Öljytopic #2

ikusuz
Pyörä:
Suzuki pv, Husqvarna SMS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.11.2009 22:20
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut ikusuz » 17.10.2011 21:34

Onhan ne, eikö se jo hinnassakin näy? :D
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 23.10.2011 22:42

Mahdollisimman vähä savuttava öljy kiitos??? rupeaa näyttää toi tuprutus siltä että välillä epäilen tankanneeni diseliä....
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 24.10.2011 16:09

Kaverit suosivat tuota Motulin 710. Eipähän ne niiden 2t:t savuta sen enempää kuin oma nelari tuolloin, ellei sitten kunnolla vinguttele. Ero on aika järkyttävä kun vertaa siihen savumäärään mikä tuli kahdesta NSR:stä, joista toisessa oli jotakin mineraalipohjaista halpisöljyä ja toisessa Motulia. Halvemmista öljyistä irtosi toisessa Näsärissä varmaankin 3x enemmän savuva.
Mopo oli ja mopo meni :(
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut L_rppa » 29.10.2011 9:35

Mitäs öljyä käytät nyt? Ei toi Teboilin 2t bike savuta mulla ainakaan kauheasti, ja on hyvää hinta/laatusuhteeltaan.
hsqqqh
Liittynyt:
19.11.2011 18:39
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut hsqqqh » 23.12.2011 15:11

-
Viimeksi muokannut hsqqqh päivämäärä 5.9.2016 21:44, muokattu yhteensä 1 kerran
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 24.12.2011 16:28

Samahan tuo, ainoa on oikeastaan mahdollinen karstan määrän lisääntyminen. En sitten tiiä onko sekin vain "pelottelua" mut samalleen se teboilin öljykin voitelee :D
läskipää2000
Liittynyt:
24.9.2009 17:21
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut läskipää2000 » 26.12.2011 1:47

Jep. Ei huomaa mitään eroa :D Jonnet vaan luulee, että kun laittaa kotariinsa kalleinta öljyä että menee kovempaa eikä leikkaa vaikka ajaa 10km kaasu pohjassa, sit jos laittaa teboilia ja leikkaa niin syytetään halpaa öljyä :D No teboil on hyvää ja oon käyttäny omassa derbissä ja dt125 sitä.

Ero korkeintaan hajussa ja hinnassa...
selleri
Pyörä:
tunturi ss -82....Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen EXC 09!
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
4.8.2008 18:36
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut selleri » 28.12.2011 22:54

Itekkin kesällä kokeilin kottaraiseen eri öljyjä niin toi teboilin 2-t bike toimii vallan mainioisti myös siinä kotarissa. Kaikista kallein öljy oli jottain iponee 22e/l oli jotain ihan kauheeta. sillä kun rallatteli nappi pohjas niin kaikki oli kauheessa paskassa jarrulevyä myöten. Toi tts vai mikä rs onkaan toimi hyvin enkä huomannu eroo teboilin ja nesteen 2-t super racinkiin.
Saimonii
Pyörä:
Aprilia RS250
Liittynyt:
15.2.2011 13:02
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Saimonii » 29.12.2011 15:34

Katukäytössä harvemmin huomaa öljyn eron muuten kuin hinnassa, savuna ilmassa ja tuoksulla. Laadukkaan 2t öljyn ero huonolaatuiseen on pääosin lämmön- ja paineenkesto.
Jos nyt verrataan ääriolosuhteita. Ratapyörällä ajetaan koko aika tehoalueella korkeilla kierroksilla. Seurauksena koneseen tulee paljon rasitusta (lämpöä). jolloin öljyn on toimittava korkeassa lämpötilassa ja paineessa. Tällöin laadukas öljy palaa puhtaasti ja ei karstaa, kuitenkin voidellen koneen. Samalla öljyllä kadulla ajettaessa öljy ei pala täysin, koneen rasitus pienempää ja sen seurauksena jättää jälkeensä karstaa, sekä öljyä tulee putkesta. Tietysti koneen viritysaste vaikuttaa mitä öljyä tulisi käyttää. Halvempi öljy toimii hyvin katuajossa, koska ei vaadi niin korkeaa palamislämpötilaa ja on suunniteltu siihen käyttötarkoitukseen.

Tiivistettynä. Huonolaatuinen öljy tehokkaassa mottorissa palaisi kovassa rasituksessa kokonaan pois ja ei näin ollen voitelisi konetta tarvittavalla tavalla. Seuraus: leipoo kiinni!

Itse käytän koneessa GRO Power 1 öljyä. Vaikka purkissa lukeekin, että tarkoitettu seosöljyksi, niin olen nyt ajanut 5000km tuorevoitelulla ilman ongelmia. Ajettu myös TTS:llä, mutta GRO tuoksuu paremmalle. Laatikkoon menee sitten Shellin, Motulin tai Castrolin 75w90.
Tuoppii_
Pyörä:
Honda cr 250 -96 Yamaha Dt 125 peugeot xps-08 yz 80cc
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
4.5.2010 15:27
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Tuoppii_ » 29.12.2011 19:05

Joo mutta kyllä se laadukas öljy pidentää käyttö-ikää kun voitelee paremmin myös petareita.
Mielummin täys- synteettistä kuin mineraalia vaikka olis katukäytössä.
Saimonii
Pyörä:
Aprilia RS250
Liittynyt:
15.2.2011 13:02
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Saimonii » 29.12.2011 21:07

Joo tottakai pidentää. Puhuin nyt lähinnä täyssynteettisistä öljyistä. Tietysti laadukkaampi öljy jättää paremman kalvon metallipinnalle, joka kestää myös painetta paremmin.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 31.12.2011 21:54

Hyvin on ainaki kotarissa menny 2t bike :D Sittenku karstaantuu ni antaa kenkää ;)
Pöö
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 1.1.2012 12:55

Mistäs ootte ostellu noita 4 Litran pönttöjä 2-t öljyä ja minkä merkkistä öljyä?

Sit toine juttu ku oon tehny tommosen 2,5dl mittapullon jostain mehupullosta, niin kai sielä kuitenki kehtaa sitä öljyä pitää vai syöpyyko tms. siitä muovista jotain juttua öljyn sekaan?
hsqqqh
Liittynyt:
19.11.2011 18:39
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut hsqqqh » 1.1.2012 13:34

-
Viimeksi muokannut hsqqqh päivämäärä 5.9.2016 21:46, muokattu yhteensä 1 kerran
läskipää2000
Liittynyt:
24.9.2009 17:21
Re: Öljytopic #2

ViestiKirjoittanut läskipää2000 » 1.1.2012 13:41

OziBo_ kirjoitti:Mistäs ootte ostellu noita 4 Litran pönttöjä 2-t öljyä ja minkä merkkistä öljyä?

Ainaki täällä myydään tarjoustalossa eli tokmanni kaupoissa noita neljän litran teboilin 2-tahti purnukoita. On hinta/laatusuhde kohillaan ;)