Yamaha DT viritys/tekniikka

pietu13
Liittynyt:
31.1.2012 18:49
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pietu13 » 31.3.2013 21:41

Taitaa mennä nuo 125 R:n mäntäsarjat yms hilippeet tuohon -06 vuojen RE:hen?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 31.3.2013 23:36

^p-i-e-t-u^ kirjoitti:Taitaa mennä nuo 125 R:n mäntäsarjat yms hilippeet tuohon -06 vuojen RE:hen?

Joo.
mnty123
Liittynyt:
26.5.2010 20:12
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mnty123 » 1.4.2013 11:33

Menee järki deeteen kanssa.. Oon monta kertaa jo säätänyt ypvs:sän ja tarkistanu piuhat yms ja se toimii. Eli ongelma on se että kun alkaa kiihdyttämään niin vääntöä on mut sit yläkierroksilla lähtee "booaamaan" ja ei ota kierroksia. Ikään kun laihalle menis ylhäältä... 280ps tällä hetkellä. Ilmavuotoja ei ole. Ei kai auta kun kokeilla isommalla pääsuuttimella.... Siis kun piikki alkaa niin se loppuu samantien ja booaa.
Honda Monkey White&Black, Yamaha YZ 125 -06 (MYYNNISSÄ!!)
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 1.4.2013 14:15

Jos ilmanottoa on nirsitty, niin sittenhän tuo suutin on varmaankin liian pieni. Iske 320 sisään ja kokeile toimiiko paremmin; jos toimii, niin sitten vaan hakee koon kohdalleen.


Mites, kun mulla jumittaa koho välillä, kun kohokammion on kiristänyt..? Sitten kun avaa ja varovasti laittaa kiinni takaisen, niin sitten se koho siellä taas heiluu. Voiko ongelmana olla venynyt tiiviste tai "vääntynyt koho"? Kerran kun koho jäi jumiin ja kaasari kusi sen verran polttoainetta kun kerkesi, niin kierti kivasti ja booausongelmat katosivat. Tuohan on varmankin liian matalan bensapinnan syytä, mutta miksi vitussa koho jumittaa välillä???
¤SuZuKi¤
vesbeli
Pyörä:
Honda F4i, Suzuki Rm125 ja Monkey
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
5.2.2012 16:37
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vesbeli » 1.4.2013 22:17

mites käykö noi vanhanmallin 3 johtoset ypvssät uuteen detsiin/minkälaista modausta sähköihin vaatii. vanha sano vissiin sopimuksensa irti kun pyörii väärään suunta (sulkee pakoaukkoo kun kaasuttaa) mut voiko vika olla myös cdi boxissa? minkähän laista korjausta noille vois viä kokeilla (lämpimässä kuivattelun lisäks)
Stunttausta
http://www.youtube.com/watch?v=_XbzsnLE_74
http://www.youtube.com/watch?v=F7moslBXRTo
Xyzel
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE X 2006, Derbi <3 Cagiva 125cc, Ex Ktm Duke 125 2011, Yamaha TT-R 600 2001, Skyteam Monkey "Kemmumanki" 150cc
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
3.10.2012 15:05
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Xyzel » 2.4.2013 9:20

Kokeile vaihtaa ypvs vaijerit toisin päin eli 1 menee 2 ja 2 menee 1.
“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”
― Paulo Coelho, The Alchemist Pärrät
Yaaffe
Liittynyt:
3.4.2013 18:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yaaffe » 3.4.2013 22:21

Miten paljon tuota Yamaha DT 125r sylinteriä voi porauttaa isommaksi? Sellainen koko vielä, että löytyisi mäntäkin.
depa95
Liittynyt:
22.12.2011 16:34
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut depa95 » 3.4.2013 23:45

Hei.Osaisiko kukaan neuvoa,että mikä voisi olla detsissä vikana kun antaa kipinän ja saa bensaa, mutta ei lähde käyntiin, hörähtelee vain. Vanhat bensat on vaihdettu uusiin ja kaasaria olen putsaillut.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 4.4.2013 0:07

Ootkos varma, että tulppa antaa kipinää myös paineen alla?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 4.4.2013 1:11

Se on kuule äkkiä testattu missä vika. Eli jollain keinolla X irrotat tulpan ja ruuttaat tulpanreiästä bensaa sisään (pidä huoli että mäntä on matkalla ylöspäin) ja isket tulpan takaisin. Sitten samantien terävä polkaisu ja ihmettelet lähtikö käyntiin vai ei. Jos ei lähteny niin kokeile polkasta pari kertaa uudelleen ja voit kokeilla laittaa sitä pensaakin uudelleen tulpanreiästä ja jos ei parin-kolmen yrityksen jälkeen lähde käyntiin on vika sähköpuolella, eli aloitat tulpanvaihdolla. Jos lähti käyntiin ja sammui eikä käynnistynyt uudelleen on vika läpissä, kaasarissa tai bensalinjassa.
depa95
Liittynyt:
22.12.2011 16:34
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut depa95 » 4.4.2013 9:01

vielä tuohon aiempaan viestii,että olen kokeillut toisella tulpalla ja laittanut bensaa tulpanreiästä, mutta hörähtelee ja lupailee että lähtee käyntiin, mutta ei. Pyörä toimi hyvin vielä kuukausi sitten,kun viimeksi käynnistelin
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 4.4.2013 23:54

Miten luulette että gasgas 125 ec maestronin putki pelaa detsissä? konetta on muutenki laitettu mm. vm36 mikuni , reilusti viilailtu pytty ja madallettu kansi..? :lol:
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 5.4.2013 12:05

Luultavasti sillä tavalla, kuinka johonkin aivan eri pyörään suunniteltu putki voi toimia, eli jokatapauksessa ei ainakaan parhaalla mahdollisella tavalla. :lol:
Hyvän putken valmistamisessa pitää tietää muutakin, kuin kuutiot, kierrosluku ja tavoiteltu teho...
¤SuZuKi¤
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 5.4.2013 18:26

Maekine kirjoitti:Luultavasti sillä tavalla, kuinka johonkin aivan eri pyörään suunniteltu putki voi toimia, eli jokatapauksessa ei ainakaan parhaalla mahdollisella tavalla. :lol:
Hyvän putken valmistamisessa pitää tietää muutakin, kuin kuutiot, kierrosluku ja tavoiteltu teho...




Juu kassun sylinteriä kateltiin , tutkittiin jne , stroke/bore katottiin ja todettiin kokeilemisen arvoseks..
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 5.4.2013 19:20

Mutta eikös gassussa ole jo iskukin jonkun 4mm pidempi?
¤SuZuKi¤