2T viritys ja tekniikka

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 9.7.2012 13:08

wtf!?!? sait kierrokset pintakaasulle :roll: Mitähän vittua nää nyt selität... vie pyöräs huoltoon... Luulen että siinä eioo mitään vikaa.. :roll: Miten ne kierrokset yhtä äkkiä vaan "häviää"?? sanooko se BOOOOO?
verquu
Pyörä:
HM CRM 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.11.2010 22:38
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut verquu » 9.7.2012 13:23

Siis pintakaasu kuulostaa hyvältä mutta kaasun pohjaan painaessa kierrokset eivät nouse vaan kaasu alkaa vain pätkimään ei booaamaan.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 9.7.2012 15:30

Onkos sulla nyt siellä sit sellaset suuttimet mitkä PITÄIS olla täystehoselle oletan nyt että on tt vempaimelle sopivat? Vikahan voi olla myös sähköpuolella, kato vaikka että tulpanhattu on kunnolla paikoillaan, tulppa ok jne.
Tontz
Pyörä:
Kawasaki kmx -99 ja -89
Paikkakunta:
Suur-kouvola!
Liittynyt:
29.3.2010 20:10
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tontz » 9.7.2012 17:12

Mitenkäs, täyskaasusta kun hellittää ihan sikatosi vähän, niin vetää paremmin kun urku auki. Mihinköhän suuntaa heittäs suutinta.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 9.7.2012 19:06

pienemmäks? ainaki mulla mopo teki nuin ja kokeilin että jos ryyppyä laitto nii booas kokonaa, eli ei ollu liian pieni ainakaan :D
Räsäprilia
Pyörä:
Aprilia RS50 -03
Liittynyt:
8.6.2011 2:16
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Räsäprilia » 9.7.2012 20:29

Eli ongelma on freccia 125 c12 pyörässä
4/4 kaasulla pätkii ihan kunnolla ja ampuu putkeen, sekä ryypyn kanssa että ilman. On TT osat, mutta CTS:ästä en ole varma.. Sieltä tulee pakokaasua joka kierrosalueella. Edellinen omistaja sanoi lukinneensa sen yläasentoon, mutta tästä en ole aivan varma. On kokeiltu eri tulpilla, säätää bensanpintaa, neulaa ja pääsuutinta, mutta samaa tekee kokoajan 8o. Mietin että voisiko vika johtua CTS:ästä tai sytytyksestä?

Kiitos avusta etukäteen.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 9.7.2012 22:59

Siis mistä tulee pakokaasua joka kierrosalueella? Tsekkaa se CTS läpi, uusi tiiviste ja kunnon putsaus että liikkuu. Pakokaasua pitää tulla vain putken päästä, mikään muu ei oo normaalia :)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 9.7.2012 23:52

Mitä haittaa on jos kone sattuu käymään hieman liian kylmänä? Termostaatin meinasin ottaa kokonaan pois, toki lämmittäisin koneen paremmin ennen lähtöä.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 10.7.2012 10:35

Turhaa tuommonen termostaatin pois otto, peitä syyläriä vähän pahvilla.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 10.7.2012 13:37

Onko ihan normaalia että pakoaukon säädin kolisee ajaessa ja paikoillaa? Ei mitenkään vähäsen vaan kuuluu ihan selvästi kun ajaa, toimii kuiteskin. Ja onko normaalia että vuotaa kaikkee paskaa pakoputken alusta?
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut N_iksu » 10.7.2012 17:18

Pasikiainen kirjoitti:Turhaa tuommonen termostaatin pois otto, peitä syyläriä vähän pahvilla.


Taitaa olla pikkusen eri vaikutus termarin poistolla ja syylärin peittämisellä :D
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 10.7.2012 18:27

No siis jos kone käy liian kylmänä niin syyläriä kun peittää veden lämpötila kasvaa.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Finland744 » 10.7.2012 19:12

Alkuperäinen viesti muistettu/ymmärretty väärin.
Jos ajossa kone käy liian viileänä (mikä tuskin on mahdollista) niinkuin mainittu, voi syyläriä peittää pahvilla.
Paikallaan koneen lämpiämisessä kestää kauemmin jos ei ole termostaattia.

Termostaatin poisotto vaan viilentää konetta entisestään.
Viimeksi muokannut Finland744 päivämäärä 10.7.2012 20:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 10.7.2012 19:36

öÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Ymmärtääkseni L_rppan ongelma on se että ajon aikana ei pyörä käy tarpeeksi lämpöisenä. Laittaa pahvia syylärin eteen niin ei vesi jäähdy niin paljoa.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 10.7.2012 20:36

Eihän tuo korjaa sitä ongelmaa, siirtää vaan jonnekin tulevaisuuteen. Kuitenkin jos pyörässä on kaikki kunnossa niin lämmöt kyllä nousee oikealle tasolle ihan ilman termariakin, hitaammin vain. Oisko säädöissä jotain häikkää (käykö kovin rikkaalla, ihan vaan ilmanputsari tukossa)?