2T viritys ja tekniikka

välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut välzy » 11.7.2012 0:53

L_rppa kirjoitti:Mitä haittaa on jos kone sattuu käymään hieman liian kylmänä? Termostaatin meinasin ottaa kokonaan pois, toki lämmittäisin koneen paremmin ennen lähtöä.

No mitenkäs kylmänä se nyt sitten käy? optimilämpötila 50-55 astetta kakstahdissa.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 11.7.2012 1:39

Ei vaan ongelma on että keitti vedet, eli siis kävi vitun kuumana, termostaatti kyllä aukeaa mutta epäilen sen aukeavan liian myöhään, persaukisella ei oo rahaa ostaa uutta. Vähän väärin muotoiltu siis viestini.

SIIS: vedet keitti, kannentiivistettä en edes halua epäillä koska 3tkm sitten vaihdettu ja kantta oiottu enemmän kuin tarpeeksi, ja aion kokeilla onko tuo vika nyt termostaatissa.

Toistan myös toisen kysymykseni: mitä haittaa on jos käy hieman kylmänä?

Enskerralla luen viestini ajatuksella ennenkuin lähetän :lol:
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.7.2012 10:35

No ei pitäs olla kyllä mitään haittaa jos kone muuten on kunnossa, tuo sun keittämisongelma kuulostaa mun mielestä kyllä siltä että vika olis jossain muualla kuin termarissa, mutta kanttiihan se kokeilla ilman, mutta jos vika ei siinä ole niin syylärissä voi kohta taas keittää pottuja ;) . Semmonen juttu, et kansi voi mennä kieroon ku keittää kone ihan kunnolla tai ainakin kansipahvi kärähtää.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 11.7.2012 11:19

Juu on tiedossa tuo kieroon meneminen, aion nyt kokeilla ton termarin pois jossainvaiheessa, koska oon nyt 2 kertaa tästä vehkeestä oikassu kannen koneistamolla (toinen kerta oli muuten 50e, naminami) ja 3 kertaa vaihtanu kannentiivisteen, alkaa olla jo vähän turhan tuttua puuhaa :|

Syylärikin paikattiin viimeksi sellasella nesteellä, missä oli sellasia pelletin näkösiä juttuja seassa. Siis toimi ihan hyvin 3-4tkm ja nyt sit taas keitti, nesteitä oli tarpeeksi keittämishetkellä. Pakko kyl ainakin vesipumppu tsekata. Ja jos se jäähdytysneste on öljystä niin pakkohan se kansipahvi on sitten vaihtaa ja tarkistaa kannen suoruus koneistamolla :roll: En oo tosiaan mitään jaksanut vielä tehdä asian eteen, kunhan pohdiskelen.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut LaneKit » 11.7.2012 12:08

Termarin aukeemisen saa selville siitä, kun ajaa vähä aikaa ja kokeilee syyläria kädellä, jos on lämmin ni termari aukee.

Mitä sun nassen lämpömittari sanoo, senhä pitäs käyä punasella, koska ottaa pytystä lämpötilan ja jos termari ei aukee ni pytty on iha saatanan kuuma.

Itellä lämmöt ajossa aina alle puolenvälin, paitsi pahoilla kesähelteillä ruuhkassa nousee puoleen. Sitte ku saa kerra avattua hanaa ni tippuu taas.
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 11.7.2012 12:45

Joskerran syylöriä paikattu niin voipi olla että vaikka puolrt rivoista tukossa jos lähteny paikka liikrnteeseen.. Eli laskr vettä läpi täysiä ja jos ei tuu samaatahyia mitä menee niin sielä se vika..
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 11.7.2012 15:28

Joo ei perkele, on sieltä TAAS kansipahvi menny, hirveet vaahdot ja kuplat lyö kun kokeilin uusilla nesteillä käyntiin :paha: Lämpeni myös aika epätasasesti kun n. 2min käyttelin, pytty kuuma ja syyläri kylmä...

Ton syylärin paikkaamisen jälkeen lämpömittari oli aina alle puolenvälin, ja tosiaa sama mulla et ainaku vedätti nii lämmöt tippu. Täytyy nyt ainaki tarkistaa se vesipumppu ja huuhdella koko järjestelmä. Syyläri ei ainakaan aivan tukossa ole koska vettä tuli ilosesti läpi.
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut N_iksu » 12.7.2012 18:06

L_rppa kirjoitti:Joo ei perkele, on sieltä TAAS kansipahvi menny, hirveet vaahdot ja kuplat lyö kun kokeilin uusilla nesteillä käyntiin :paha: Lämpeni myös aika epätasasesti kun n. 2min käyttelin, pytty kuuma ja syyläri kylmä...

Ton syylärin paikkaamisen jälkeen lämpömittari oli aina alle puolenvälin, ja tosiaa sama mulla et ainaku vedätti nii lämmöt tippu. Täytyy nyt ainaki tarkistaa se vesipumppu ja huuhdella koko järjestelmä. Syyläri ei ainakaan aivan tukossa ole koska vettä tuli ilosesti läpi.


Turha sinne uutta pahvia on laittaa, ruuvilukitteet väliin ja vanhalla pahvilla kasaan.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 13.7.2012 12:51

Jaa että tiivisteen molemmille puolille? Empä oo tollasesta kuullukkaa, toimiiko ihan samalla tavalla kun nuo muutkin tiivisteliimat?
Jerpakki
Pyörä:
Honda Monkey ja KTM duke
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
6.3.2012 0:12
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jerpakki » 14.7.2012 2:08

Osaisko joku auttaa, kun kaverin crm 180 malossi ja 28mm dellu. Niin ei jaksa kiertää ollenkaa muutaku paikoillaan ja savuttaa aika paljon. mikkä säädöt ja suuuttimet ois hyvät?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 14.7.2012 2:12

Väljä kone? Putki tukossa? Kaasarin säädöt?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jerpakki
Pyörä:
Honda Monkey ja KTM duke
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
6.3.2012 0:12
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jerpakki » 14.7.2012 2:19

Kone hyvässä kunnossa juuri vaihdettu mäntäkin ja putkivoi olla tukossa mutta epäilen. suurin syy ehkä kaasarin säädöt koska vaikka laittaa seokset laihimmalle niin tulppa ei mene valkoiseksi vaan ihan musta. :s suurin murhe on minkä suuttimen sinne lykkäis kun käy koko ajan liian rikkaalla nyyten kiinni 145 muistaakseni.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 14.7.2012 3:02

Ei se suutin vaikuta tässä tapauksessa. Putki kannattaa kattoa ihan ekana, sitten seosruuvia kannattaa pyöritellä ja tk suutinta vaihdella. Ilmanputsari kannattaa myöskin putsata ja öljytä, tiedä vaikka sekin olisi tukossa..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jerpakki
Pyörä:
Honda Monkey ja KTM duke
Paikkakunta:
Akaa
Liittynyt:
6.3.2012 0:12
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jerpakki » 14.7.2012 3:10

No ilmanputsari on pesty just ja pitänee polttaa varmuuden vuoks karstat pois putkest. :D Mietin myös tossa että voisi myös toimi 125 tai vähän isommalla suuttimella hyvin? :roll:
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: 2-T tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Gogge » 14.7.2012 3:32

Kuulostas menevän aika pieneksi jo.. Kuten sanoin, ei se vaikuta.

2t kaasuttimen säätäminen
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."