Yamaha TZR viritys/tekniikka

kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 11.1.2010 1:26

Siis mitä eroja noissa läppärungoissa on? En mä ainakaan ole mitää huomannu eroo mun tzr mukana tulleilla ja dt:n läppärungolla, ja tutun näkösiltä ne mp pitstopissakin myytävät näyttää. Rajotinläppien taivutuksista en sitte tiiä ;) taidan olla taas vaan niin sokee..
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 11.1.2010 2:03

Minkäs prossasta besaa te poijjaat käytätte itsarissa? 2%? :| valaiskaas vähäsen tietämätöntä ku tetsari tuli viikko sitten talliin :P
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 11.1.2010 7:53

Hmm, No en ala nyt väittelemään, mutta mun mielestä noi jossa on kahdet läpät päällekkäin olis TeZarin vakioläpät, mutta en nyt sitten aivan varma ole. MP-Pitstopista mäkin niitä kattelin ja siellä suurin osa oli mun mielestä noita joissa on kahdet läpät päällekkäin :lol:

E= Tuorevoiteluhan tezarissa on, mutta jos sen on ottanut pois käytöstä niin sanoisin että about 2,5% seos
tsekkaa tetsari galleriasta-
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 11.1.2010 9:21

Joo siis tiesin kyl et on tuorevoitelu, mutta eipä se paikoillaan ollut kun tetsarin sain. Ja mahtaakohan sitä saada laitettua vielä takaisin ku on joku dellorton 28mm kaasari? täytyykin tutkkailla onko siinnä sitä voitelunippaa.
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 11.1.2010 14:11

WalDemar kirjoitti:Hmm, No en ala nyt väittelemään, mutta mun mielestä noi jossa on kahdet läpät päällekkäin olis TeZarin vakioläpät, mutta en nyt sitten aivan varma ole. MP-Pitstopista mäkin niitä kattelin ja siellä suurin osa oli mun mielestä noita joissa on kahdet läpät päällekkäin :lol:
Voi hyvin olla, että niissä on semmoset vakionakin ainakin jossain vuosimalleissa, mutta ostin aikoinaan moposportilta boyesenin dt/tzr läpät ja ne on just tollaset keltaiset kaksi osaiset, niin sitä meinasin. Tosin munkin tzr mukana tuli sellaiset, mutta ajattelin että siihen oli ne viritysmielessä ostettu, koska mukana tuli myös tuommoset toisenlaiset.
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 11.1.2010 16:36

Mulla on detsissä tommoset keltaset kaks osaset läpät, mutten kyllä yhtään tiedä onko vaihdettu jälkeenpäin.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 12.1.2010 10:02

tunman kirjoitti:Minkäs prossasta besaa te poijjaat käytätte itsarissa? 2%? :| valaiskaas vähäsen tietämätöntä ku tetsari tuli viikko sitten talliin :P


riippuu öljystä, laadukasta täyssynteettistä voi laittaa vähemmän ja silti se voitelee yhtä hyvin/paremmin kun laadutonta paljon. ite käytän motul semisynteettistä 2,5%
Mokuli
Pyörä:
DT 125R 200cc köyhän miehen kisaenska
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
22.5.2007 15:34

ViestiKirjoittanut Mokuli » 12.1.2010 16:30

edittiä: Meikä mutuilee taas ihan bullshittiä, pitäs vaan odottaa tietävien vastausta.
Viimeksi muokannut Mokuli päivämäärä 12.1.2010 22:56, muokattu yhteensä 1 kerran
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 12.1.2010 17:48

tezarissa ei ole imukaulassa sitä nippaa, vaan se on kaasarissa
tsekkaa tetsari galleriasta-
Agua
Pyörä:
Pv, S1, Tzr
Paikkakunta:
Ristijärvi
Liittynyt:
2.8.2008 23:22

ViestiKirjoittanut Agua » 12.1.2010 19:44

Mitä ite taas kahtelin purkupyöriä, niin melkein kaikissa oli noi yks osaset läpät et ei ollu kahtia?
No kasaan sen eka noille läpille mis on kahet läpät ja vaihan jossain välissä, ja katon et muuttuko mitenkään ;)
Tzr projekti : viewtopic.php?f=93&t=76365
PV 125cc projekti : viewtopic.php?f=72&t=77231
Rampeg3
Pyörä:
Mito, projekti TZR
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
30.5.2008 16:40

ViestiKirjoittanut Rampeg3 » 13.1.2010 18:09

Eikun sitä vaan tuosta yvps:stä, kun tuossa vanhassa pytyssä oli juuri yvps leikannut mäntään kiinni, että pala lohjennut pois. Ja kun tuossa uudessa pytyssä ei ole paikallaan yvps:ssää ollenkaan, koska sen entinen omistaja on todennäköisesti täysi kusipää " Täysin toimiva, erittäin hyvässä kunnossa oleva pytty" Ja tuon yvps:ssän paikka on hitsattu umpeen.
Joten onko tuo ihan täysiluumu ilman koko yvps:ssää, etttä voiko kasata aluksi ilman yvps:ssää? kun eikö tuo nyt tarvi hankkia uusi kun siitä on pala lohjennut pois, siitä laipasta siis?
Vauhti korjaa virheet.
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 14.1.2010 15:29

Kyllähän se toimii ilman säädintä, mutta alaväännöt on huonommat ja kulutus kasvaa.
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 14.1.2010 17:44

Mutta vielä selvennys, se säätimen palikka täytyy kuitenkin olla sylinterissä kiinni, muuten siellä on semmonen 4 litran tyhjä tila johon pakokaasut menee, ja moottori ei toimi oikein.
tsekkaa tetsari galleriasta-
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 14.1.2010 20:13

Tottahan tuo, mutta mitä kattaa käsitys "hitsattu umpeen"?
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 14.1.2010 20:37

sitä minäkin mietin, että ei kai säädin ole vaan otettu jo pois, ja sitten vaan hitsattu ne päät umpeen niin että siellä on se tyhjä tila :lol:
tsekkaa tetsari galleriasta-