laakerilukite toimia uuden laakerin kanssa. Mutta jos välys on vähänkin suurempi niin suosittelen uusien lohkojen ostamista TAI pesän holkittamista koneistamolla. Huomaa että alumiini laajenee lämmetessään enemmän kuin rauta, joten laakerin ja pesän välys on suurempi kuumalla koneella kuin kylmänä..
a-ku
Pyörä:
Suzuki S, Kawasaki KDX
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.9.2005 15:01

ViestiKirjoittanut a-ku » 1.11.2008 13:53

Joo holkitus on ihan toimiva ratkaisu. Mulla on tehty kdx lohkoon sillälailla edellisen omistajan toimesta.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.11.2008 15:48

Vanhoina hyvinäaikoina, kun laakerilukitteita yms. ei ollut, niin ukot porasivat lohkon laakeripesään pienen syvennyksen ja sinne laitettiin pieni laakerinkuula, joka siis upposi pesään puolittain. Laakerin ulkokehään tehtiin sammalle kohtaa rälläkällä lovi, eikä laakeri päässyt pyörimään enää pesässään. Toinen käytetty konsti oli foliopaperi, josta tehtiin laakerin ympärille panta ja prässillä painettiin laakeri paikalleen. (kuumennettuun lohkoon tietenkin)

Noilla vanhanliiton miehillä oli muutoinkin iso liuta muitakin kikkoja. Monesta traktoristakin kiertokankien laakerivälystäkin pienennettiin juuri foliopaperilla. Eli pieni pala folioo laakeriliuskan ja kiertokangen laakeripesän väliin ja välykset laakerissa oli taas jonninaikaa pienemmät. Laakerin ja kampiakselin pintahan siitä ei yhtään parane, mutta eipähän kolise välyksien vuoksi ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 2.11.2008 9:51

-Zone- kirjoitti:Noilla vanhanliiton miehillä oli muutoinkin iso liuta muitakin kikkoja. Monesta traktoristakin kiertokankien laakerivälystäkin pienennettiin juuri foliopaperilla. Eli pieni pala folioo laakeriliuskan ja kiertokangen laakeripesän väliin ja välykset laakerissa oli taas jonninaikaa pienemmät. Laakerin ja kampiakselin pintahan siitä ei yhtään parane, mutta eipähän kolise välyksien vuoksi ;)

Voi toimia jossain traktorissa, kun maksimikierrokset ovat n. 2300r/min. Mutta näissä "kisaisemmissa" peleissä olisi äkkiä paikat solmussa.

Jaa jaa, mutta läppähän se tämä tais ollakin..
mazaza
Pyörä:
Aprilia Rs vm 2000
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
15.7.2008 10:41

ViestiKirjoittanut mazaza » 2.11.2008 15:15

Kun vaihtaa runkolaakerit, niin kuinka jäykkä kampiakselin pitäisi sitten olla, kun laittaa lohkot yhtee? Siis ku kampiakselia pyörittää nii miten jäykkä sen kuuluu olla?
malaco
Pyörä:
Yamaha YZ125
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
28.4.2007 16:42

ViestiKirjoittanut malaco » 2.11.2008 15:45

mazaza kirjoitti:Kun vaihtaa runkolaakerit, niin kuinka jäykkä kampiakselin pitäisi sitten olla, kun laittaa lohkot yhtee? Siis ku kampiakselia pyörittää nii miten jäykkä sen kuuluu olla?
Sen kuuluu liikkua täysin sulavasti ja kevyesti tottakai. Eri asia sitten jos sulla on jo sylinteri kii ja pyörität vauhtipyörästä? Sillon pitäis tuntua vastusta.