Miiksuu kirjoitti:Mitenköhän näitä kaasarin säätöjä pitäis nyt muuttaa?
Kun kaasun kääntää paikoillaan nopeesti pohjaan, niin booaa. Sitten kans kun paikoillaan pitää ihan pintakaasulla, niin kuulostaa siltä ku bensa olis loppumassa. Noi ilmenee sillon kun olen jonkun verran jo ajanut, mutta ei kylmänä. 1- ja 2-vaihteilla ei myöskään kierrä kunnolla.
Kyseessä on 03-husse, eli kaasari on phbh 28. PS on 138, neulan sokka alimmassa lovessa. TK-suutinta en muista varmasti, mutta saatto olla 60. Seosruuvin pyörittely ei tunnu auttavan.
Miiksuu kirjoitti:Ei, vaan kierrokset laskee pikkuhiljaa ja kuulostaa siltä kun kävis laihalla tai bensa olis loppumassa. Esim. liikennevaloissa jos ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä, niin pidän kaasua ihan pikkusen auki. Ja sen jälkeen jos kaasuttelee, niin booailee ja kuulostaa ihan selkeesti siltä, että kävis laihalla ja kierrokset laskee vähän hitaammin. Aina ei kyllä tee tota.
Mutta sitten kun lähen ajamaan, niin ei tee noin enää, ja pintakaasulla röpöttää silleen hussemaisesti. Jos laitan alhasilta kierroksilta kaasun pohjaan, niin ei booaa, röpötä tai mitään, vaan lähtee kiihtymään ihan mukisematta. Keskikaasulla on alakiekoilla kohta, jossa röpöttää, ja kun laittaa kaasun pohjaan, niin menee sen kohan ohi, eli neula vissiin vähän rikkaalla? Tulppa on maitokahvin värinen.
Voisin vklp kyllä purkaa kaasarin ja vähän tutkiskella.
Pitäisköhän muuten noita syyläreitä alkaa peittelemään?
Juuuso22 kirjoitti:Käykö 03 cr pytty 09sm. Onkos wr ja cr pytyllä minkälaisia eroja? Minkä vuosimallin wr ja cr pytyt käy tohon ja tarviiko muuta ostaa ku pytty ja pakoaukonsäätimen osia?
renze kirjoitti:Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.
Juuuso22 kirjoitti:renze kirjoitti:Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.
Kiitti! Tästä selvis melkeimpä kaikki mitä hain. Unohin kokonaan varaosanumerot käyä läpi. Niistä taitaapi selvitä loputkin tiedoista
ville69 kirjoitti:Käsittääkseni -99 eteenpäin wr'n (ja cr'n koska samat) sylinterit menee suoraan ässämmään. Sitten eriasia miten sen sähkösen pa säätimen saa pelaamaan, mutta saa senkin jotenkin.