Turbo nelariin

Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 2.1.2009 18:15

Huomenna paineensäädin kiinni ^^.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut lokitekki » 2.1.2009 18:49

Veikkaan että sulla ei oo kassun paineistus kovin hyvin tehty, ku pitäshän se sen aikaa pelata ennenku kohokammio tyhjenee niin ihan paineillaki?
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 2.1.2009 19:10

No pitää sitä huomenna miettiä enemmän. Pitää kattoa se kalvon yläpuolinen paineistuis. Jos ei oo luisitissa ollenkaan reikiä ni eihän siellä painetta voi olla. Pitää sit vaan raiskata se ja tehdä Luistiin reikiä.
Viimeksi muokannut Ublert päivämäärä 2.1.2009 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.1.2009 22:36

Ublert kirjoitti:No pitää sitä huomenna miettiä enemmän. Pitää kattoa se kalvon yläpuolinen paineistuis. Jos ei oo kohossa ollenkaan reikiä ni eihän siellä painetta voi olla. Pitää sit vaan raiskata se ja tehdä kohoon reikiä.

?! Eli jos oikein nyt ymmärsin, niin aiot saada kohon sisälle bensaa sen maatessa kokoajan ala-asennossa !? Jos haluat saada kaasarin vuotamaan kokoajan nesteitä mäjelle, niin ota neulavena pois. Turhaan sen vuoksi kohoa menet tuhoamaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 2.1.2009 22:37

Luistista piti puhua. Mun vika ^^
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.1.2009 22:43

Ublert kirjoitti:Luistista piti puhua. Mun vika ^^

Ok. Nähtävästi kyseessä on siis alipainekalvoinen luisti. En oikein ymmärrä tuossakaan yhteydessä reikien porailua. Tietty se nyt vähän riippuu, että millainen rakennelma se ylipäätään on, mutta jos luistin kalvon molemmilla puolilla vaikuttaa tismalleen sama paine, ei tuo kauheasti liiku. Paine-erolla tuo liike toimisikin. Näin kun "pikkusen" maistaneena asiaa tässä pähkäilee. ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 2.1.2009 22:45

siis täh luistissa ei ole reikiä ?? mitä ihmettä ?
mutta haittaako se menoa ??
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 2.1.2009 22:53

Näin juuri. Pieni maisti päällä. Ei oo vielä kertaakaan kaasutinta avattu ElI. En tiedä onko luistissä reikiä. Paineenhan pitäisi sinne kalvolle asti päästä? (taidan vaan olla aivan idiootti :roll: ) Toi on läppä kaasutin juurikin tuolla alipaineella toimivalla luistilla.
noen
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
27.12.2004 21:17

ViestiKirjoittanut noen » 2.1.2009 23:02

Ublert kirjoitti: Ei oo vielä kertaakaan kaasutinta avattu ElI.


ei hyvältä kuulosta jos turbo on ollu jo kiinni :D
mutta haittaako se menoa ??
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 3.1.2009 2:07

aina kuulostaa hyvältä
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.1.2009 12:53

-Zone- kirjoitti:
Ublert kirjoitti:Luistista piti puhua. Mun vika ^^

Ok. Nähtävästi kyseessä on siis alipainekalvoinen luisti. En oikein ymmärrä tuossakaan yhteydessä reikien porailua. Tietty se nyt vähän riippuu, että millainen rakennelma se ylipäätään on, mutta jos luistin kalvon molemmilla puolilla vaikuttaa tismalleen sama paine, ei tuo kauheasti liiku. Paine-erolla tuo liike toimisikin. Näin kun "pikkusen" maistaneena asiaa tässä pähkäilee. ;)


Zone älä välitä. Olen jo todennut että kun halutaan välttämättä kokeilla kaikki kantapään kautta niin eipä sille mitään voi, vaikka aiheesta löytyisi kuinka paljon hyvää tietoa.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 3.1.2009 13:36

Jos luistista ei löydy reikiä ni mistäs se paine sinne tiensä löytää? Joo no siis totuus on että tietotaito on vielä ihan hataralla pohjalla. TODELLA huonolla pohjalla.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.1.2009 13:38

http://www.alfamer.fi/advanced_search_r ... from=&dto=

Tuossa näkyy sen verran monta opusta jo löytyvän että en pastea jokaisesta erikseen linkkiä.
Dank memes melt steel beams.
Ublert
Pyörä:
Chineese
Liittynyt:
14.9.2004 18:54

ViestiKirjoittanut Ublert » 3.1.2009 13:48

No ei toi vastannu kysymykseen. Käyn irrottamassa kaasuttimen ja tuun sitten uudestaan koittamaan.

Joo. Itse oivaltamalla eteenpäin. Mietityttää vieläkin se että riittääkö yksi 3mm reikä luistissa yläpuoliseen paineistukseen? Kun kumminkin alapuolelle tulee isompaa väylää pitkin paine.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 3.1.2009 16:11

Miksi keksiä dynamiittia uudelleen? :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012