Jaaa-a.. Alkaa olemaan koneremontti pärrään aiheellista. Pyörällä ajettu nyt n.24tkm ja edellinen omistaja oli vaihtanut pyörään männän 15tkm paikkeilla, mitään muuta ei ole/oltu koskaan tehty. Itsellä ei ole mitään aavistusta mitä kannattaisi männän lisäksi vaihtaa. Laakerit ja stefat..? Mitä mieltä olette? Pyöränä Aprilia RS 125, vm07
SIitä en tiedä paljonko apikan alakerralla päästellään ennen ensimmäisiä isompia remppoja, mutta varmaan laakerit, stefat ja tiivisteet kannattaa koneeseen vaihtaa. Kytkinlevytkin voivat olla kuluneet, eli ne kannattaa kanssa tarkistella.
Hei! Olisiko kenelläkään tietoa, paljonko mahtaisi kustantaa koneremontti (sekä ylä- että alakerta) Aprilia RS:ään. Vuosimallia -07. Liikkessä siis tehtäisiin. Voisihan tuon itsekin tehdä mutta ihan näin pyörän arvoa ajatellen..
Eipä se pyörän arvoon paljon vaikuta onko liikkeessä vai itte tehty, tai jos vaikuttaa niin todella vähän ja jäät varmasti voiton puolelle jos ite teet(liikkeiden tuntivelotus sen 60-80e ja se ei ihan tunnin parin homma niillekkään ole).
Eipä se pyörän arvoon paljon vaikuta onko liikkeessä vai itte tehty, tai jos vaikuttaa niin todella vähän ja jäät varmasti voiton puolelle jos ite teet(liikkeiden tuntivelotus sen 60-80e ja se ei ihan tunnin parin homma niillekkään ole).
Itselle on kyllä jäänyt sellainen kuva noiden kanssa vekslaamisesta että paljon helpommin pääsisi eroon ja parempaan hintaan. Ja työnlaatu on varmaan parempaa Aprilian valtuuttamassa liikkeessä, kuin minulla
No työn laatu varmaan kumminkin parempaa. Mutta olisko kenelläkään sitä hinta tietoa? Jos se vähemmän ajetun räsän hinnan alle jää niin liikkeeseen vaan!
Täällä varmaan voinee kysyä asiaa. Eli sylinteri mitattu ja mitat ylhäältä 54,02, keskeltä 54,07 ja alhaalta 54,04. Onko paha heitto? Ei melkeen uutta viittis ostaa kun pyörä myydään kuitenkin syksyllä. 53,96 mäntä tuohon varmaan nyt laitettava.