Turbo nelariin

Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 26.12.2008 14:45

Blääh. Nyt ei enää hyydy ku antaa jenkaa. Mut ei anna ahtojakaa. Kiertää ilosesti loppuun asti, mutta ahdot ei vaan nouse. Ja sen verta tiivis toi systeemi että kun ahtimen imupuolelle laittaa käden eteen ni kone tukehtuu.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 26.12.2008 17:22

Ois hyvä nähdä kokoonpanosta jonkunnäköstä kuvaa ja tietää mitä sinä sille olet tehnyt.
Dank memes melt steel beams.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 26.12.2008 23:12

Tuo mun turbo kokeilu ei oikeen tehokkaasti toiminu niin kokeilen nyt laittaa kaasarin painepuolelle.
Laitan sellasen parin litran tankin josta tulee paineen pitävä ja siihen tulee paine ahtoputkesta.

Kaasarin paineistus meni helposti kun otti vaan tuorevoitelu nipan pois ja letku tilalle.

Laita ulbert tuo hukkaportti jumiin.
Luulis että nostais ees vähä ahtoja ku mullaki kävi 0.2 ahdot vaikka kassu imupuolella ja muutenki lumella kokeilin.
Kai kokeilit ajaessa, kun eihän se turbo tämän kokoisessa koneessa vapaalla ahda?
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 26.12.2008 23:54

Millai se lumi renkaiden alla vaikuttaa ahtamiseen, tai se että onko vaihde vapaalla? :roll:
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 27.12.2008 0:05

Kun kone ei rasitu niin pakokaasuja tulee vähemmän.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 27.12.2008 14:05

Juuzmo kirjoitti:Millai se lumi renkaiden alla vaikuttaa ahtamiseen, tai se että onko vaihde vapaalla? :roll:


Kylläähän se on niin että moottori tarvitsee rasitusta että syntyy pakopuolelle tavaraakin. Turboautoissa tulee dynotuksessa helposti ongelma ettei ahdot nouse penkissä tarpeeksi, näin kävi oman audinkin kanssa; Ajossa kyllä ahtoi varsin nätisti sinne 1,5bar mutta penkissäpä ei noussutkaan kuin vaivaiseen 1,1.

Ei muuten tuossa saabissakaan ahtopaineet juuri tyhjänä polkiessa nouse ;).
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 27.12.2008 17:04

Joo. Ekat ajot ajeltu =) Elikkä ihan tankin paineistus menetelmäl mennään tällä hetkellä. Turbo pyörii tosi mukavasti ja vinhaa tahtia. Sammutuksen jälkeen vielä 5sek suhisee paikoillaan.

Turbo heräilee siinä 3 tonnin kohdilla kunnolla. Ei oo kiekkamittaria kiinni ni vaikea arvioida. Elikkä kun pitäis lähtee ahtamaan kunnolla niin mittari värähtää 0.1bar(olin tarkkana kun ahdot oli pakko saada ;D) kohdalla ja sitten alkaa järkyttävä pauke. Eteenpäin mennään mutta kierrokset ei nouse. Päästää kaasun ja antaa rullata hetken ni voi taas saada kierrokset nostettua. Eli ihan selkeesti bensansaannista kiinni?
Tankkiin menee noin 15mm putkea. Hiljalleen Erheen ja virheiden kautta ahtoihin mennään!
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 27.12.2008 18:40

Se on vissiin aika tarkka ettei mikään liitos saa vuotaa ku sit ei tule bensaa.
Onko kaasari paineistettu oikein?
Onko tankissa niin hyvä korkki ja se letkun liitos ettei vuoda?
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 27.12.2008 20:16

Mä tiiä onko kaasari paineistettu oikein :D.. Oon tukkinu kohokammion ylivuotoletkun ja laittanu Alipaine? letkuun paineen. Muualta ei se paine pois pääsekkään. Miettisin vaan sitä että pitäisköhän kohon yläpuoli vielä paineistaa erikseen? Kyllähän kohossa reikiä pitäis olla? Joo pitää vielä tiivistellä noita liitoksia, ja muutenkin putkistoa laittaa parempaan kuosiin. Jos ens viikolla vaan hakis paineensäätimen, pumpun ja uudet putket kaikkialle.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 27.12.2008 21:39

Senhän näkee sitte ajossa että hirttyykö kaasu paineilla :D
Ja kannattaa turbolle se öljyn kierto laittaa kunnolla.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 27.12.2008 22:13

Aika hyvin hyrrää toi turbo. Vielä sammutuksen jälkeen joku 5s suhisi paikoillaan. :). Et kyllä se ainakin kunnossa on. Joo pitää tota öljynkiertoa vielä vähän miettiä. Toi öljynlauhdutin tossa on vähän semmonen et pitäis varmaan ottaa pois. Kun siinä paluukierrossa ei mitään sais olla ahdistamassa. Jos se ahdistaa. Voi sen sitten laittaa jonnekki muualle vaikka.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 27.12.2008 22:32

Sulla on vaan tuo turbo niin ylhäällä ettei saa laskulle tota paluukiertoa ja sillon yleensä savuttaa mukavasti.

Ei kannata sammuttaa mopoa kun on kiekat vasta ollu tapisa ku pitäs vähä aikaa pitää tyhyjäkäyntiä että turbo lakkaa huutamasta. Leikkaa kiinni se turbo jos ei saa ööliä

Kylläse mullaki teki nuin vaikka ei ahtanukkaan palio mitään :D
Sitteku turbo rupiaa sakkaamaan niin on jo ahtoja.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.12.2008 13:58

Varmaan kannattaisi se kokoonpano rakentaa ihan kerralla kunnolla ja loppuunasti niin saattaisi jopa tullakin jotain.

Tää on aina niin hienoa kun heitetään vaan tuostanoinvaan "kunhan kokeilen" turbo paikalleen ja sitten ihmetellään kun se ei toimi.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 28.12.2008 15:15

:D Juu. Todellakin. Perse edellä puuhun.

E: Mihin toi öljynpaluukierto kannattais vetää? Missä olis mahdollisimman alhaalla. Pitäisköhän lohkoon tehdä reikä mihin sen vetäis?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.12.2008 17:52

Öljypinnan yläpuolelle kuitenkin, paluupuolella ei saa olla _yhtään_ vastusta öljynkierrolle.
Dank memes melt steel beams.