Rotax 122 ja 123

Veitsi
Pyörä:
Aprilia Red Rose 'Orange Edition' & Skyteam Monkey
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
16.7.2008 20:05

ViestiKirjoittanut Veitsi » 26.4.2010 18:44

Missä mahtaisinkaan olla ilman sinua. :) Kiitos jälleen.
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 26.4.2010 19:15

Kiitä katsastusmiestä joka vaatii mua hankkimaan jostain alkuperäsen mittariston että saan kilpiin. Muuten olisin ajelemassa enkä täällä kyttäämässä.. -.-
Jorgeli
Liittynyt:
9.6.2009 16:54

ViestiKirjoittanut Jorgeli » 26.4.2010 19:51

Baw33 kirjoitti:Kiitä katsastusmiestä joka vaatii mua hankkimaan jostain alkuperäsen mittariston että saan kilpiin. Muuten olisin ajelemassa enkä täällä kyttäämässä.. -.-

Pyydä säxä mieheltä mittaristoa lainaan?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 26.4.2010 20:00

No voishan sitä kysyä, mut taitaa olla turha vaiva.. :|

Jos lopetetaan OT ennenku alkaakaan kunnolla..
circa
Liittynyt:
26.2.2009 17:08

ViestiKirjoittanut circa » 3.5.2010 15:38

Eli mun räsä tuntuu hyytyvän siinä 7000rpm kohdal ja joutuu nypyttää et saa kierrokset nousee ja sitte se ottaaki vitun äkäsen piikin. Toi 7t ongelma on vaa >3 vaihteilla. Virinä pyöräs on arrowi rave2 ja 34mm kaasari. Vaihdoin männän 600km sit ja sillä tuskin on asiaa toho ongelmaa joka ilmeni tänää ajaessani kouluun?
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 3.5.2010 19:41

circa kirjoitti:Eli mun räsä tuntuu hyytyvän siinä 7000rpm kohdal ja joutuu nypyttää et saa kierrokset nousee ja sitte se ottaaki vitun äkäsen piikin. Toi 7t ongelma on vaa >3 vaihteilla. Virinä pyöräs on arrowi rave2 ja 34mm kaasari. Vaihdoin männän 600km sit ja sillä tuskin on asiaa toho ongelmaa joka ilmeni tänää ajaessani kouluun?


raven laippa karstottunu ja meinaa juuttua kiinni sillon ku sen pitäs avautua.
Juustus
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
30.7.2008 1:03

ViestiKirjoittanut Juustus » 3.5.2010 21:47

Juustus kirjoitti:Nyt se saatana temput teki, kun se ei enää käyntiin lähde.

Elikkäs toissa perjantai-iltana rullailin kaverille, pyörä toimi ihan normaalisti. Sitten aamulla olin lähdössä kotia, mutta mäksän perhana ei meinannut käynnistyä sitten millään. Parikin kertaa kun se hörähti käyntiin, oli pyörää pakko käytättää ryypyllä sekä kaasulla, että se pysyi käynnissä. Pääsin jo ajamaan noin kymmenen metriä, mutta pysähtyessä sammui heti. Siinä kaverin kanssa poljettiin ja teki taas sitä samaa että hörähti ja bensat heitti putkeen ja sammui.

Kaveri heitti sitten kotiin ja nukuin siinä kolme tuntia. Käppäilin takaisin sitten kaverin pihaan ja mäksäpä lähti tulille varmaan 4-5:stä polkaisusta ja alkoi käymään ilman nikotteluja tai oireita. Sen päivän toimi taas ilman ongelmia, mitä nyt kaupungin läpi suhasin pari kertaa, paitsi että tankilla heitteli bensaa taas putkeen parin polkaisun aikana, ennen kuin lähti käymään. Sunnuntaina pyörä seisoi, kunnes nyt viime maanantaina olin aamulla lähdössä käymään kaupungilla. Ensimmäisissä valoissa pyörä sammui heti pysähdyttyäni ja toisissa valoissa myös. Lopulta se sitten sammahti keskustaan ja käynnistäessä lupasi vain nihkeästi ja heitteli bensaa putkeen. Rullasin sen sitten kotiin ja iltapäivällä kävin pyörän kimppuun. Vaihdoin uuden Denson iridium-tulpan vanhan huonoksi menneen tilalle, pesin ja öljysin putsarin ja vääntelin ilmaruuvin suunnilleen tehtaan täystehoasetuksiin.

Arvelin jo että näillä ongelma ratkeasi, kun edellinen omistaja asunut maalla ja mm. putsari ja tulppa oli täynnä paskaa. Käyntiin se lähti, ja kaveri veti korttelin ympäri, mutta nykivästi toimi, eikä jaksanut vetää piikille bensansyötön katkeillessa jatkuvasti tyyliin "boo-boo-moo-moo", pyörän kulkiessa hölkkävauhtia.

Joten missä oireista päätellen vika piilisi? Itse olen kaasarin tukoksen kannalla ottaen huomioon edellisen ajoympäristön missä vanha omistaja on ajellut ja on-off toiminnan jolloin kone on aina käynyt normaalisti. Hirveä romaani, mutta koittakaa saada selvää.


Pohjana tuo romaani ja nyt vähän nykytilannetta. Kaasarin putsasin ja suuttimina oli ilmeisesti tehtaan antamat TT-arvot, eli 125 pääsuutin jne. Kasattiin siinä kaverien kanssa pyörä ja lähdettiin polkemaan. Ei meinannut lähteä käyntiin kunnes lopulta se lähti tulille. Se kyllä pysyi käynnissä, mutta tyhjänkäynnillä sammui ja pienen lämmittelyn jälkeen lähdin kierrättelemään, niin sitten se meni ja tukehtui, eikä enää lähtenyt käyntiin.

Eli pyörään siis tehty/vaihdettu:

-Uusi tulppa
-Kaasari putsattu
-lmanputsari puhdistettu ja öljytty
-Pyörä tehtaan TT-säädöissä

Onko kenelläkään antaa vinkkiä, mikä olisi vikana? Alkaa nimittäin vituttaa, kun pyörä seisoo ja äiti uhkaa lopettuu vakuutuksien maksun jos en saa tuota ajokuntoiseksi. :s
Kuvia uusista ja vanhoista ajopeleistä: Gilera SMT, Aprilia MX 125 ja CBR 600
volvomies760
Liittynyt:
1.11.2009 22:56

ViestiKirjoittanut volvomies760 » 5.5.2010 19:31

sylinteri oli irti kun laippa ei lähtenyt(oli se laipan tappi/pultti palasina/poikki ja nyt kun kokosin kaikki takas ihan niinkuin kuului... kuuluin hiuka krohinaa ja ajoin joku 100m ja hyyty siiten. noh ei siinä vielä kaikki ,koitin startata ja akku hyyty sit nopeest ja koitin mäkistarttii no sit se vissii leikkas ku ei enää pyöriny takarengas . mitä tein väärin? laippa ym systeemi oli ainakin ok kun tarkistin jälkeenpäin ja toki kaikki muutkin asiat ennen käynnistystä moneen kertaan. öljysin myös sylinterin ja männän ennen takaisin laittoa.

Voiko olla et männänrengas meni poikki asennuksessa ja kiilautui sinne ? sylinteri meni kyl aika hyvin paikoilleen.

Onko kallis remontti viedä pajalle tämmönen kiinni leikannu apriliia?rotax123 replica -89

hyvää kevättä
jipsu
Liittynyt:
6.5.2010 21:44

ViestiKirjoittanut jipsu » 6.5.2010 21:51

Mikäpä voisin olla räsässä kun ajaa lämpimäksi ja lähtee paikaltaa nii lörpöttää ykkösel pitkään eikä tahdo nostaa kieroksia juuri ollenkaan ja lopettaa kokonaan vasta kun laittaa kakkoselle? Voisko olla että käy liian vahvalla tai jtn vastaava?
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 7.5.2010 1:11

Juu, kokeile vähän pienempää pääsuutinta.
Profuel
Pyörä:
Tunturi Retki 6
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
10.6.2008 21:37

ViestiKirjoittanut Profuel » 7.5.2010 11:54

Pystyykö mäxän vakiopannua porauttamaan? Keitti pullakahvit eilen..
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 7.5.2010 14:48

Eip, se on vietävä pinnotettavaks. Ja se ei oo halpaa.
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 7.5.2010 22:21

Siis eikö se oo samanlailla kun räsissä? Eli jos ei leivo liian pahasti niin saa hoonaamalla toimimaan vielä ilman uutta pinnotusta. Siis kun pinnotus on niin paksu, että sitä on mahdollista vähän hoonata? :|
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 7.5.2010 23:01

siis tottakai pystyy hoonamaan, mutta sillä ei mitään syviä naarmuja saa pois.
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 8.5.2010 0:49

Ei sitä pinnotettua kyllä oikeen pysty hoonaamaan. TODELLA kevyesti voi koittaa, mutta se pinnote lähtee kävelee aika hätäseen ku rupee hoonaamaan..