Yamaha TZR viritys/tekniikka

WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 16.3.2010 7:21

saattaa olla tyhjäkäyntiruuvin paikka. Onko siinä reiässä sisällä kierteet? jos on niin sitten todennäköisesti se on tyhjäkäyntiruuvin paikka. Mutta jos se ei ole, niin sitten se kannattaa tukkia
tsekkaa tetsari galleriasta-
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 16.3.2010 14:50

Siis ei oo kierteitä eikä mitää, ku on ihan vaa sellanen messinkinen nippa mihin olis tarkotus joku letku vissii tul :roll: Mut mut... juuh pitääpi tukkia se.
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
Masuli-
Pyörä:
Yamaha TZR125 ja 2x Honda Monkey
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
2.10.2005 10:26

ViestiKirjoittanut Masuli- » 21.3.2010 2:05

En haulla löytänyt enkä kauhean kauas jaksanut selailla, mutta mikä on TZR:n vakiosuutin? Ja jos heittää Pipercrossin niin kuinka paljon suurinpiirtein pitäisi suutinta isommaksi laittaa? :)
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 21.3.2010 9:58

TT-suuttimena on käytetty jotakuinkin ~220 suutinta.
Pipercrossin kanssa kannatta koittaa varmaankin 260-280 väliltä
tsekkaa tetsari galleriasta-
-mapo-
Pyörä:
Yamaha tzr 125x2 ja suzuki s
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
27.2.2009 17:15

ViestiKirjoittanut -mapo- » 21.3.2010 17:53

mulla kyllä on 180 suutin ja on TT
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 21.3.2010 18:01

no sori, ovat aika pyöräkohtaisia. Itellä oli 220.
tsekkaa tetsari galleriasta-
Zami_x
Pyörä:
tzr 125 1988
Liittynyt:
23.3.2010 20:10
Ongelmia.

ViestiKirjoittanut Zami_x » 23.3.2010 20:29

Vuoden 1987 tetzaria vaivaavat seuraavat.

1. Ei käy tyhjäkyntiä kuin max 30s. jos antaa olla kaasun paikallaan kuolee hitaasti. Jos antaa kaasua niin pystyy ajamaan. Säädöt laitettu moneen kertaan uudestaan (sama vika suuttimillia 170 ja 200), Koneessa uusi pytty (600km ajettu), gianellinputki, vapaavirtausilmanputsari, yvps kiinni ja toimii.

2. Nopeusmittarin pyörittimen asennus: miten kyseinen mötikkä asennetaan oikeaopisesti. pistin uuden kiinni syksyllä toimi 100km sitten tuli pakkasta ja hajos. mikä neuvoksi. Nopeusmittarin pyörittimen vastakappale nyt huonossa hapessa. Onko se mahdollista vaihtaa?

3. Valot ovat edessa lyhkäisillä ja pitkillä noin 40% siitä mitä asim autossa sama polttimo näyttäisi. Kiinni on nyt 55W erikoispolttimo.

4. Nopeus jää vain 120km/h rattaat vakio eli 16/46. vakio kaasari suutin 170 nyt, silloin kun oli 200 kiinni niin sama vika.

5. Kone ei käy ohjekirjan mukaisella tulpalla ollenkaan? mutta käys 6es tulpalla. Lämmöt ok eli puolessa välissä lämpimänä.

Lisäksi vielä mainittakoon että kone lähtee käyntiin hyvin, jopa pakkasella,ainakin viimeisenpuolenvuodenaikana.
WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 24.3.2010 7:41

Tuo voi johtua ensiöpuolasta tai sytytyspuolasta. Kannattaa mitata niiden vastukset. Niihin löytyi jostain foorumilta ne ohjearvot, mutta just nyt ei muista että mistä :s

E= Ja noilla spekseillä paljon isompi suutin, varmaankin 220-240 luokkaa.
-Ja sitä 6 lämpöarvon tulppaa ei kannata kauheen kauaa siellä pitää, sillä voi tulla mäntään reikä kun se käy niin lämpösenä
tsekkaa tetsari galleriasta-
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 24.3.2010 18:06

Kokeiles BR9EG tulpalla ja 240 pääsuuttimella.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.3.2010 18:49

Lienee turhaa hipostelua platinakärkitulppa. Tosin hintaerohan ei kovin merkittävä ole että miten vain.

Valo-ongelmaan löytynee vika hapettuneista liittimistä ja johdoista, ne kannattaa tarkistaa. Lisäksi noin kuumalla tulpalla toimiminen antaisi aiheen olettaa että pyörii liika rikkaalla, eli pelaako ryyppy ettei ole juminut/rikkoutunut?
Dank memes melt steel beams.
Zami_x
Pyörä:
tzr 125 1988
Liittynyt:
23.3.2010 20:10

ViestiKirjoittanut Zami_x » 24.3.2010 20:38

Ryyppy toimii kuten pitää. Olen käynyt suurimman osan liittimistä läpi mittarilla ja elektroniikka sprayllä, mutta johtosarjahan on yli 20 vuodentakaa.
WaDe- kirjoitti:Tuo voi johtua ensiöpuolasta tai sytytyspuolasta. Kannattaa mitata niiden vastukset. Niihin löytyi jostain foorumilta ne ohjearvot, mutta just nyt ei muista että mistä :s [/quite]

Mittasin kesällä niiden vastukset ne olivat lähes oikeat. Oikeat arvot löysin haynes servise manualista.

Johani kirjoitti:Kokeiles BR9EG tulpalla ja 240 pääsuuttimella.


Voin koittaa, mistähän noita suuttimia saisi halvalla? tietääkseni mikuniin menee ainakin kuusiokanttinen.

Onko kellään kokemusta nopeusmittarin pyörittimen asennuksesta?

Voiko tyhjäkäynti vikaan vaikuttaa tyhjäkäynti suutin? ottaen huomioon ettei säädöt vaikuta?
Olen koittanut Toisella DCI boksilla, ei vaikutusta
Kiitoksia vastauksistanne.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.3.2010 8:19

Sytytyksen osat koneen päässä tai kampuran stefat. Veikkaisin jälkimmäisiä.
Tarkista kampiakselin stefa.
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 25.3.2010 15:45

Zami_x kirjoitti:Voiko tyhjäkäynti vikaan vaikuttaa tyhjäkäynti suutin?
Kiitoksia vastauksistanne.


tottakai voi vaikuttaa? katso myös seosruuvin säätö että missä asennossa on.

Aluksi kannattaa varmaa ottaa se tyhjäkäyntisuutin käteen ja puhdistaa ja katsoa minkä kokoinen se on, jos se on liiian pieni/iso.
Zami_x
Pyörä:
tzr 125 1988
Liittynyt:
23.3.2010 20:10

ViestiKirjoittanut Zami_x » 25.3.2010 17:40

välzy kirjoitti:
Zami_x kirjoitti:Voiko tyhjäkäynti vikaan vaikuttaa tyhjäkäynti suutin?
Kiitoksia vastauksistanne.


tottakai voi vaikuttaa? katso myös seosruuvin säätö että missä asennossa on.

Aluksi kannattaa varmaa ottaa se tyhjäkäyntisuutin käteen ja puhdistaa ja katsoa minkä kokoinen se on, jos se on liiian pieni/iso.


Kone ei vastaa seosruuviin niin kuin pitäisi ja sama ilmaruuvin kanssa. Tyhjäkäyntisuuttimen olen puhdistanut, koko taisi olla 22,5, Liian pieni?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.3.2010 20:35

Kampuran stefat vuotaa -> Saa ilmaa -> Seos pieleen -> Kaasuttimen säätö suuntaan tai toiseen ei vaikuta mitään.
Tarkista kampiakselin stefa.