Aprilia RS125 viritys/tekniikka

krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 30.6.2013 21:31

Oma Aprilian mopo tuli tossa paripäivää sitten myytyä, joten alkoi 125 rs kiinnostamaan ja olisi tarkotus yksi hakea pois ;) pyörässähän on 34 kaasari, vforcet, rave1, gianelli ja laskettu kansi. Onko turha köyhtyä tuosta 80e vhm- kannesta (dome tai flatti...?), vai ostaako ihan suoraan 140cc italkitin vai polinin? :s Saako rahalle kuinkapaljon vastinetta? kertokaa :)
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 30.6.2013 22:30

Ei muuta ku sylinteri ja mäntä! (: elikkäs jos ostaisin vaikka tuon polinin 155cc:n nii joutuisin todennäkösesti myös vahvistamaan kammen? Ja kaasariaki vaihtaa isompaan? Tulis vähä liian kalliiks :/ Mut toisaalta en löydä mistää mtn 125cc replica sylinterisarjaa apriliaan. Alkuperäisosat on törkeen ylihinnoiteltuja...
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 1.7.2013 0:24

Mitakalta saa tarvikepyttysarjaa, mutta niiden laatu(ainakin mäntien osalta) on kuulemma vähän heikko. Sen pytyn voi myös pinnottaa uudestaa, jossain oli juttua että jotain 300e pintaan maksais se pinnotus.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 1.7.2013 11:37

krissse: haluatko kertoa paljonko hintaa sillä räsällä ja vuosmallia? Ku itellä samat virit paitsi arrow ja rave2 eikä oikein halua mennä kaupaks, eikä pilkkahintaankaan viittis myydä.
Ja kyllä kuulemma sillä kannella tulee lisää vääntöä ja 1-2hp kuulemma :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
krissse
Liittynyt:
16.8.2011 20:58
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut krissse » 1.7.2013 13:54

Kaksnelikantti kirjoitti:krissse: haluatko kertoa paljonko hintaa sillä räsällä ja vuosmallia? Ku itellä samat virit paitsi arrow ja rave2 eikä oikein halua mennä kaupaks, eikä pilkkahintaankaan viittis myydä.
Ja kyllä kuulemma sillä kannella tulee lisää vääntöä ja 1-2hp kuulemma :D

Vastattu yv! ;) mieluusti kiinnostais sylinterisettien omistajien mielipiteet ja vaikka tehokäyrät :roll:
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 1.7.2013 14:34

http://img708.imageshack.us/img708/9505/kkby.jpg
ei pysty pinnoittamaan :/ eli taitaapi ainut vaihtoehto olla ostaa tuo mitakan sylinterisarja :|
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 1.7.2013 15:44

No joha oot sen saanu tuhottua :D mutta tosiaan tilaa vaikka pjme:ltä se mitakan sylkkäsarja ja joku laadukkaampi mäntä(esim vertex).
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 2.7.2013 20:03

Meneekö 05 34mm delortto 06? Kun pjme:llä on että 1993-2005 ja 2006 ylös päin jos ostaa uutena.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 2.7.2013 20:36

06 eteenpäin on alipainehana, eli kaasarissa on nippa alipaineletkulle. Itse porasin reiän siihen kohtaan mihin se kuuluisi tulla ja iskin nipan siihen ja hyvin pelaa.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 5.7.2013 17:26

sanokaapas et mistä saa rave1 tilattua halvalla? en löydä mistään :(
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 5.7.2013 20:30

Moro! Minulla on aprilia rs joka on laitettu tt:ksi ja jonkun aikaa tt:ksi laittamisen jälkeen moottori ei pysy enää tyhjäkäynillä käynnissä. Kaasaria yritetty puhdistaa kahteen otteesseen.... tuloksitta. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tälläinen käynnissä pysymättömyys? Kun putsasin kaasaria paineilman kanssa kaikista tyhjäkäynti piirin reijistä tuli ilmaa. joten ajattelin että johtuuko tämä siitä, että kohot on säädetty tai niihin on osuttu vahingossa ja näin säädetty ne niin että tyhjäkäynti suutin ei saa pensaa koska on neula suutimen yläpuolella? Kysyisin teiltä, että mikä muu voisi vaikuttaa asiaan (tyhjäkäyntiin). luetelkaa kaikkia vaihtoehtoja jotta voin koittaa korjata kaasarin/ (jos on mahdollista niin jonkun muun asian)

Kiitos jos joku viittisi vastata.
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 6.7.2013 1:43

Sezz3 kirjoitti:sanokaapas et mistä saa rave1 tilattua halvalla? en löydä mistään :(

tietopankki
velimatti saikko
Pyörä:
derbi
Liittynyt:
18.4.2011 16:05
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut velimatti saikko » 9.7.2013 16:10

Minkä kokoisen takomännän hommaan kun edellinen männänkoko on 53,96?
jonttu-13
Pyörä:
cagiva, aprilia rs, derbi
Liittynyt:
3.6.2011 23:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttu-13 » 11.7.2013 11:36

Korjailtiin tossa eilen kaverin räsää ku kone kolisee aivan saakelisti, ihanku joku isompi osa hakkais koneen lohkoon... Niin ääni kuuluu kytkimen puolelta ja testattiin kans et otettii kytkin ulos ja sit käyntiin nii kolinaa ei enää kuulunu. Et onko mahollista et koko kytkin kruunu pääsis hakkaamaan esim lohkoon kiinni? Öljyillä oli kuulemma ajettu 300km mut ne oli ihan mustat ja täynnä semmost oikee metalli lastua :D
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 12.7.2013 21:30

jonttu-13 kirjoitti:Korjailtiin tossa eilen kaverin räsää ku kone kolisee aivan saakelisti, ihanku joku isompi osa hakkais koneen lohkoon... Niin ääni kuuluu kytkimen puolelta ja testattiin kans et otettii kytkin ulos ja sit käyntiin nii kolinaa ei enää kuulunu. Et onko mahollista et koko kytkin kruunu pääsis hakkaamaan esim lohkoon kiinni? Öljyillä oli kuulemma ajettu 300km mut ne oli ihan mustat ja täynnä semmost oikee metalli lastua :D


Tuli mieleen, että eikö tuo öljyjen mustuus johdu pytyn alueen ongelmasta, jos kerran noin nopeasti värjää öljyt. Koska mäntä on vaihdettu? koska ei sen kytkimen pitäisi mustata tai sitten hirttää joku pyörivä osa aivan helevetisti kiinni aiheuttaen kuumuutta.

Ja tietäisikö ketään kaasarin tyhjäkäynti ongelmasta mitään josta pistin viestin viiko sitten?

Niin ja jotta viestin pituus olisi liian pitkä kysyn jonne maisen kysymyksen: miksi räsäni ei keuli vireinä tt-putki rave 1 ja kaasarin tt-hilppeet. Kytkin pommista nostaa keulaa vähän jos nykäsee pirusti. MIstä vitusta tämä johtuu? pyörässä vakio välit onko se keulimiselle este?